[foto] P-routes
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
-
- Moderator
Zoals verwacht lijken er gewoon richtlijnen te bestaan;
www.crow.nl schreef: publicatie 134
Richtlijn parkeerbebording
Soort uitgave:publicatie
Thema:Verkeerstechniek
Verschijningsdatum:1 februari 1999
ISBN:90 6628 297 5
Aantal pagina's:80
Per post 134 € 29.00 In winkelwagen
Omschrijving
De weggebruiker moet overal in het land weten waar hij aan toe is. Dat vraagt onder meer om uniformiteit in verkeersborden, ook als het om parkeren gaat. Die eenduidigheid kan er nu komen dankzij deze richtlijn met aanwijzigingen voor keuzen, uitvoering en plaatsing van parkeerborden.
Samenvatting
Het doel van de Richtlijn ‘Parkeerbebording’ is zo veel mogelijk eenheid in de bebording van het parkeren te verkrijgen. Dit zal de duidelijkheid bij publiek en handhavers vergroten, het gewenste parkeergedrag bevorderen en de slaagkans van bezwaarschriften verkleinen.
Om dit te bereiken zijn twee nieuwe borden geïntroduceerd: betaald parkeren [inclusief herhalingsbord] en parkeerexcessenverbod [voor vrachtwagens en bussen].
De moeilijkheid bij het plaatsen van verkeersborden is dat zowel de Wegenverkeerswet 1994 [WVW] als gemeentelijke verordeningen hiervoor regels geven. De richtlijn schept hierin duidelijkheid. Zowel het Ministerie van Verkeer en Waterstaat als de Vereniging van Nederlandse Gemeenten ondersteunt de richtlijn. De parkeerbedrijven van de vier grote steden hebben toegezegd deze ‘Parkeerbebording’ toe te passen. Den Haag loopt voorop en past de nieuwe borden toe.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Wegnummerfotograaf
Klopt. Maar mijn foto is tamelijk oninteressant.mavas schreef:Hoe kan je in Hoorn nou geen interessante plek vinden? Het is toch een prachtige oude binnenstad?
Wegens drukte op zaterdagmiddag heb ik mijn auto niet geparkeerd, maar alleen foto's vanuit de auto genomen (ik was op doorreis).
Mijn strategie: eerst zoveel mogelijk P-routes opnemen, daarna mooiere foto's maken (waar mogelijk).
Laatst gewijzigd door harry op ma 10 mar 2008, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Ok, je hebt gelijkharry schreef:Het bewijs:
http://home.wxs.nl/~fluks4/wegen/b011/phoorn.jpg
Mijn strategie: eerst zoveel mogelijk P-routes opnemen, daarna mooiere foto's maken (waar mogelijk).

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Secretaris
Wat nou richtlijnen? Regels hebben we nodig in infraland! 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- expressweg
-
- Wegnummerfotograaf
Meer P-routes:
Scheveningen:

Maassluis:

Schiedam:

's-Gravenzande:

(Kennelijk is de P-route hier geen richting, want alle richtingen gaan de andere kant op.)
Scheveningen:

Maassluis:

Schiedam:

's-Gravenzande:

(Kennelijk is de P-route hier geen richting, want alle richtingen gaan de andere kant op.)
Laatst gewijzigd door harry op ma 10 mar 2008, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Doesburg heeft ook een P-route, gisteren gezien daar.
Die zag ik nog niet in je lijstje staan Harry.
Die zag ik nog niet in je lijstje staan Harry.
-
- Wegnummerfotograaf
Vanochtend deze foto genomen (op de achtergrond een willekeurig kantoorgebouw):

Laatst gewijzigd door harry op ma 10 mar 2008, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Je zal er maar werken. 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Ik schreef:In het oude centrum van Barendrecht staan ook verwijzingen naar het parkeren in het centrum. Het is geen echte route, maar meer een verwijzing op witte bordjes. Ik zal wel wat plaatjes schieten.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Tja, nu dus aan mij de moeilijke beslissing of dit ook bij mijn P-route-verzameling hoort...
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
Als ik je mag helpen: het woord 'route' komt niet voor op de borden dus lijkt mij hier geen sprake te zijn van een P-route.
En dat bord in Rijswijk: welke kant moet je nu op voor de P-route? Als ze bedoelen dat je op dát punt de P-route binnenrijdt, had het symbool gecentreerd moeten staan.
Hoe was het met de ICT vandaag?
uh2:

En dat bord in Rijswijk: welke kant moet je nu op voor de P-route? Als ze bedoelen dat je op dát punt de P-route binnenrijdt, had het symbool gecentreerd moeten staan.
Hoe was het met de ICT vandaag?

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- stadsweg
@Harry,
Een antwoord op de foto die je genomen hebt in 's-Gravenzande.
Als je het bord doorgaand verkeer zou volgen kom je op een doorgaande weg (Oudelandstraat) uit welke door deze stad loopt.
Linksaf volg je inderdaad een parkeerroute en kom je dicht langs enkele parkeerterreinen. Een voordeel: 's-Gravenzande kent zover ik weet geen betaald parkeren
.
Een antwoord op de foto die je genomen hebt in 's-Gravenzande.
Als je het bord doorgaand verkeer zou volgen kom je op een doorgaande weg (Oudelandstraat) uit welke door deze stad loopt.
Linksaf volg je inderdaad een parkeerroute en kom je dicht langs enkele parkeerterreinen. Een voordeel: 's-Gravenzande kent zover ik weet geen betaald parkeren

Laatst gewijzigd door Westlander op wo 27 jun 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.
-
- Wegnummerfotograaf
Het kan nog erger: als je linksaf gaat, kom je op het volgende kruispunt geen bordje meer tegen. Je moet dan maar raden dat je rechtsaf moet slaan. Daarna staat er pas weer een bordje P-route.Wouter N14 schreef:welke kant moet je nu op voor de P-route?
--Harry.
--Harry.
-
- Wegnummerfotograaf
Ik weet het, ik heb vorige week die hele P-route gelopen.Westlander schreef:Een antwoord op de foto die je genomen hebt in 's-Gravenzande.

Maar een tekst Doorgaand verkeer zou accurater geweest zijn dan Alle richtingen.
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Over deze verkeerssituatie: Dit is dus volledig tegen de richtlijnen in! Blokken op de weg en roodgekleurd fietspad. Automobilisten zouden dan het idee kunnen hebben dat fietsers voorrang hebben terwijl dat niet zo is (aangezien dit normaal bij zo'n uitvoering wel het geval is).Palance schreef: http://xs216.xs.to/xs216/07263/b005.jpg
Dit fietspad dient dus zsm in dezelfde markering uitgevoerd te worden als de weg, en de blokken moeten vervangen worden door strepen.
-
- 4x5 autosnelweg
Inderdaad:harry schreef:Tja, nu dus aan mij de moeilijke beslissing of dit ook bij mijn P-route-verzameling hoort...
P-routes
P-ringen
P-niet-als-zodanig-aangeduid-maar-toch-wel-bestaand.

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Wegnummerfotograaf
Recente aanwinsten: Appingedam, Delfzijl, Goor, Lochem.
De "P-route" in Appingedam is een beetje onduidelijk. Niet alleen omdat een van beide bordjes achter een struik verscholen is, maar ook omdat dit de enige twee bordjes zijn (aan weerszijden van hetzelfde kruispunt) dat ik heb kunnen vinden.

Trouwens, een aardig oud bordje in Delfzijl (Delfzijl-Noord staat tegenwoordig nergens meer aangegeven):

De "P-route" in Appingedam is een beetje onduidelijk. Niet alleen omdat een van beide bordjes achter een struik verscholen is, maar ook omdat dit de enige twee bordjes zijn (aan weerszijden van hetzelfde kruispunt) dat ik heb kunnen vinden.

Trouwens, een aardig oud bordje in Delfzijl (Delfzijl-Noord staat tegenwoordig nergens meer aangegeven):

Laatst gewijzigd door harry op ma 10 mar 2008, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
--Harry.
-
- Wegnummerfotograaf
...en Oldenzaal (vrij saaie foto).harry schreef:Recente aanwinsten: Appingedam, Delfzijl, Goor, Lochem.
Goor:

Lochem (op bijzondere manier geïntegreerd):

Laatst gewijzigd door harry op ma 10 mar 2008, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Aachen 

Mechelen (Z-Limburg)

Epen (Z-Limburg)

Mechelen (Z-Limburg)
Epen (Z-Limburg)
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Vaals:

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net