Meer actuele foto's: https://www.facebook.com/groups/1116717 ... 931435925/
Moderator: Moderatoren
Volgens een nieuwsbericht van gisteren is de vrijgave nu uitgesteld naar eind dit jaar.Chris schreef: ↑di 31 mar 2020, 12:03 Van het project D4 / R7 bij Bratislava is nu 29,7 kilometer opgeleverd. Men wacht nu op de administratieve openingsgoedkeuring. Dit was gepland voor eind maart, zodat het ongeveer nu zou worden opengesteld voor het verkeer, maar vanwege het coronavirus is dat vertraagd tot midden april.
Het gaat om 25,2 kilometer van de R7 en 4,5 kilometer van de D4.
Mooie beelden! Wij waren midden Februari op skivakantie in de Hoge Tatra, Stari Smokovec. Leuk dorpje, wij hebben alleen hier geskied, was wel klein, maar ok voor de kinderen die voor het eerst op de latten stonden. Hrebeniok ook naartoe geweest met een kabel treintje en dan naar beneden met de slee, 2,5 km, een erg leuke ervaring. Maar apart om te zien dat er nu (of een paar weken geleden) al helemaal geen sneeuw meer ligt.SnarfFlevoland schreef: ↑di 14 apr 2020, 23:51![]()
Apropos luchtbeelden. Een paar weken terug heb ik nog een vliegvideo geupload van m'n laatste bezoek in de hohe Tatra. Kriváň en Morskie Oko klinken natuurlijk bij ons niet zo sexy als Matterhorn en Pragser Wildsee, maar desondanks zijn het erg mooie stukken natuur en zondermeer een vakantie waard. De bergpaden zijn er zelfs beter uitgebouwd als in de Alpen en het wandelnetwerk net als in Zwitserland extreem goed gemarkeerd en bewegwijzerd. Štrbské Pleso is een mondain hoteldorpje, min of meer het St. Moritz van Slowakije. Aangezien de video naast diverse luchtopnames en vlieginformatie, ook wat bezienswaardigheden bevat, leek het me wel aardig deze ook hier nog eens te posten.
Dankje!
Inderdaad lijkt me dit een mooi skigebied, uitgebreider dan Tatranská Lomnica op het eerste zicht. Helaas hadden we pech in de zomer:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten, geweldige natuur! Al moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal gecharmeerd was van die "bestrating" op de wandelpaden. Je krijgt toch bij elke stap weer een klap door je lichaam. De ervaring om in de bossen beren te horen brullen (!) is me nog wel even bijgebleven overigens. Een paar wandelpaden, uitzichten en een paar wandelbordjes in de spoiler:SnarfFlevoland schreef: ↑di 14 apr 2020, 23:51Kriváň en Morskie Oko klinken natuurlijk bij ons niet zo sexy als Matterhorn en Pragser Wildsee, maar desondanks zijn het erg mooie stukken natuur en zondermeer een vakantie waard. De bergpaden zijn er zelfs beter uitgebouwd als in de Alpen en het wandelnetwerk net als in Zwitserland extreem goed gemarkeerd en bewegwijzerd. Štrbské Pleso is een mondain hoteldorpje, min of meer het St. Moritz van Slowakije.
Is dat misschien een oude (werk)naam voor het knooppunt D1-D3? Wellicht dat men toen het bord geplaatst werd ervan uitging dat het sneller klaar zou zijn.