Zie ik op de Hofstraat de busbaan nu op de linkerbaan? Is dat een fout in de tekening of is daar een 'eilandperron' als bushalte? Ook laden en lossen aan een fietspad begrijp ik niet zo, is daar ruimte voor fietsen of voor lokale leveranciers

Moderator: Moderatoren
Lijkt mij ook een busbaan links, met het rechtse vak dat (waarschijnlijk) wegvalt. Een ideale situatie voor ongevallen, want buschauffeurs zijn niet altijd geneigd om voorrang te geven waar dit moet, en deze configuratie geeft hen bovendien nog de indruk dat ze dit wel hebben (cassatie heeft al geoordeeld dat bij dergelijke situaties de voorrang van rechts geldt).Widejo schreef:![]()
Zie ik op de Hofstraat de busbaan nu op de linkerbaan?
Binnenkort worden de volgende panden alvast gesloopt:vynkce schreef: ↑wo 05 aug 2020, 9:43 Wat betreft de noodzakelijke onteigeningen zijn er tot op heden 65 (deel)percelen eigendom van het Vlaams Gewest. Van de 120 resterende te verwerven (deel)percelen is er voor 22 een mondeling akkoord; bij 31 lopen de onderhandelingen. In totaal dienen er 17 woningen gesloopt te worden. Momenteel zijn ze alle verworven, maar in 4 van de woningen is er nog een tijdelijk woonrecht. De beschikbare woningen (13) zullen samen in één uitvoering gesloopt worden. De vier andere volgen later.
Op het Ontwerp-GIP 2022 is hiervoor ook 10 miljoen voorzien.Krachtens het besluit van 28 januari 2019 heeft de Vlaamse minister bevoegd voor mobiliteit en openbare werken de onteigeningsplannen voor de realisatie van de Oostelijke Tangent tussen R42 en E17 voorlopig vastgesteld.
Overeenkomstig artikel 17 van het Vlaams Onteigeningsdecreet van 24 februari 2017 wordt dit onteigeningsplan aan een openbaar onderzoek onderworpen dat loopt van 1 februari 2022 tot en met 3 maart 2022.