Ben je ook in Lissabon geweest? Want dan had je dit denk ik niet geschreven. Zebra's en rode lichten gaat wel goed, maar juist de beschaafdheid is ver te zoeken. Staat er een file voor de afrit? Dan rijden er telkens weer helden helemaal naar voren en wurmen zich er zo'n beetje op het puntstuk ertussen. En bij file maken ze ook meteen een paar extra stroken tussen de stroken in.. En op de IC15 bijv. wordt echt behoorlijk hard gereden.Palance schreef: Mijn ervaring was dat het in Portugal prettig rijden is. Men houdt zich goed aan de snelheidslimieten (ik heb geen enkele flitspaal gezien, wel ben ik 3 routinecontroles gepasseerd maar ik ben nergens staande gehouden), aan de rode lichten en aan de zebra's, waar voetgangers ook voorrang hebben. Je zou het wellicht niet verwachten, maar ik vond het rijden over het algemeen stukken beschaafder gaan dan in Nederland. Waarbij ik aan moet tekenen dat het in de Algarve ook totaal niet druk is en geen files heb gezien.
Het zal wel een beetje met Frankrijk te vergelijken zijn. Daar rijden ze buiten Parijs ook best beschaafd..