Het stond al lang op het programma, en met het zonnige weer heb ik er eindelijk een uurtje tijd voor kunnen nemen: een wandeling langs het eerst opgeleverde deelproject van "Werken aan de Ring". Het gaat specifiek over de heringerichte Henneaulaan met de aansluitingen op de R22 en de R0.
Dit gedeelte bevindt zich nu nog in een tijdelijk stadium (met de heel scherpe bocht richting de weefbanen langs de R0). In de toekomt gaat hier gewerkt worden met tunnels en fly-overs, maar het stukje natuur dat me nu al aangelegd heeft, is wel permanent.
Ik heb specifiek een wandelpad gevolg dat is aangelegd op de oude oprit richting de R22 van de Henneaulaan. Van die oprit is buiten de bomenrij niets meer terug te vinden.
Onze wandeling begint tussen de Vlaams-Brabantse zonnebloemvelden. Je zou hier niet zeggen dat je je al tussen de R0 en het Brussels-Gewest bevindt.
Start van het wandelpad, hier liep vroeger al een oprit richting de R22.
Een eerste glimps op de R0 en de Henneaulaan. Op de voorgrond de nieuw aangelegde natuur, in de vijver zaten effectief ook eenden.
Hier moet binnen enkele jaren de nieuwe oprit richting de Ring komen, deze gaat er komen wanneer de aanleg van de nieuwe parallelstructuur start.
Zicht terug op het wandelpad en het oude talud van de oude aansluiting.
Zicht richting de Hennealaan.
Zicht richting de R0, de middagfile begon zich net te vormen.
Zicht op de Henneaulaan en het nieuwe fietspad, hier komt in de toekomst aan het houten hekje terug een oprit.