Zoals hieronder of een centraal ophaalpunt aan de rand van de wijk.Wouter N14 schreef: ↑za 25 sep 2021, 19:11 Hoe worden pakketjes en boodschappen bezorgd in een autovrije wijk?

Moderator: Moderatoren
Zoals hieronder of een centraal ophaalpunt aan de rand van de wijk.Wouter N14 schreef: ↑za 25 sep 2021, 19:11 Hoe worden pakketjes en boodschappen bezorgd in een autovrije wijk?
Ik zie er echt geen probleem in om dat te doen waar mogelijk
Ik ben zelf woonachtig in een nieuwe wijk die als voetgangersgebied is ingericht. Parkeren doen we in een grote gemeenschappelijke garage onder een deel van de nieuwe wijk. Bewoners en bezorgers mogen gewoon het voetgangersgebied inrijden om te laden/lossen. De straten zijn dus niet fysiek afgesloten voor autoverkeer.Wouter N14 schreef: ↑za 25 sep 2021, 19:11 Hoe worden pakketjes en boodschappen bezorgd in een autovrije wijk?
Dat gebeurt hier dus ook. Maar na een paar keer bekeuren is men dat best snel afgeleerd
Áls er al wordt gehandhaafd.Seat Ibiza schreef: ↑zo 26 sep 2021, 8:46Dat gebeurt hier dus ook. Maar na een paar keer bekeuren is men dat best snel afgeleerd![]()
Als ik in het centrum van Dordrecht moet zijn pak ik óf de trein, óf ik zet de auto in de garage Drievriendenhof. En ja, dat is betaald, maar ook weer geen schokkende prijzen.
Jij bekijkt het vanuit een andere perceptie. Als ik naar een centrum van een stad ga, ga ik in principe ook met de trein.
Als mensen liever in de buurt gaan zoeken naar een gratis plaats, dan gewoon makkelijk op de betaalde parkeersplaats te parkeren, dan is die betaalde parkeerplaats misschien wel gewoon te duur.kees schreef: ↑zo 26 sep 2021, 13:26Jij bekijkt het vanuit een andere perceptie. Als ik naar een centrum van een stad ga, ga ik in principe ook met de trein.
Ik heb het ook niet over de tarieven. Voor een incidenteel bezoekje zullen die best schappelijk zijn. Voor een werknemer die dagelijks zou moeten betalen, is het echt een ander verhaal
Maar mijn punt ging vooral om het feit dat er om het Energieplein enorm veel lege parkeerplaatsen zijn (betaald en deels pas per 1 september vorig jaar ingevoerd) terwijl het verderop vol staat. Dat vind ik enorm inefficiënt gebruik van de openbare ruimte.
Die zou ten opzichte van de huidige IC's dus enkel Gouda, Amersfoort en Assen overslaan. Die drie stops kosten niet meer dan 3 minuten per stuk, dus win je hooguit 9 minuten. Dat is niets met het aantal reizigers dat langer onderweg is omdat ze een sprinter moeten nemen of nog maar 2 ipv 4 reismogelijkheden per uur hebben.
De Intercity Roosendaal-Zwolle heeft vooral last van het enkelspoor bij Ravenstein en tussen Deventer en Zwolle. Door dat enkelspoor kunnen er geen of minder sprinters rijden, waardoor de IC vaker moet stoppen.De IC Roosendaal-Zwolle, laat die stoppen op Breda, Tilburg, Den Bosch, Nijmegen, Arnhem en Zwolle.
Het treinverhaal is hier wat off-topic, maar dat kan eventueel afgesplitst worden.MaartenE schreef: ↑zo 26 sep 2021, 15:15![]()
Het zou handig zijn als er een soort "Superintercitys" zouden zijn. Bijvoorbeeld de IC Den Haag-Groningen, laat die alleen stoppen op Den Haag, Utrecht, Zwolle en Groningen. De IC Roosendaal-Zwolle, laat die stoppen op Breda, Tilburg, Den Bosch, Nijmegen, Arnhem en Zwolle.
Wat is momenteel eigenlijk de trend? #dtvWouter N14 schreef: ↑zo 26 sep 2021, 17:59 Die plannen van Dordrecht zijn natuurlijk leuk en ergens vind ik het ook goed dat er zo over nagedacht wordt. Maar we hebben daar nu geen behoefte aan. Er moeten dringend woningen bijgebouwd worden en daar past het niet bij om hele specifieke concepten toe te passen. Nieuwe woningen moeten bij een zo breed mogelijke doelgroep passen, met zo min mogelijk risico gerealiseerd kunnen worden en zo toekomstvast mogelijk zijn.
Aansluitend bij dat laatste: het blijkt iedere keer weer dat specifieke concepten niet toekomstvast zijn. De galerijflats uit de jaren 60, de bloemkoolwijken uit de jaren 70, de woonerven uit de jaren 80, de vinexwijken uit de jaren 90, ze bleken alleen maar te passen bij de tijdsgeest van dat moment.
Ik noemde het Paleiskwartier omdat ik het aspect parkeren (half)ondergronds miste bij de discussie omtrent de Spoorzone, niet om mijn eigen situatie te illustreren. En nee, ik ben niet het forumlid dat in het Paleiskwartier woont,
Ik weet niet hoe het in andere steden geregeld is, maar hier zie ik ze soms wel 3x per dag langsrijden.Palance schreef: ↑zo 26 sep 2021, 10:50Áls er al wordt gehandhaafd.Seat Ibiza schreef: ↑zo 26 sep 2021, 8:46Dat gebeurt hier dus ook. Maar na een paar keer bekeuren is men dat best snel afgeleerd![]()