Op veel plaatsen in Nederland staan wegwijzers op waterwegen. Uitgevoerd in groen (zodat er nooit verwarring kan ontstaan als er een weg langs het water loopt).
Zoals deze bij het Braassemermeer, Roelofarendsveen.
Moderator: Moderatoren
Dat weet ik nog welharry schreef:Palance: ja. Daar hadden we bijna foto's van gehad.
Ze staan er ook op de kanaalsplitsing bij Beek en Donk...Daar komen 4 kanalen op elkaar uit...Palance schreef:Langs de Zuid-Willesmvaart tussen de A67 en Helmond staan hele grote (vork?)borden langs het water.
Die herkansing had je kun hebben door 10km door te rijden, naar Beek en Donk :P (of omdraaienPalance schreef:Dat weet ik nog welharry schreef:
Palance: ja. Daar hadden we bijna foto's van gehad.
(er komt vast nog wel een herkansing)
Zo moeilijk kan dat nou ook weer niet zijn, die 4 bestemmingen...Jeroen schreef:Zou men dat nog wel onthouden bij de splitsing zelf? 5500 meter is volgens mij toch nog een behoorlijke afstand met een vrachtschip.hock:
Volgens mij wordt op scheepvaartborden nog standaard het pre-RVV1990 lettertype gebruikt, ik zag in Delft ook een spiksplinternieuw bord met dat lettertype voor een brugnaam hangen.
Om een DG retroreflecterend bord goed te kunnen zien heb je niet veel meer nodig dan 'n stevige zaklamp. Je moet wel weten waar je moet schijnen, dat lijkt me eerder 'n probleem :)ViaHaaren schreef:En verder worden dit soort borden ook nog steeds extern aangelicht omdat een boot niet echt goede schijnwerpers heeft. ;)
Durme is de naam van de "weg"!Palance schreef:Een plaatsnaam bij een doodlopende 'weg'?