Een stukje autosnelwegen historie verdwijnt.

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

Een stukje autosnelwegen historie verdwijnt.

Bericht door mavas » do 16 jun 2005, 18:16

Waar mijn oog vorige week op viel, waren de graafmachines die bezig waren bij het nooit aangelegde knooppunt amstelveen. Nu was ik nogal benieuwd wat er daar zou gebeuren, en tot mijn verbazing waren ze de zuidelijke lus aan het afgraven.
Die is nu bijna volledig weg. Vandaag kwam ik er langs, een uitgekiend moment om 2 foto's vanuit de auto te nemen.

Het lijkt er op dat de afslag aangepast wordt, en er zullen denk ik vri's komen. Maar dat is ook alleen maar een gok wat er gaat gebeuren, want ik werk niet bij de dienst ruimtelijke ordening.

Nu zal de A3 hier nooit meer aangelegd worden :cry:

Afbeelding
Afbeelding

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 16 jun 2005, 20:08

De aansluiting wordt gereconstrueerd: aan de zuidzijde komt nieuwe kantoorontwikkeling, en de Zuidtangent wordt er doorheen geleid.
De weg onder het viaduct door wordt wel 2x2 met allerlei voorsorteervakken etc.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » do 16 jun 2005, 21:12

Toch zal het nog wel een poosje duren voordat de Zuidtangent daar gaat rijden.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 17 jun 2005, 15:53

Tja, de vooruitgang blijkt niet te stoppen. :D Ik ben nooit een groot voorstander van de A3 geweest overigens. Wel jammer is dat er in ons land nergens een vlinderdas knooppunt bestaat. Misschien komt het er alsnog van als de A6 vanaf kn. Muiderberg naar de A2 wordt doorgetrokken. Voor het knooppunt Muiderberg was een aangepaste vlinderdas voorzien. Daarom is die bocht Amsterdam --> Almere ook zo krap.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 17 jun 2005, 19:13

Overigens hebben ze deze weg die bocht ruimer gemaakt. Aan de bocht zelf is niets veranderd, maar op de plaats waar vroeger de vluchtstrook zat, zit nu de rechterrijbaan. De vluchtstrook is naar de linkerkant verhuisd, op de plek waar vroeger de linkerrijstrook was.