Zoals men op het plan kan zien wordt de reistijd van 11u30 naar 6u30 ingekort.

50km van het volledige traject bestaat uit tunnels.

Moderator: Moderatoren
Van die 4 rijstroken heb je gelijk. Regel van de Kretenzers = je rijdt zo rechts mogelijk, zodat de rest je makkelijk kan inhalen. Met een luttele druk op je claxon maakt duidelijk dat je er langs wilt. En de tegenliggers hebben dat maar te accepteren.waldo79 schreef:Ach 2 rijstroken zien Kretenzers al als breed genoeg om 4 breed te rijden. Voor zover ik weet mag je op Kreta nergens harder dan 90.
Hoi Bas,bas1984 schreef:Ben net terug van twee weken west-Kreta. Echt prachtig daar. Over de snelheid op de wegen: je mag er echt nergens 120 km/u hoor.
Alleen op de "snelweg" ter hoogte van Heraklion mag je 100 km/u. Voor de rest overal 90 km/u of minder.
Dat zeggen ze ja. De beheerder in ons app. zei zelf ook dat hij nooit op verkeersborden zou schieten. Als je goed in zijn ogen keek, dan weet je wel beter. haha. Soms zitten er echt enorme gaten in de borden.eendje schreef:ps: de hobby van de Kretenzers is niet schieten op verkeersborden, maar schieten op konijnen; er gaat wel eens wat mis.
De volgende keer als je nog eens naar Kreta gaat, kan ik je adviseren om juist de oostkant van Kreta te bewonderen. De meest grappige borden kom je er tegen.bas1984 schreef:Ok, bij Sitia ben ik niet geweest.
Ik ken het stuk snelweg van Agios Nikolaos tot aan Kissamos in het westen, hier mag je slechts 90km/u (en bij Heraklion 100km/u).
Wordt die weg bij Sitia beter dan de rest van de snelweg?
Lefkas (Lefkada) Een eiland maar dmv. een dam met het vasteland verbonden, dat vergroot de actieradius aanzienlijk.eendje schreef: Fijne vakantie Palance. Waar ga je naartoe?
foto1: Dat denk ik ook. De snelweg in het westen ziet er op sommige plekken ook zo uit, maar daar is het landschap niet zo kaal als op deze foto.eendje schreef:Hoi Bas,
Foto 1 lijkt me een stukje snelweg tussen Heraklion en Agios Nikolaos.
Foto 2; dat zie je veel op Kreta, een redelijk smalle bergweg, zonder middenlijn en zonder vangrail. Als je niet bekend bent ga je vanzelf langzamer rijden, immers, achter elke bocht kan de bus verschijnen en die scheuren zo hard, dat je echt moet uitwijken.