Wie o wie heeft meer informatie over de verdwenen afrit Holsloot, ter hoogte van de Schoolstraat? En dan bedoel ik voornamelijk wanneer die gesloten is.
Ergens in 1991 zou de hele aansluiting Veenoord (N376) geopend moeten zijn, ter vervanging van de halve aansluiting Holsloot (Schoolstraat). Een precieze maand of dag weet ik helaas niet. Uit luchtfoto's maak ik echter op dat beide aansluitingen mogelijk nog een tijdje allebei open geweest zouden kunnen zijn.
De luchtfoto van 15 maart 1992 laat beide aansluitingen zien in een staat dat ze beide open geweest hadden kunnen zijn.
De luchtfoto van 1994 (kan niet lezen wanneer precies) laat ook beide aansluitingen zien, met de ongelijkvloerse kruising Eldijk in aanbouw. Het gevaarlijke kruispunt Eldijk werd daarna opgeheven.
De luchtfoto van 2 april 1995 laat zien dat de aansluiting Schoolstraat is weggehaald. Het viaduct Eldijk lijkt inmiddels in gebruik.
Mijn vermoeden is dat een deel van het zand van de halve aansluiting mogelijk is gebruikt voor het talud van het viaduct Eldijk, waarvan de bouw in 1994 startte. Kortom: mogelijk is de aansluiting Schoolstraat tussen 1991 en 1994 nog tegelijkertijd met de aansluiting Veenoord in gebruik geweest.
Heeft iemand herinneringen aan deze situatie en kan mijn vermoeden bevestigen dan wel ontkrachten?