Dat was exact mijn gedachte. Let eens op hoe ver dit afwijkt van 'normaal' asfalteren:
1. Geen volledige breedte van de weg.
2. Niet tot aan de kant verharding (want daar staan altijd brugpoten), zowel linkerrijstrook als vluchtstrook kun je dus niet helemaal hiermee doen. Alleen een tussenstrook.
3. Meer langsnaden
4. Allemaal aangepast materieel (lager, anders kun je niet werken)
5. Heel veel extra handelingen. Frezen gaat in tijdelijk materieel, moet overgeheveld worden. Asfalteren gaat niet uit de wagen in de spreider, maar eerst in een tijdelijke bak, wat doet dat met temperatuur, (ont)menging, etc?
6. Tijdrovend om de brug op te bouwen (denk ik...), hoeveel tijd kost dit eigenlijk? Kan ook niet in het verkeer, dus de volledige afsluiting moet je eerst ook neerzetten.
...
Ik weet niet zo goed wat hier nu precies mee gewonnen wordt.
Het idee is geweldig als je langdurig werk hebt onder de brug. Maar in NL gaat een deklaag in relatief korte tijd uit en weer in. Als je de brug in een nacht kunt bouwen, kun je ook de deklaag frezen. Dan kost het nog een dag voor asfalteren, lijnen trekken en eventueel wat lussen herstellen. Al met al doe je dit dus in een weekend in NL en dan heb je rijbaanbreed je complete deklaag vervangen. Met relatief goede beheersing van langs- en dwarsnaden...