Zeldzaam? Heel Vlaams-Brabant staat er vol van, er ligt nu een hele hoop klaar langs de E314 omdat daar alle laatste lichtbakken deze weken gaan vervangen worden door nieuwe bewegwijzering.
Moderator: Moderatoren
Ik kom vaak in Limburg en ben deze daar nog niet tegengekomen. Wel standaardborden op een aluminium constructie voor lamellen.Wimpie25 schreef:
Ook in Limburg kom je ze trouwens vaak genoeg tegen (ze zijn ermee begonnen) en in de provincie Antwerpen zijn ze er niet vies van. Vla-Bra en Lim zijn wel voorlopig de enige 2 die ze ook op het OWN beginnen gebruiken.
Inderdaad lijkt het alsof ze in WeVla en OoVla er nog niet echt fan van zijn hoewel ik er daar ooit wel een ander soort Duits botsveilige constructie heb gezien (diegene die voor de kleinere verkeersborden gebruikt worden).
.
Bedoel je niet aanbesteed per wegendistrict per provincie? Men zou beter één groot wegendistrict maken van Vlaanderen, overal dezelfde aanpak!Snelwegfreak schreef:Ja, dat krijg je als alles per gewest aanbesteed wordt. Overal zie je andere constructies. Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar de Duitse.
Op álle gewestwegen?MA60 schreef:Uit goede bron vernomen dat het Vlaamse gewest vanaf 2015 enkel nog nieuwe bewegwijzering zal plaatsen voorzien van deze kreukelconstructies.
MA60 schreef:Op de E313 tussen Beringen en Tongeren is men sinds enkele weken begonnen met het plaatsen van enkele tientallen nieuwe Duitse kreukelconstructies. Ook in Rumst in de provincie Antwerpen werden nieuwe kreukelconstructies geplaatst. Enkele borden staan er reeds. Uit goede bron vernomen dat het Vlaamse gewest vanaf 2015 enkel nog nieuwe bewegwijzering zal plaatsen voorzien van deze kreukelconstructies. Goede zaak alvast dat die levensgevaarlijke stalen cilinderpalen nu eindelijk in de ban worden gedaan.
Bron? Ik geloof namelijk niet dat de EU zich met dergelijke zaken bezighoudt.MA60 schreef:Binnen de 3 jaar zijn kreukelpalen gewoon verplicht!
Wat bedoel je precies met "lang"? Te groot, te diep, te breed? Niet klein genoeg?Alfa schreef:Bron? Ik geloof namelijk niet dat de EU zich met dergelijke zaken bezighoudt.MA60 schreef:Binnen de 3 jaar zijn kreukelpalen gewoon verplicht!
Overigens vind ik dat bord in Zelzate ook vrij lomp omdat de constructie nogal lang uitgevallen is.
Die diep naar verhouding met de grootte van het bord. Zijn al die borden even diep?Wimpie25 schreef: Wat bedoel je precies met "lang"? Te groot, te diep, te breed? Niet klein genoeg?
Is het niet goedkoper om een vangrail te plaatsen voor de borden i.p.v. de steunconstructie te vervangen?Davy schreef:En het is ook nergens voor nodig om alle palen te vervangen, dat zou geldverspilling zijn. Alleen uitfaseren voor borden die staan langs wegen met een Vmax 70 of hoger, indien ze niet achter een vangrail of barrier staan.