[E034] Heraanleg wegdek A11 richting Zelzate

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Angels2
zandpaadje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 apr 2007, 14:58

Bericht door Angels2 » vr 29 jun 2007, 22:37

En een eerste foto, net waar het nieuwe stuk begint:
Afbeelding

Het is duidelijk een verbetering, maar 't is geen biljart geworden. Ze hebben deze keer zelfs de gele lijnen goed weggehaald, en meteen de witte herschilderd.

Maar er is daar nog veel werk:
Lichtblauw: was al in orde.
Groen: net nieuw aangelegd
Rood: nog te doen:
Afbeelding
1: het eerste stukje van de E34 moet ook nog heraangelegd.
2: het rijvak Zelzate --> Antwerpen moet ook nog gedaan worden.
3: de new jerseys in de bocht mochten wel eens gerepareerd worden na dat ongeval met vrachtwagens ergens vorig jaar, en die knipperende pijlen verlichten helaas meer de hemel dan dat ze zichtbaar zijn (een aantal liggen half om, de eersten staan al te ver in de bocht en het licht zie je enkel 's nachts). Je kan daar trouwens niet echt sneller dan 80km/u rijden (behalve misschien met een sportwagen), dus daar zou eventjes een snelheidsbeperking op zijn plaats zijn.
4: op het rechtervak zit er een lekkere put, net op het einde van de bocht. regelmatig gaan vrachtwagenchauffeurs net hiervoor even links rijden omdat de put zo verraderlijk is.
De 8 en 9 zijn de afritten 8 en 9.

Ldp
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 13:25
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Bericht door Ldp » za 30 jun 2007, 0:51

Angels2 schreef:Het is duidelijk een verbetering, maar 't is geen biljart geworden.
Dat viel me vanavond ook al op. Het golft nog lichtjes hier en daar, maar het is in ieder geval stukken beter dan het was.
Angels2 schreef: 1: het eerste stukje van de E34 moet ook nog heraangelegd.
2: het rijvak Zelzate --> Antwerpen moet ook nog gedaan worden.
Staat dit toevallig al gepland? En Z->A is er toch niet zo slecht aan toe als dat A->Z eraan toe was?
Angels2 schreef: Je kan daar trouwens niet echt sneller dan 80km/u rijden (behalve misschien met een sportwagen), dus daar zou eventjes een snelheidsbeperking op zijn plaats zijn.
Ik ga daar weleens langs met 100-110 km/u, behalve bij een vochtig wegdek, dan is het 80-90 km/u. Een sportwagen heb ik nochtans niet, wel goede banden op een juiste druk. Het is wel een aardige bocht, maar ook weer niet zo erg. Als je er eenmaal inzit, dan kun je al redelijk snelheid beginnen maken.
Angels2 schreef: 4: op het rechtervak zit er een lekkere put, net op het einde van de bocht. regelmatig gaan vrachtwagenchauffeurs net hiervoor even links rijden omdat de put zo verraderlijk is.
Aha, is dat waarom sommigen dat doen. Ik zit hier meestal al op de linkerstrook, omdat ik richting Kennedytunnel moet.

Angels2
zandpaadje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 apr 2007, 14:58

Bericht door Angels2 » za 30 jun 2007, 10:35

Het stukje Zelzate Antwerpen is er ook slecht aan toe, iets minder erg, maar toch. Rij maar eens langs een lege vrachtwagen met oplegger, en dan zie je die oplegger gewoon omhoog springen over de putten.

Die bocht: ik vind 80 daar wel snel genoeg in 't begin (met een ford focus), maar als je er eenmaal in zit, kan je sneller (ik ben daar al dijkwijls de snellere). Spijtig genoeg wordt die door veel bestuurders fout ingeschat, en zit er regelmatig iemand ongewenst in het decor.

dgeleyn
dorpsstraat
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:31

Bericht door dgeleyn » zo 01 jul 2007, 16:02

Angels2 schreef:Het stukje Zelzate Antwerpen is er ook slecht aan toe, iets minder erg, maar toch. Rij maar eens langs een lege vrachtwagen met oplegger, en dan zie je die oplegger gewoon omhoog springen over de putten.

Die bocht: ik vind 80 daar wel snel genoeg in 't begin (met een ford focus), maar als je er eenmaal in zit, kan je sneller (ik ben daar al dijkwijls de snellere). Spijtig genoeg wordt die door veel bestuurders fout ingeschat, en zit er regelmatig iemand ongewenst in het decor.
Jarenlang heb ik er niet veel van gevoeld vanwege de goede Citroën-veringen, maar nu we een nieuwe wagen hebben, begin je wel te voelen dat het echt een k*twegdek is.
"Thanks to the Interstate Highway System, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything."
- Charles Kuralt

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Heraanleg wegdek A11 richting Zelzate

Bericht door vynkce » wo 19 sep 2007, 12:08

N49 in Eeklo 19-09-2007 | 09u12

Bron : Lokale Politie meldt :

Wegenwerken op de N49 ter hoogte van Eeklo richting dans les deux sens/in beide richtingen. Rijbaan versperd.

Volledig afgesloten wegens plaatsing brugliggers tot vanavond 1600 uur. Er is een plaatselijke omleiding voorzien.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Heraanleg wegdek A11 richting Zelzate

Bericht door Alfa » vr 21 sep 2007, 21:06

Al dat verkeer door het centrum van Kaprijke. :roll: Gelukkig viel het allemaal nog mee. De omleiding was duidelijk beter voorbereid én gevolgd dan andere keren. We konden tenminste nog slapen zonder uit ons bed te worden geschud. ;)

Het was wel eens leuk een lege E34 te zien.

Medianieuws

Re: Heraanleg wegdek A11 richting Zelzate

Bericht door Medianieuws » do 05 feb 2009, 10:49

Het Nieuwsblad 30-01-2009 schreef:Tientonners beschadigen expresweg E34

BEVEREN-WAAS - Iedereen die de weg af en toe gebruikt, kan het beamen: het wegdek van de expresweg N49/E34 van Linkeroever tot aan de afrit Vrasene ligt er erbarmelijk bij. Niet alleen is er spoorvorming, er zijn ook veel bulten.
De expresweg N49/E34 is al lang een zorgenkindje. Er passeert bijzonder veel kustverkeer, maar de slechte toestand van het wegdek is vooral te wijten aan het zware vrachtverkeer dat de Waaslandhaven met zich meebrengt.
De tientonners veroorzaken veel schade aan het wegdek, waardoor comfortabel rijden vrijwel onmogelijk is. De situatie is vooral schrijnend tussen Linkeroever en de afrit van Vrasene. Het lijkt wel of je over een kasseiweg rijdt.
Dat komt door dwarse verhogingen, die er al jaren zijn. Ze werden meerdere keren weggewerkt, maar komen telkens terug. Daarom is het helemaal niet aangeraden om de expressweg te gebruiken met een volgeladen aanhangwagen. Je zou wel eens iets van je vracht kunnen verliezen.
In de omgekeerde richting, van Beveren naar Linkeroever, werden er midden vorig jaar wel werken uitgevoerd. De betonverharding werd opengebroken en de weg werd in doorgaand gewapend beton heraangelegd. De werkzaamheden namen vier maanden in beslag.

Ldp
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 13:25
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Heraanleg wegdek A11 richting Zelzate

Bericht door Ldp » vr 13 feb 2009, 14:43

Dwarse verhogingen tussen Linkeroever en Vrasene? Het lijken mij meer betonplaten die onderling verzakt zijn. Ook tussen rijstrook en pechstrook is het hoogteverschil soms vele centimeters. Niet voor niets dat ik, en velen met mij, dit stuk uitsluitend op de linkerstrook wil berijden.

Dwarse verhogingen ken ik wel op het stuk Kruisstraat richting Zelzate. Daar zijn er vorig jaar al wat van platgefreesd, maar die komen inderdaad steeds terug.

Plaats reactie