Jeroen schreef:duikgek89 schreef:Dan moeten de chauffeurs hun rug recht houden en gewoon niet gaan. Met gedogen komen we per definitie al nergens, gewoon HARD optreden, dan worden er vanzelf andere oplossingen verzonnen. Wat mij betreft gaan ze in de bebouwde kom van Enschede in de weg staan of weet ik veel wat MAAR NIET op de snelweg...
Je begrijpt zelf hoop ik ook wel dat een paar honderd vrachtwagens in een stad *iets* meer overlast oplevert dan als je ze over een paar kilometer vluchtstrook parkeert...
Ga lekker voor het rijverbod in gaat in de bebouwde kommen van Emmerich, Rheine, Goch, Nettetal of een andere willekeurige Duitse plaats staan. Op de vluchtstrook parkeren mag namelijk ook niet, ga dan ergens anders staan waar het niet mag, bij voorkeur in Duitsland, het land dat de overlast veroorzaakt.
Een grens blijft gewoon een grens, of dat nou een snelweg, provinciale weg of een boerenpad is. Ik ben tégen dat rijverbod, maar zolang Duitsland (en zo een beetje heel centraal-europa) weigert die af te schaffen hebben wij dat maar te accepteren en moeten we de gevolgen daarvan op ons eigen grondgebied voor lief nemen.
Ja je kop in het zand steken en alles slikken wat ze je door de strot willen drammen is inderdaad het beste wat je kunt doen. Het wordt tijd dat Nederland zich niet als braafste jongetje van de klas steeds in de hoek laat zetten. Het braafste jongetje zou eens een beetje van zich af moeten bijten. Leg het probleem maar bij de transportfirma's en Duitsland neer en dan zoeken die het maar fijn uit met zijn allen, wedden dat ze een oplossing vinden? Maar omdat de Nederlandse overheid zo slap is hebben de transportbedrijven en Duitsland lak aan het probleem.
Verder, een grens blijft gewoon een grens is net wat men in Europa niet wilt, nou als je steeds meer autonomiteit uit handen wilt geven is dat prima, maar dan stellen staatsgrenzen ook niet meer voor dan provinciegrenzen en moet je ze mijns inziens ook zo behandelen.
Wat mij betreft zijn er dan voorlopig ook maar 2 reele opties: voldoende parkeerplaatsen bijbouwen (zoals nu bij Venlo is gebeurd) ofwel het vluchtstrookparkeren op die dagen gedogen.
Voldoende parkeerplaatsen bijbouwen lijkt me een goede optie. Op Duitse kosten of op kosten van de vervoerders en bij voorkeur op Duits grondgebied net na de grens, waar je tijdens het rijverbod wel de parkeerplaats op mag rijden. Zoals eerder gezegd, pak het gewoon aan, ookal hebben ze geen alternatief en dwing ze zo om hun eigen shit op te lossen. Misschien zijn er dan wel mogelijkheden dat ze zelf eens een flink stuk grond kopen, daar wat beton in smijten en daar tegen een kleine vergoeding parkeren toestaan, maar die mogelijkheden gaan zich NIET ontwikkelen zolang je alles gedoogd. Of misschien zijn er wel een aantal boeren of loonbedrijven die op hun erf een stuk of 5, misschien iets meer, vrachtauto's kwijt kunnen tegen een vergoeding. Of misschien zijn er wel transportbedrijven die wat vreemde vrachtauto's kunnen accomoderen... Of misschien is de parking bij de Slootwater-Veste wel een optie? Maar wacht even, er is natuurlijk weer een of ander stompzinnig regeltje in microscopisch kleine lettertjes in een of ander achterlijk bestemmingsplan wat dat verbied... Linksom weeft dit achterlijke land een net van achterlijke regels om zichzelf waar ze nooit meer uitkomen maar rechtsom wordt van bepaalde groepen alles gedoogd terwijl de gewone burger consequent genaaid, belazerd en uitgekleed wordt, maar als die laatste opstandig wordt dan moeten we dat natuurlijk weer gaan aanpakken want dat is toch zo verschrikkelijk. We leven toch verdorie niet in een 19e eeuwse dictatuur?
Chris schreef:Waanzinnige oplossingen voor een klein probleem.

Inderdaad. Het gaat om een paar dagen per jaar over enkele kilometers snelweg dat de vluchtstrook tijdelijk als parkeerruimte gebruikt wordt. De intensiteiten rond de grenzen zijn niet erg hoog, dus een verkeersinfarct hoeft ook niet verwacht te worden...
Het gaat niet eens om een verkeersinfarct maar om het principe. De gewone automobilist mag nog geen scheet laten in de auto of hij krijgt een bon van 200+ euro aan z'n broek maar als Duitsland een beetje lastig doet en de transportbedrijven vooral niet de intentie hebben om ook maar met iemand rekening te houden mag ineens alles. Een snelweg moet een veilige weg zijn waar je SNEL van A naar B kunt rijden. Dat dat SNEL in grote delen van het land al om zeep geholpen is door idiote snelheidslimieten, overbelaste wegen, incapabele automobilisten die het verkeer ophouden en ander leed is al erg genoeg. Maar nu kun je ook op andere snelwegen niet meer veilig en snel van A naar B komen omdat je om vrachtwagens en chauffeurs heen moet slalommen terwijl de angstige wegbeheerder 70 op de borden zet en de Klierige Lamlendige Pik Dienst er een camera tussen verstopt. Dan heb je de snelweg gedegradeerd tot niveau provinciale weg (ja ook niet helemaal, want die liggen tegenwoordig vol met rond-en-rond-en-rond-en-rond rotondes, 60 zones, onoverzichtelijke wegen van rechts met voorrang met als kers op de taart ook nog allemaal rijdende chicanes...
Begrijp me goed, ik ben niet tegen de transportsector. Maar ik ben wel tegen dit gekloot. Het beste is inderdaad als die politieke apen in Berlijn het rijverbod gewoon af zouden schaffen (al is het alleen maar op feestdagen die in de werkweek vallen). Maar dat doen ze niet zolang iedereen alles blijft slikken wat ze doen. En de transportsector zal hier en daar een beetje zagen, maar als je die op hun achterste poten wilt krijgen moet je ze aanpakken en als ze gaan zeiken gaan ze maar lekker naar Berlijn.
edit:
ja dit lucht op