Mooie wegen en mooie foto's

Moderator: Moderatoren
Niet druk? Nu wellicht niet, maar kom er eens kijken in het hoogseizoen: Wachttijden gegarandeerd (zowel voor de grenzen, als voor de tolstations)bas1984 schreef:Ik vind het wegennet, de snelwegen van Kroatie, er erg netjes uit zien. Ziet er heel verzorgd uit en dan komt er ook nog eens bij dat het er niet zo druk is als hier.
Dat valt op de A2 (Slovenië-Zagreb) en de A3 (Zagreb-Servië) nog heel hard mee hoor... ik heb nooit langer dan 5 minuten voor een tolstation moeten wachten.Palance schreef:Niet druk? Nu wellicht niet, maar kom er eens kijken in het hoogseizoen: Wachttijden gegarandeerd (zowel voor de grenzen, als voor de tolstations)bas1984 schreef:Ik vind het wegennet, de snelwegen van Kroatie, er erg netjes uit zien. Ziet er heel verzorgd uit en dan komt er ook nog eens bij dat het er niet zo druk is als hier.
's Zomers in Slovenië een keer twee uur moeten wachten voor het tolstation op de A2 Ljubljana-Karawanken. Op de heenreis was dat al ruim een uur. Voor die lullige euro tol (omgerekend, het was toen in 2000 2 D-mark).A35-racer schreef:Dat valt op de A2 (Slovenië-Zagreb) en de A3 (Zagreb-Servië) nog heel hard mee hoor... ik heb nooit langer dan 5 minuten voor een tolstation moeten wachten.Palance schreef:Niet druk? Nu wellicht niet, maar kom er eens kijken in het hoogseizoen: Wachttijden gegarandeerd (zowel voor de grenzen, als voor de tolstations)bas1984 schreef:Ik vind het wegennet, de snelwegen van Kroatie, er erg netjes uit zien. Ziet er heel verzorgd uit en dan komt er ook nog eens bij dat het er niet zo druk is als hier.
Hoe het richting de Adriatische kust is durf ik je niet te zeggen.
Dat is inderdaad de bedoeling. Maar het tracé ligt nog niet vast. Er komt ook een knooppunt met een snelweg die Bosnië inloopt die het wegnummer A10 meekrijgt. Dat knooppunt tussen de A1 en de A10 zou dan overigens in Kroatisch gebied komen te liggen.Chrizz schreef:Ik zie nu op de ANWB kaart 2006 dat de A1 vanaf Zagreb helemaal af is tot aan Split. Verder zou deze doorgetrokken moeten worden tot aan de Montenegrijnse grens ten zuidoosten van Dubrovnik. Dat betekend dat Bosnië-Herzegovina ook een stukje gaat meepikken van deze snelweg.
Het zijn een soort expresswegen, zieChrizz schreef:Verder is het mij onduidelijk over de status van sommige wegen, zoals de A8 en A9 in Istrië, die stonden op de kaart als autosnelwegen, echter nu als expresswegen.
Die is, voor zover ik weet, bijna gereed.Chrizz schreef:Ook staat de oude 4 (A3) vlak voor de Servische grens (33km) als in aanleg als autosnelweg.
Ja, de A5. Die moet lopen vanuit Budapest, via Osijek naar de A3, en dan door Bosnië-Herzegovina (via Sarajevo en Mostar) om er in Kroatië als de A10 weer uit te komen. Momenteel wordt er alleen in Bosnië (tussen Sarajevo en Zenica) aan een snelweg gewerkt.Chrizz schreef:Zou er nog een verbinding van Osijek komen naar andere snelwegen? Osijek telt 115.000 inwoners, en is de grootste stad van Kroatië wat nog niet met het snelwegennet is verbonden.
Deze wegen worden verbreed naar normale snelwegen, als er minimaal gemiddeld 10.000 voertuigen per dag rijden, gedurende een heel jaar. Dit zal met het toenemende toerisme, waarschijnlijk binnen afzienbare tijd gebeuren.Chrizz schreef:Verder is het mij onduidelijk over de status van sommige wegen, zoals de A8 en A9 in Istrië, die stonden op de kaart als autosnelwegen, echter nu als expresswegen.
In ieder geval niet dit voorjaar. Misschien dit najaar, maar dat hangt van meer factoren af. En anders een jaartje later.Mark schreef:Ga je soms nog naar Kroatië?Palance, eerste bericht dit topic schreef: Helaas heb ik zelf nog niet over de nieuwe snelwegen langs de kusten kunnen rijden (wellicht dat ik volgend jaar die kant op ga).
If you have more pics, please post them.Dj-Micky schreef:hey wow..
good pictures..!
i am croatian ... and i think i dont know too much about my streets