Kan niet meer dan beamen dan dat drempels enkel leiden tot nodeloos veel emissies, daar waar hun nuttig effect in vele DV-projecten nihil is...[url=http://www.telegraaf.nl/buitenland/61119571/Verkeersdrempel_grootste_vervuiler.html?p=8,1]Telegraaf[/url] (28-3-2007) schreef:Verkeersdrempel grootste vervuiler
AMSTERDAM - Verkeersdrempels zijn de grootste milieucriminelen. Dat beweert de Antwerpse provinciebestuurder Jos Geuens.
Volgens Geuens is de luchtvervuiling in gebieden zonder drempels meer dan de helft lager. Boosdoener zijn de sterk afremmende en optrekkende auto's. Juist bij versnellen is een motor het meest vervuilend. Geuens, die verantwoordelijk is voor het leefmilieu rond Antwerpen, vindt dan ook dat echte milieuliefhebbers drempels moeten weghalen. Hij hoopt daarmee aan de nieuwe en strenge Europese emissienormen te kunnen voldoen.
België heeft vergeleken met Nederland veel minder drempels. De krant Het Laatste Nieuws telt er tot 7.000, een aantal dat waarschijnlijk alleen al in Amsterdam ligt... Meer dan de helft van de Belgische bulten heeft volgens Geuens niks met verkeersveiligheid te maken. Hij vindt, helaas voor de hardrijders, dat er veel meer flitspalen moeten komen om de automobilist te beteugelen.
"Verkeersdrempels grootste milieuvervuilers"
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
"Verkeersdrempels grootste milieuvervuilers"
-
- 4x5 autosnelweg
Om maar te zwijgen van de herrie die wordt veroorzaakt bij het optrekken dan wel de klap van bestuurders die helemaal niet remmen bij drempels.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
Zeker. Op mijn eerste kotje in Velp, 8m2, woonde ik vlak boven de stoplichten midden in het dorp (bij de Blokker). Was dus de hele dag lawaai van optrekkende auto's, behalve in de spits, want dan was het druk en stond alles bijna stil.
Oplossing is een zeer hoge drempeldichtheid te maken. Dan trekt men niet zo snel meer op, terwijl ook de maximumsnelheid niet wordt overschreden. Ja, je kan ook een hogere max instellen. Dan gaat alleen het aantal verkeersslachtoffertjes nogal omhoog.... Of allemaal van die wegen maken met hobbels, zoals ze in Zeeland een hebben of hadden. Dan hou je ook wel in.
Oplossing is een zeer hoge drempeldichtheid te maken. Dan trekt men niet zo snel meer op, terwijl ook de maximumsnelheid niet wordt overschreden. Ja, je kan ook een hogere max instellen. Dan gaat alleen het aantal verkeersslachtoffertjes nogal omhoog.... Of allemaal van die wegen maken met hobbels, zoals ze in Zeeland een hebben of hadden. Dan hou je ook wel in.
-
- 2x2 autosnelweg
Stapvoetsdrempels zijn soms wel héél erg ja, een paar honderd meter verder op hier ligt er zelfs een op een nog redelijk doorgaande route.
In mijn eigen wijk liggen geen drempels overigens. Ondanks dat ik aan een weg woon met een redelijke doorgaande functie heb ik zodoende dan ook niet echt veel last van auto's. Integendeel. Het is hier juist relatief rustig. Zelfs in Hoogkamp, een wijk met heel veel jonge gezinnen, liggen ook geen drempels, en is het desondanks zeker niet verkeersonveilig te noemen.

In mijn eigen wijk liggen geen drempels overigens. Ondanks dat ik aan een weg woon met een redelijke doorgaande functie heb ik zodoende dan ook niet echt veel last van auto's. Integendeel. Het is hier juist relatief rustig. Zelfs in Hoogkamp, een wijk met heel veel jonge gezinnen, liggen ook geen drempels, en is het desondanks zeker niet verkeersonveilig te noemen.
-
- 4x5 autosnelweg
Wat dat betreft ken ik een heel gevaarlijke. Op de Neckerstraat komende vanuit Purmerend geldt eerst 60 km/h. Eerst passeer je een drempel, die je gemakkelijk met 60 km/h kunt nemen. Vervolgens begint even verderop een zone-30, en rij je aan op een drempel die er vanaf een afstandje niet anders uitziet dan zijn voorganger. Maar hij is wel degelijk anders: als je er met meer 10 km/h overheen gaat heb je geheid schade aan je auto. De toegestane 30 km/h is echt niet mogelijk. De beschadigingen van het wegdek op en na de drempel spreken boekdelen.Chris schreef:drempels behoor je imo altijd met de maximumsnelheid te kunnen nemen. Vaak kan dat dus niet.
Op deze Google Maps link zie je in het midden het onding liggen.
Tegelijkertijd ken ik ook drempels die met 120 nog goed berijdbaar zijn. Te vinden op de Communicatieweg-oost in Zaanstad.
-
- 4x5 autosnelweg
Dat hangt natuurlijk ook van de auto zelf af. Mijn vader heeft net een nieuwe auto en daarmee kan hij dus wel een stuk sneller de drempel nemen zonder dat het dak er spreekwoordelijk afvliegt.egelijkertijd ken ik ook drempels die met 120 nog goed berijdbaar zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Dan rij je toch via de oude provinciale weg? Daar kun je veel beter op doorrijden. Dat deed ik ook toen ik daar de 1e doorheen werd gestuurd. De 2e keer nam ik dus mooi de oude provinciale weg, die is ook leuker en je hebt voorrang op verkeer vanuit de Neckerweg.René schreef:Op de Neckerstraat komende vanuit Purmerend geldt eerst 60 km/h. Eerst passeer je een drempel, die je gemakkelijk met 60 km/h kunt nemen. Vervolgens begint even verderop een zone-30, en rij je aan op een drempel die er vanaf een afstandje niet anders uitziet dan zijn voorganger. Maar hij is wel degelijk anders: als je er met meer 10 km/h overheen gaat heb je geheid schade aan je auto.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
Ga er maar eens overheen met de Citroen DS, SM, GS, CX, BX, Xantia, C5 en C6 dan zijn die drempels heerlijk. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de vroegere generatie hydropneumatische Citroen-veringen wel beter waren voor het nemen van de drempels anno nu. :PFrits schreef:Klopt inderdaad. Mijn eerste "auto" was een Citroën Visa die erg soepel over drempels ging. Met m'n Stilo moet ik echt uitkijken om niet bij drempels met de uitlaat over de grond te schuren.Vinny schreef:Dat hangt natuurlijk ook van de auto zelf af.
Espace de zody 

-
- verkeersader
-
- stadsweg
-
- expressweg
De AX is wel heel comfortabel geveerd met een lange veerslag maar niet hydropneumatisch. In een AX ga je doorgaans ook wel lekker over de drempels heen.Frank_NL schreef:Zody, hoe zit dat met (mijn) AX? Is die ook hydropneudinges?
Trouwens, ik vind verkeersdrempels geen vervuilers, maar auto's wel. :P De grootste vervuiler is de mens, het grootse roofdier ook.
Espace de zody 

-
- stadsweg
Er zijn ook vegetarische mensen. Zijn dat ook roofdieren? Hm. Die vraag kan ik zelf wel beantwoorden. Ja het zijn roofdieren, maar het gaat om individuen die niet roven. De auto is inderdaad verreweg de grootste vervuiler. Hobbels en kuilen zijn tenslotte zowel de voorloper van de drempel als ook objecten die geen vervuiling veroorzaakten. De paardenkoets liet er misschien een extra scheet door en dan had je het qua uitstoot wel gehad!
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- stadsweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- autoweg
-
- expressweg
Als de drempels met een redelijke snelheid (maximumsnelheid) te nemen zijn, dan zullen de meeste automobilisten ook niet afremmen of optrekken bij drempels. Helaas zijn de meeste drempels niet met een redelijke snelheid te nemen, waardoor dit rijgedrag ook uitgelokt wordt.DjIdee schreef:je moet helemaal niet remmen etc, je snelheid hou je het gehele gebied constant zodat je bij de drempel niet hoeft te remmen of op te trekken, dat is de bedoeling van die dingen (niemand die zich er aan houd (mijzelf inclusief))
-
- expressweg
Verkeer en waterstaat heeft het op een accoordje gegooid met de schokdemper-fabrikanten :PRogier schreef:Als de drempels met een redelijke snelheid (maximumsnelheid) te nemen zijn, dan zullen de meeste automobilisten ook niet afremmen of optrekken bij drempels. Helaas zijn de meeste drempels niet met een redelijke snelheid te nemen, waardoor dit rijgedrag ook uitgelokt wordt.DjIdee schreef:je moet helemaal niet remmen etc, je snelheid hou je het gehele gebied constant zodat je bij de drempel niet hoeft te remmen of op te trekken, dat is de bedoeling van die dingen (niemand die zich er aan houd (mijzelf inclusief))
Espace de zody 

-
- woonerf
-
- stadsweg
-
- woonerf
-
- stadsweg
Ik denk dat ik dom ben, want ik heb geen flauw idee wat je met dat laatste bedoelt?
Of zit ik toch in de richting door te stellen dat meneer hoogleraar Thomas Malthus flink aan het extrapoleren was geslagen om zijn theorie te kunnen bedenken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Malthus
Maar ik vraag me ook af of dat wel zo dom was van Malthus. Want zijn theorie had en heeft wel zeker een functie in onze wereld. Dus nee, dit kun je denkelijk niet bedoelen?
Hoe zit dit precies? Of ongeveer?
Of zit ik toch in de richting door te stellen dat meneer hoogleraar Thomas Malthus flink aan het extrapoleren was geslagen om zijn theorie te kunnen bedenken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Malthus
Maar ik vraag me ook af of dat wel zo dom was van Malthus. Want zijn theorie had en heeft wel zeker een functie in onze wereld. Dus nee, dit kun je denkelijk niet bedoelen?
Hoe zit dit precies? Of ongeveer?
-
- stadsweg
Re:
Bericht uit 2007 waar ik toch even op wil reageren. Mijn straat is sinds deze week voorzien van drempels, veel te hoog, wijken enorm af van de richtlijnen. Passersnelheid personenauto's ongeveer 15 km/u.DjIdee schreef:je moet helemaal niet remmen etc, je snelheid hou je het gehele gebied constant zodat je bij de drempel niet hoeft te remmen of op te trekken, dat is de bedoeling van die dingen (niemand die zich er aan houd (mijzelf inclusief))
Moet ik dan de hele weg 15 rijden? Nee, de weg is prima geschikt voor 30, iets harder als het rustig is ook wel. Zo'n 35 in z'n 3, mooi 'zuinig'.