[N264] Uden - Gennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

RdG
polderweggetje

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door RdG » ma 31 okt 2022, 16:58

BAM heeft het project gegund gekregen en de eerste werkzaamheden binnen het pakket zijn al gestart.

De overige werkzaamheden starten ook al vrij vlug, als ik de website van de provincie mag geloven:
https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... /n264-uden
Ombouw rotondes naar kruispunten met iVRI’s
Terwijl BAM Infra start met de werkzaamheden aan de tunnel Nieuwstraat gaan ze tegelijk aan de slag met de voorbereiding van de rest van het project zoals het voorbereiden en aanvragen van vergunningen, voorbereidingen treffen voor het verleggen van kabels en leidingen, inkoop van materialen, ontwerpen, het uitzoeken van leveranciers en het opstellen van uitvoeringsplannen. Daarnaast wordt er ook gesproken met bijvoorbeeld wegbeheerders, OV en hulpdiensten.
Deze voorbereidingstijd neemt volgens de huidige planning minimaal een half jaar in beslag. Volgens de huidige planning wordt medio april 2023 daadwerkelijk gestart met de renovatie van de weg. De werkzaamheden duren waarschijnlijk tot 2023. Zodra alle voorbereidingen zijn getroffen en de planning meer definitief is informeren wij u hierover.
De ontwerpen van de kruisingen zijn ook zo goed als definitief.
Deze zijn te vinden in het bestand Referentie ontwerp N264.33 Ombouw rotondes Uden.
Volg mijn werk op Twitter!

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 01 nov 2022, 7:28

Ik vind dat altijd zo zonde, dat het van 2x2 naar 2x1 gaat na een kruising, om dan 200 meter verderop weer naar 2x2 te gaan.
Onnodige insnoeringen die de veiligheid niet verbeteren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 01 nov 2022, 7:36

En al dat optrekken en afremmen is ook nog eens frustrerend voor met name vrachtwagens.

RdG
polderweggetje

Bericht door RdG » di 01 nov 2022, 10:39

^^ Dat oprekken en afremmen zou straks grotendeels verleden tijd moeten zijn. De VRI-installaties zullen iVRI worden en over het hele traject een groene golf creëeren. Je zult vanaf één van de twee kanten op de N264 wellicht de cyclus af moeten wachten bij de eerste VRI, maar als het allemaal goed gaat werken zou je vervolgens in 1 ruk het hele traject door moeten kunnen.

Of dit in de praktijk ook echt zo gaat zijn omdat er n elk kruispunt moet worden geritst naar 2x1, gaan we afwachten. Sowieso zal het allemaal nog wel even gaan duren tot het echt optimaal is, aangezien ze eerst de kruispunten Wilhelminastraat, Karrevracht en Velmolenweg gaan doen. Rotonde Industrielaan komt pas in een later stadium zoals het nu lijkt. :?
Volg mijn werk op Twitter!

Stubbe
zandpaadje

Bericht door Stubbe » ma 13 mar 2023, 22:43

Ik woon in de regio en kan vertellen dat ik de plannen van Uden goed ken. Een 2x3 baans weg gaan ze niet maken omdat de weg dan te dichtbij de omwonenden komt te liggen wat voor geluidsoverlast zorgt.

Het verwijderen van de rotonde industrielaan beginnen ze als laatst mee omdat er ook een studie aan de gang is omtrent de omklap om Volkel. Er komt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe weg 80 km weg tussen de rotonde met de F16 en de rotonde met de molen. Het verkeer vanaf Boekel dient dan die weg te nemen omdat de huidige weg vanaf dat punt naar de industrieweg afgewaardeerd gaat worden naar waarschijnlijk een 50km weg. Zodat het ontmoedigd gaat worden om vanaf Boekel daar nog te rijden.

Ook duurt het langer vanwege de aansluiting met de wijk Volkel-West. Rijd je namelijk naar Volkel vanaf de rotonde industrielaan zit er vrijwel direct een straat naar rechts om bij die wijk te komen. Met de plannen voor stoplichten is het niet geheel duidelijk wat ze gaan doen met de bereikbaarheid voor die wijk. De aansluiting met de nieuwe situatie is nog steeds niet bekend en dat is mede ook de reden waarom deze rotonde het laatst wordt omgebouwd.

Overigens ben ik zwaar voorstander voor het doortrekken van de A77 ten hoogte van Veghel Noord, want daar staan de huizen nog ver de huidige 80km weg af. Tevens ontlast het de N 264 enorm want in de spits is het bizar druk.