- SPOILER: TOON
[Foto] Asfalteringswerken E17
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
[Foto] Asfalteringswerken E17
Een klein fotoreeksje van asfalteringswerken op de E17 tussen Antwerpen en Gent. Misschien kan R4 vertellen wanneer die werken plaatshadden? Volgens mij is het zeker al 2jaar geleden.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
Dit is het stuk tussen Kruibeke en Sint-Niklaas. Als ik me niet vergis, dan betreft het de werken uit het voorjaar van 2002.
Niet evident trouwens om op de E17 Antwerpen-Gent werken uit te voeren, zeker niet wanneer je een volledige rijrichting moet afsluiten. We halen daar bij momenten immers piekintensiteiten van 110000.
Niet evident trouwens om op de E17 Antwerpen-Gent werken uit te voeren, zeker niet wanneer je een volledige rijrichting moet afsluiten. We halen daar bij momenten immers piekintensiteiten van 110000.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- expressweg
Goh, je kan het natuurlijk op twee manieren bekijken.
- Ofwel doe je rijstrook per rijstrook. Dan hoef je niet het volledige wegvak af te sluiten en veroorzaak je dus in principe minder verkeershinder op het moment zelf.
- Ofwel doe je meteen de volledige breedte van het wegvak. Op die manier doe je minder kilometers per tijdseenheid, maar je hebt geen naden. Hiervoor dient wel het volledige wegvak afgesloten te worden, waardoor je meer verkeershinder veroorzaakt op het moment zelf.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- 2x4 autosnelweg
-
- polderweggetje
Ik denk eerder dat dit het stukje is tussen Lokeren en Beervelde. Je ziet op een van de foto's op de achtergrond het Total tankstation van Kalken. En ook is de middenberm op die plaats veel breder als normaal. (Iemand een idee waarom?)R4 schreef:Dit is het stuk tussen Kruibeke en Sint-Niklaas. Als ik me niet vergis, dan betreft het de werken uit het voorjaar van 2002.
-
- expressweg
-
- stadsweg
Het betreffen inderdaad foto's welke zijn genomen t.h.v. de grensscheiding Kalken (Laarne) met Beervelde (Lochristi).mylar schreef:Ik denk eerder dat dit het stukje is tussen Lokeren en Beervelde. Je ziet op een van de foto's op de achtergrond het Total tankstation van Kalken. En ook is de middenberm op die plaats veel breder als normaal. (Iemand een idee waarom?)R4 schreef:Dit is het stuk tussen Kruibeke en Sint-Niklaas. Als ik me niet vergis, dan betreft het de werken uit het voorjaar van 2002.
Inzake de middenberm: ooit was een autosnelweg gepland welke in die omgeving (rond Zele) de E17 ging kruisen: de snelweg Brussel-Knokke.
Tussen dat punt en Gent werd de E17 zo uitgevoerd dat op termijn dat gedeelte kon verbreed worden tot 2x4 rijstroken, vandaar her en der die (inmiddels nutteloze) brede middenberm...
Van die geplande 2x4 rijstroken werd ooit enige tijd tussen Gent en Zele een gedeelte uitgevoerd, nl. op het E17-viadukt te Gentbrugge.
De huidige pechstrook was toen de eerste rijstrook, dus vlak naast de toenmalige metalen vangrail aan de zijkant van het viadukt (de geluidschermen waren toen nog niet aangebracht)...
Bezit iemand nog foto's welke destijds in die omgeving werden genomen?
En bezit iemand foto's van de 'verdwijnpanelen' ijzel/mist welke eveneens tussen Gentbrugge en Zele destijds werden geplaatst en inmiddels reeds enige tijd definitief werden verwijderd (het betreffen horizontale borden met aan elke zijkant 1 oranje gevaarsknipperlicht waartussen of het woord IJZEL of het woord MIST vanop afstand kon worden weergegeven)?
Bronnen: de méér dan interessante website van Rien

Laatst gewijzigd door Pete op za 02 jun 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- stadsweg
By the way: hier een oud fotooke genomen op de E17-viakdukt:
http://www.wegpolitie.be/forum/viewtopic.php?t=45 (zie onderaan)
Pure nostalgie...
http://www.wegpolitie.be/forum/viewtopic.php?t=45 (zie onderaan)
Pure nostalgie...

-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- Voorzitter
-
- expressweg
Je kan natuurlijk ook op de andere rijbaan tegenverkeer instellen volgens een 2+1 systeem met barriere in het midden (of indien ruimte beschikbaar: 2+2). Dan hoef je nooit een richting helemaal af te sluiten.Chris schreef:In Nederland krijg je vaak wel naden, omdat ze niet een hele richting willen afsluiten, omdat onze snelwegen daar te druk en te smal voor zijn.
-
- expressweg
Ik begin opnieuw te twijfelen. Volgens mij is die fotoreeks een combinatie van de werken tussen Lokeren en Beervelde en van de werken in Kruibeke. Vooral de kilometerpaal op de laatste foto doet me dat vermoeden. Wanneer ik het goed zie, dan staat daar km 92 op, terwijl je tussen Lokeren en Beervelde net boven de 60km zit.mylar schreef:Ik denk eerder dat dit het stukje is tussen Lokeren en Beervelde. Je ziet op een van de foto's op de achtergrond het Total tankstation van Kalken. En ook is de middenberm op die plaats veel breder als normaal. (Iemand een idee waarom?)R4 schreef:Dit is het stuk tussen Kruibeke en Sint-Niklaas. Als ik me niet vergis, dan betreft het de werken uit het voorjaar van 2002.
-
- stadsweg
Zijn dat geen foto's van in de buurt van Waregem, van 2x2 naar 2x3 rijstroken?R4 schreef:Ik begin opnieuw te twijfelen. Volgens mij is die fotoreeks een combinatie van de werken tussen Lokeren en Beervelde en van de werken in Kruibeke. Vooral de kilometerpaal op de laatste foto doet me dat vermoeden. Wanneer ik het goed zie, dan staat daar km 92 op, terwijl je tussen Lokeren en Beervelde net boven de 60km zit.mylar schreef:Ik denk eerder dat dit het stukje is tussen Lokeren en Beervelde. Je ziet op een van de foto's op de achtergrond het Total tankstation van Kalken. En ook is de middenberm op die plaats veel breder als normaal. (Iemand een idee waarom?)R4 schreef:Dit is het stuk tussen Kruibeke en Sint-Niklaas. Als ik me niet vergis, dan betreft het de werken uit het voorjaar van 2002.
-
- expressweg
Misschien zitten er daarvan ook een paar tussen, maar die met het kilometerbordje alleszins niet, want het 0-km bord staat aan de Franse grens. De kilometers lopen dus op in de richting van Antwerpen, net zoals de afritnummers.
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [Foto] Asfalteringswerken E17
Het stuk tussen Gent en Kortrijk verdient op diverse plaatsen inmiddels ook wel een opknapbeurt, zo merkte ik vandaag. Veel spoorvorming op de rechtse en middelste rijstrook en diverse putten in de weg, soms provisorisch gerepareerd.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- expressweg
Dat wijst er dus op dat er een grotere renovatie zit aan te komen. 

-
- stadsweg
Beton?Dat wijst er dus op dat er een grotere renovatie zit aan te komen.

mvg
JJN
-
- 4x5 autosnelweg
Alleen vragen wij Hollanders ons af in welke eeuw dat dan gaat gebeuren...R4 schreef:Dat wijst er dus op dat er een grotere renovatie zit aan te komen.

-
- expressweg
@JayBeeke: dat zou wel eens beton kunnen worden, ja
@René: binnen dit en twee jaar normaal gezien
P.S.: wij Vlamingen vragen ons ook af in welk millennium jullie die A4 nu toch eens gaan aanleggen
@René: binnen dit en twee jaar normaal gezien
P.S.: wij Vlamingen vragen ons ook af in welk millennium jullie die A4 nu toch eens gaan aanleggen

-
- 4x5 autosnelweg
De kwaliteit van het wegdek was vlak na de opening in 1974 erbarmelijk, getuige dit bericht in de Leeuwarder Courant:

Zeker railballast in plaats van split op de rijbaan gegooidLC (6-7-1974) schreef:Veel Nederlanders gestrand bij slecht stuk weg in België
ST. NIKLAAS - Talrijke Nederlanders zijn hun vakantiereis begonnen met pech in België. Op een woensdag geopend weggedeelte van een paar kilometer ter hoogte van Kruibeke van de autosnelweg Antwerpen - Gent sneuvelden zeker honderd voorruiten van auto's van onder andere Nederlandse vakantiegangers. In vele gevallen beschikten garages niet meer over voldoende ruiten en moesten die uit andere plaatsen worden aangevoerd.

-
- 4x5 autosnelweg
Volgens mij het ouderwetse 'steentjes strooien'. Dat deden ze vroeger in Nederland ook. Ik herinner me dat ik als kind vaak ging kijken bij het aanbrengen van deze slijtlagen. Het gaf nog weken nadien opspattend gesteente. Echt heerlijk als je op de fiets wordt ingehaald door een auto... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- autoweg
Re: Re:
De naden zijn meestal het eerste deel van de weg dat eraan gelooft en slijtage resulteert dan in putten en barsten.Juerd schreef:Wat is het *probleem* van naden?R4 schreef:Het betreft een traject van ongeveer 15km.Daarbij werd de breedte van 7,5m in een stuk geasfalteerd, zodat je geen naden krijgt.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!