[E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 11380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door Alfa »

Ooit wordt dat toch een derde rijstrook, er is maar weinig verschil. Behalve dat er het grootste gedeelte van de dag geen pechstrook. Je zal zien dat veiligheid nog het argument zal worden om er toch maar 3 rijstroken met pechstrook van te maken.
Tommy
autoweg
Berichten: 2453
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door Tommy »

Het gaat over om en bij de 25km snelweg. Budgettair snap ik de beslissing wel, maar toch enigszins een gemiste kans om het van de eerste keer 'te goei' te doen. Er zijn reeds delen van het traject voorzien voor de aanleg van een 3de rijstrook.

https://www.google.com/maps/@51.0679528 ... FQAw%3D%3D

Ook wat sneu voor de streek, want de strook 'Rumbeke', 'Lichtervelde', 'Torhout' en 'Zedelgem' is zeker niet de dunst bevolkte regio van West-Vlaanderen.

Edit: domme spellingsfout :-)
Laatst gewijzigd door Tommy op wo 27 mei 2026, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
verfmeer95
expressweg
Berichten: 4384
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door verfmeer95 »

Tommy schreef: di 26 mei 2026, 20:48 om en beide
Is dit de Vlaamse versie van "om en nabij"?
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8483
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door Wimpie25 »

'Om en bij' is de versie in het AN, 'om en bij de' wordt het meest gebruikt in de spreektaal. 'Om en nabij' is in België helemaal niet gangbaar.
Gebruikersavatar
JuwaA35
dorpsstraat
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
Locatie: Twente

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door JuwaA35 »

^^ Dat dacht ik ook al ze, maar die ei/ij bracht me in de war.
Mikhail
expressweg
Berichten: 3501
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18
Locatie: Deinze en omstreken

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bericht door Mikhail »

Ik snap de redenering wel om versneld via spitsstroken te verbreden, maar op termijn zal die definitieve rijstrook er toch moeten komen. Al vraag ik me af wanneer en hoe men dit ooit dan zou doen, want in de middenberm heb je echt wel een mooie ruimtereservatie voor die 3e rijstrook.
****