[R000] Ring Brussel wordt uitgebreid

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x3 autosnelweg

Re: [R000] Ring Brussel wordt uitgebreid

Bericht door Wimpie25 »

^^
Dat zijn allemaal deelprojecten van projectzone 1 (Woluwe tot Machelen), waar de parallelstructuur gaat worden aangelegd. Strombeek-Bever valt in zone 2.

https://www.werkenaandering.be/nl/werke ... astructuur
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

Het stond al lang op het programma, en met het zonnige weer heb ik er eindelijk een uurtje tijd voor kunnen nemen: een wandeling langs het eerst opgeleverde deelproject van "Werken aan de Ring". Het gaat specifiek over de heringerichte Henneaulaan met de aansluitingen op de R22 en de R0.

Dit gedeelte bevindt zich nu nog in een tijdelijk stadium (met de heel scherpe bocht richting de weefbanen langs de R0). In de toekomt gaat hier gewerkt worden met tunnels en fly-overs, maar het stukje natuur dat me nu al aangelegd heeft, is wel permanent.

Ik heb specifiek een wandelpad gevolg dat is aangelegd op de oude oprit richting de R22 van de Henneaulaan. Van die oprit is buiten de bomenrij niets meer terug te vinden.

Onze wandeling begint tussen de Vlaams-Brabantse zonnebloemvelden. Je zou hier niet zeggen dat je je al tussen de R0 en het Brussels-Gewest bevindt.

Afbeelding

Start van het wandelpad, hier liep vroeger al een oprit richting de R22.

Afbeelding

Een eerste glimps op de R0 en de Henneaulaan. Op de voorgrond de nieuw aangelegde natuur, in de vijver zaten effectief ook eenden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moet binnen enkele jaren de nieuwe oprit richting de Ring komen, deze gaat er komen wanneer de aanleg van de nieuwe parallelstructuur start.

Afbeelding

Zicht terug op het wandelpad en het oude talud van de oude aansluiting.

Afbeelding

Zicht richting de Hennealaan.

Afbeelding

Zicht richting de R0, de middagfile begon zich net te vormen.

Afbeelding

Afbeelding

Zicht op de Henneaulaan en het nieuwe fietspad, hier komt in de toekomst aan het houten hekje terug een oprit.

Afbeelding
Raamkozijn31
woonerf

Bericht door Raamkozijn31 »

Mooie foto's, dank voor de update. qua droogte kon het zo wat kiekjes zijn uit Perpignan. ;)
Het leven met autisme is niet altijd even makkelijk. Maar je moet er het beste van maken.
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

^^
Inderdaad, we zitten nu op het toppunt qua droogte dus ik vond het de moeite om ook deze unieke omstandigheden op beeld vast te leggen :)
Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail »

Ik kan de foto’s spijtig genoeg niet zien, ben er wel benieuwd naar.
SAN RED
verkeersader

Bericht door SAN RED »

Wimpie25 schreef: wo 12 aug 2026, 13:33 Het stond al lang op het programma, en met het zonnige weer heb ik er eindelijk een uurtje tijd voor kunnen nemen: een wandeling langs het eerst opgeleverde deelproject ...
Goed. Ik denk er ook over na om een fotoserie te doen van knooppunt Antwerpen-West, Linkeroever, het ecoduct, de fietsostrades en de parken rondom de E17 en R1. :)
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

^^
En ik kan dan eigenlijk een fotoserie maken van de werken aan de R4WO.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.