[CDN] Canada

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: [CDN] Canada

Bericht door keokiracer »

Chris schreef: ma 27 jul 2026, 20:58
Er gaat gemiddeld $ 1 miljard aan handelswaarde per dag de grens over daar. Dit is de drukste grenslocatie van Noord-Amerika.
De drukste grenslocatie tussen de VS en Canada. Laredo tussen de VS en Mexico is drukker.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Dit komt denk ik omdat Mexico niet in alle definities als 'Noord-Amerika' wordt gerekend. Het komt best vaak voor dat Noord-Amerika wordt gedefinieerd als Canada + de Verenigde Staten, en Mexico zou dan Centraal-Amerika zijn. Mexico wordt dan soms wel en soms niet tot Noord-Amerika gerekend. Ook vanwege NAFTA (en de latere afschaffing daarvan).
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Het fiets/voetpad van de Gordie Howe Bridge is in gebruik genomen.

Het is een eind lopen: 3 kilometer. En je hebt dus een paspoort nodig.

Afbeelding
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

De regering van Ontario heeft aangekondigd dat de verdubbeling ('twinning') van de laatste 68 kilometer van Highway 69 tussen Toronto en Sudbury prioriteit zal krijgen, en vanaf eind 2027 vier van de laatste zes secties in aanbouw zullen gaan.

Highway 69 wordt geleidelijk omgevormd tot Highway 400, een autosnelweg. De 400-series highways in Ontario zijn echte autosnelwegen, elders in Canada is de wegstandaard 'snelweg' meer variabel.

De Highway 69 is de primaire route van Toronto naar Northern Ontario. De oostelijker gelegen Highway 11 naar North Bay telt al langer 2x2 rijstroken, maar dit is een wat meer substandaard route en niet volledig ongelijkvloers.

Afbeelding
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

^^ Ik heb deze zomer in Alberta en British Columbia gereden op vakantie. Ik ben maar een weg tegengekomen waar men sprak over een freeway en dat was Highway 97C in BC. Uitbouwstandaarden die variëren soms op de kilometer. En de maximumsnelheden liggen op van die 2x2 wegen vaak relatief laag. Als je geluk hebt 110, als je pech hebt maar 80/90. In de praktijk viel me op dat er vaak harder gereden wordt.
jdb2
autoweg

Re: De stand van zaken in de Verenigde Staten

Bericht door jdb2 »

Dit is een officieel Canadees gevaarsbord voor zijwind. 👀
SPOILER: TOON

Afbeelding
https://www.rsr.transports.gouv.qc.ca/D ... &cid=24471
🍉