[E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
Moderator: Moderatoren
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11380
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54
Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
Ooit wordt dat toch een derde rijstrook, er is maar weinig verschil. Behalve dat er het grootste gedeelte van de dag geen pechstrook. Je zal zien dat veiligheid nog het argument zal worden om er toch maar 3 rijstroken met pechstrook van te maken.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
Het gaat over om en bij de 25km snelweg. Budgettair snap ik de beslissing wel, maar toch enigszins een gemiste kans om het van de eerste keer 'te goei' te doen. Er zijn reeds delen van het traject voorzien voor de aanleg van een 3de rijstrook.
https://www.google.com/maps/@51.0679528 ... FQAw%3D%3D
Ook wat sneu voor de streek, want de strook 'Rumbeke', 'Lichtervelde', 'Torhout' en 'Zedelgem' is zeker niet de dunst bevolkte regio van West-Vlaanderen.
Edit: domme spellingsfout :-)
https://www.google.com/maps/@51.0679528 ... FQAw%3D%3D
Ook wat sneu voor de streek, want de strook 'Rumbeke', 'Lichtervelde', 'Torhout' en 'Zedelgem' is zeker niet de dunst bevolkte regio van West-Vlaanderen.
Edit: domme spellingsfout :-)
Laatst gewijzigd door Tommy op wo 27 mei 2026, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
verfmeer95
- expressweg
- Berichten: 4384
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
'Om en bij' is de versie in het AN, 'om en bij de' wordt het meest gebruikt in de spreektaal. 'Om en nabij' is in België helemaal niet gangbaar.
-
JuwaA35
- dorpsstraat
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
- Locatie: Twente
Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
-
Mikhail
- expressweg
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18
- Locatie: Deinze en omstreken
Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai
Ik snap de redenering wel om versneld via spitsstroken te verbreden, maar op termijn zal die definitieve rijstrook er toch moeten komen. Al vraag ik me af wanneer en hoe men dit ooit dan zou doen, want in de middenberm heb je echt wel een mooie ruimtereservatie voor die 3e rijstrook.
****