Seat Ibiza schreef:
Als je nou zou zeggen: Utrecht kan beter
ook wat doen aan de vervuilende bromscooters, zou ik je nog kunnen volgen. Maar waarom een oude 4x4 nu per se in de binnenstad moet kunnen komen, zoals meneer Hoogland wil duidelijk gaan maken? Ik weet het niet. Typisch een actie van de VVD-krant.
Omdat dat de enige auto is die meneer heeft? Is toch best plausibel? Niet iedereen die daar met de auto de stad in rijdt, doet dat om dagelijks in de stad te gaan werken. Het kan ook best zijn dat een tuinbouwer of boer een 4x4 heeft omdat dat voor zijn werk gewoon veel praktischer is. En omdat hij niet veel met een andere auto hoeft te rijden loont een 2e auto ernaast kopen ook niet (zeker niet gezien de enorme vaste lasten, als die laag zouden zijn is dat al anders). Nou moet meneer eens naar een bruiloft, verjaardag of diploma-uitreiking van familie in de stad...
Of misschien mensen die buitenaf wonen. Manlief heeft een auto van de zaak maar heeft die nodig om op het werk te komen of afspraken te bezoeken, de vrouw werkt dichtbij en gaat, uitgezonderd erg slecht weer ofzo normaal op de fiets naar het werk. Thuis staat nog een 4x4 die ze beiden gebruiken omdat het met hun hobby en het onderhoud van hun tuin handig is. Nu moet ze incidenteel naar Utrecht om bij een ziek familielid op bezoek te gaan terwijl de man er niet is, of om bij de politie haar jachtakte te gaan verlengen of om iemand die de trein dreigt de missen op het station af te gooien. Dat kan dus ook niet meer....
Nu moet meneer/mevouw eerst van huis (buiten de stad dus geen OV) ergens naar een treinstation rijden waar je nauwelijks kunt parkeren om dan eerst een half uur met een OV Shitkaart waar ze niet aan gewend zijn te kloten om vervolgens met de trein naar Utrecht te gaan en daar een half uur te lopen naar de bestemming (omdat dat handiger is dan de bus).
En nu gaan we een partij moeilijk lopen zodat deze beste mensen niet die paar keer gewoon de stad in mogen rijden? Goh wat een gigantische winst.
Het is wel duidelijk het is gewoon een makkelijke manier om politiek punten te scoren over de rug van anderen die er omdat ze in de minderheid zijn toch niks aan kunnen doen. Maar juist omdat ze in de minderheid zijn is dit eigenlijk het oplossen van een probleem dat niet bestaat. Of gewoon mensen lekker pesten.
Chris schreef:Ik kom zelf niet zo vaak rond het centrum van Utrecht, maar een kritiekpunt dat ik wel eens lees is de slechte afstelling van verkeerslichten, met lange roodtijden. Als de verkeerslichten efficiënt zijn afgesteld is dat beter voor de doorstroming en uitstoot.
Ik heb familie in Utrecht wonen. Ik kom er niet zo heel vaak, maar als ik er kom sta ik altijd lang voor Jan L*l te wachten bij verkeerslichten.