Riva schreef:Ja, ben zondag nog in Breda geweest. Ziet er supergoed uit, zeker als je nagaat wat een bende het daar vroeger was. Het is de bedoeling dat de Nieuwe Mark nog verder gaat doorlopen, langs de Zon en de Markendaalseweg. Het tracé is al goed te zien en ligt grotendeels open. Overigens is het een groot succes, want de terrassen zitten vanaf het begin stampvol. Breda wordt steeds mooier.
Bovenaan werd ik ergens om een aanvulling gevraagd, maar Riva heeft het hier al goed verwoord!
Ook ik ben van mening dat de stad er héél erg van is opgeknapt. Zelfs al een paar keer op de terrasjes gezeten. Ik moet wel zeggen dat het er harder waait dan op de Grote Markt :P
Als ik het goed heb begrepen, gaat het water uiteindelijk doorlopen tot aan de Seeligkazerne, waar nu een doodlopend stuk te zien is.
De tweede fase, Markendaalseweg, vlot al goed. De damwanden zijn geslagen, er wordt nu een gat gegraven. Er omheen moet nog héél wat gebeuren aan bebouwing, er lijkt een soort van doorsteek vanaf de Brugstraat te komen.
De splinternieuwe appartementencomplexen kijken nu nog uit over een bende beton en rommel, maar zeker is dat zij over een paar jaar een puik uitzicht hebben

.