De M1. Dit is de hoofdroute vanuit West Europa naar Rusland, en vooral; Moskou. Ik heb de route op Google Earth eens beter bekeken.
Ik moet zeggen dat het me nog niet tegenvalt. De gehele route is 2+2 rijstroken, echter zonder middenafscheiding. De route gaat niet door steden, maar erlangs. Er zijn enkele ongelijkvloerse kruisingen in de buurt van Smolensk, de eerste grote stad vanuit Wit Rusland naar Moskou. Tussen Smolensk en Moskou liggen bijna alleen maar kleine dorpjes, vanuit die dorpjes kan je wel zo de M1 oprijden.
Vaak zijn er wel bij kruisingen aparte voorsorteerstroken, zodat verkeer niet geheel hoeft af te remmen. De route zag er op Google Earth vrij rustig uit. Pas voor Moskou, de kruising met de MKAD (ringweg van Moskou), werdt het drukker, en ook hier weer enkele fly-overs en klaverbladen.
Om de 50km is wel een tankstation te vinden, dit ziet er modern uit, met overkappingen zoals wij dat ook kennen in West Europa. Uiteraard zijn er weinig andere facaliteiten, maar het tankstationsterrein is wel afgezonderd van de hoofdrijbaan, en in beide richtingen is een tankstation, dus verkeer hoeft niet over te steken.
De kwaliteit van het wegdek leek goed. Het is geen betonweg, maar gewoon asfalt, wel oud asfalt natuurlijk, maar druk is deze weg niet.
Kortom; dit ziet eruit als een snelle route naar Moskou, snelheden van 100 - 110km/h zijn heel goed mogelijk.
Deze weg staat trouwens op kaarten niet aangegeven als snelweg, en dat is terecht in mijn ogen.