[A012] Den Haag - Zoetermeer

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

exroosje
verkeersader

Re: [A012] Den Haag - Zoetermeer

Bericht door exroosje » vr 27 aug 2021, 9:00

Waarom tot de gemeentegrens? Heeft dat te maken dat de A12 daar niet van het rijk is maar de gemeente? Krijgen we straks een vergelijkbaar project in de gemeente Voorburg/Leidschendam?

Als Bezuidenhout bewoner kon ik de brief nauwelijks geloven toen ik hem in huis kreeg . Dacht eerst dat het nachtafsluitingen waren gedurende die periode.... Voor mijzelf geldt dat ik stad in altijd afrit 2 gebruik en stad uit oprit 3. En dat schijnt te blijven kunnen, al zal je bij oprit 3 wel gezellig in de rij mogen aansluiten.

Ik lees op rijkswaterstaat ook dat verkeer de stad uit wordt afgesloten en verkeer de stad in over de rijbaan stad uit wordt geleid. Als dat het geval is zou afrit 2 ook wel eens onbereikbaar kunnen zijn....

We zullen het zien....Laan van NOI is altijd gezellig druk als er iets is op de Utrechtse baan, dus dat zullen we nu dan wel een aantal maanden hebben...

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 27 aug 2021, 10:45

De afsluiting loopt tot de beheersgrens Den Haag - Rijkswaterstaat. Die ligt iets ten zuidoosten van de aansluiting 3.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » vr 27 aug 2021, 12:18

Rondom Den Haag CS zijn borden geplaatst waar deze werkzaamheden ook op worden aangekondigd.

Meevaller is dat de Koningstunnel net uit de renovatie is (en weinig storing lijkt te hebben) en de opening van de Rotterdamsebaan, hoewel ik die tunnel nog wel eens afgesloten zie vanwege storingen.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » wo 03 nov 2021, 23:31

Inmiddels zijn we een poosje verder en heb ik slechts 1 weekend een afsluiting gezien.
Aan de Utrechtsebaan zelf lijkt nog niets gedaan te zijn, wel wordt er vollop gebouwd aan een toren bij afrit 2.

Update :
Onderhoud is voorlopig afgeblazen door de gemeente.