Geplande openstelling: november 2023.

Moderator: Moderatoren
Ik ben enkele maanden geleden in India, Bangladesh en Nepal geweest, maar van die drie landen is India duidelijk het verst, en zie ik de potentie zeker. Ook qua onderwijs kan er natuurlijk nog wel het nodige verbeteren, maar er worden grote stappen gezet. En ook best veel mensen spreken Engels, ook bv. schoonmakers in hotels of taxi-/Uber-/tuktuk-chauffeurs.CasablancaMarocco schreef: ↑vr 13 jan 2023, 13:03 India heeft zeker veel potentie, nog geen last van vergrijzing, ook buiten India zie je dat het vliegveld van Toronto, of van Dubai bijna volledig uit Indiaas personeel bestaat.
Zowel Canada als de Golfstaten halen massaal arbeiders uit deze landen, ze staan bekend als hardwerkend en leergierig.
Ik denk dat je India een beetje met Egypte kunt vergelijken, beide ontwikkelingslanden, enorm druk bevolkt, een laag BBP die aan het groeien is.
Veel infrastructuurprojecten om de landen voor te bereiden op de toekomst. Alleen denk ik wel dat India verder is op het gebied van hoger onderwijs.
Ik ben nooit in India zelf geweest, maar vond ze in Dubai altijd enorm vriendelijk, ons hotel werd volledig gerund door Indiërs, en ze maakte altijd een buiging bij binnenkomst, dat heb ik in Europa nog nooit meegemaakt.![]()
Doet mij eraan denken hoe ik een keer vroeg waarom je in een gebouw in de min vierde verdieping binnenkomt. Antwoord was dat ze alleen een bouwvergunning hadden voor 10 verdiepingen, dus ze noemen het -4, -3, -2 etc.Pino schreef: ↑vr 13 jan 2023, 13:20 Je bent veel te veel afhankelijk van grootheden in het lokaal bestuur bij wie je in een goed blaadje moet staan. Ik heb bedrijven gezien die kennelijk de deelstaat-regering tegen de haren in hadden gestreken, op zo’n manier dat er wel even een manier kon worden gevonden dat ze ergens een of andere vergunning misten of teveel overlast veroorzaakten - fabriek noodgedwongen dicht. En geen efficiënte rechtsgang om dat te stoppen.
Maar ik denk niet dat New Delhi de centrumstad is. Althans, dat gevoel had ik niet toen ik er was. Ja, de regeringsgebouwen, de Rajpath, de India Gate en de luchthaven liggen er, alsmede wat andere buitenwijken en de westerse enclave Aerocity. Bestuurlijk gezien is New Delhi het centrum, maar historisch gezien is Chandni Chowk het centrum van Delhi, waar het Red Fort en de Jama Masjid ook staan. En de facto is dat anno 2023 nog altijd het kloppende hart van de stad, en New Delhi is gevoelsmatig een zakelijke buitenwijk, vormgegeven door Lutyens in de ca. twee decennia voor de Indiase onafhankelijkheid. Dat het het regeringscentrum en hoofdstad werd van het onafhankelijke India is logisch, maar de centrumstad is het nooit geweest, hooguit op papier.Chris schreef: ↑do 16 feb 2023, 17:09De stad Delhi is veel groter: 16,8 miljoen. En enkele reusachtige voorsteden liggen daar nog buiten, zodat het stedelijk gebied 28 miljoen inwoners heeft. Daarmee omvat New Delhi dus minder dan 1% van het stedelijk gebied Delhi. Het is misschien wel de enige stad ter wereld waar de agglomeratie meer dan 100 keer zo groot is als de centrumstad.
Omgekeerd heb je het ook. Londen heeft bijvoorbeeld een burgemeester, maar dat is eigenlijk de leider van de Greater London Authority en niet een burgemeester zoals wij dat zien. Londen is weer onderverdeeld in Boroughs en Cities, die elk hun eigen burgemeester hebben, en dan wel meer in de traditionele zin. Het regeringscentrum is in de City of Westminster, maar wat doorgaans als centrum/binnenstad van Londen wordt gezien is groter dan de City of Westminster, en omgekeerd is ook een aanzienlijk deel van de City of Westminster gebied dat niet echt als centrum/binnenstad van Londen wordt gezien. Het concept hoofdstad beslaat in het Verenigd Koninkrijk dus een heel stadsgebied bestaande uit meerdere boroughs/cities.Pino schreef: ↑do 16 feb 2023, 17:23Een enigszins vergelijkbare situatie heb je in Buenos Aires, waarbij alleen het Distrito Federal de hoofdstad is van Argentinië en dat is maar een verhoudingsgewijs klein deel van de totale stad. Maar de rest van de stad, onderdeel van de provincie Buenos Aires, staat nou eenmaal ook bekend onder de naam Buenos Aires. En het gaat in heel andere verhoudingen.
Chris schreef: ↑zo 11 dec 2022, 19:28 Vandaag is 520 kilometer autosnelweg opengesteld, het grootste deel van de Mumbai - Nagpur Expressway.
Het nieuw geopende deel verloopt vanaf Shirdi tot Nagpur. Het deel van Mumbai tot Shirdi is nog in aanbouw en moet in juni 2023 worden geopend, de totale lengte van de Mumbai - Nagpur Expressway bedraagt 701 kilometer.
De autosnelweg telt 2x3 rijstroken en voert over vlak terrein door het binnenland van de grote staat Maharashtra. De autosnelweg kent lange rechte stukken en vrij grote afstanden tussen aansluitingen.
Er zijn nu in toenemende mate lange-afstands autosnelwegen in India, alhoewel van een geïntegreerd plan nog weinig sprake lijkt te zijn.
![]()
Wat je ziet lijkt bewust gedaan, vermoedelijk met explosies. Wellicht was de brug eerder al zwaar beschadigd. De filmer zat al klaar in zijn bootje en je hoort ook geen verschrikte stemmen. Eerder een jihaah.... Vermoedelijk dus ook geen slachtoffers op de brug,Chris schreef: ↑ma 05 jun 2023, 15:48 In de staat Bihar is een extradosed brug ingestort. Deze brug (2x2 rijstroken) is meer dan 1 kilometer lang en overspant de Ganges.
Sommige nieuwsberichten zeggen dat het bewust is ingestort vanwege bouwfouten, anderen zeggen dat het een ongeluk was. Onduidelijk is wat de waarheid is.