Missing links in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Missing links in Duitsland

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 18:00

Ik kon hiervan geen forum vinden dus ik maakte er maar zelf eentje. ;)

Ik vind het jammer dat sommige missing links in Duitland niet worden aangelegd :neenee:
Ze denken veel te veel aan de natuur, die zij te veel hebben en wij te weinig

Wegen die van mij allang aangelegd mochten worden zijn: A4 tussen Olpe en Bad Hersfeld(voor doorstroming Brussel,Koln-Dresden,Polen)
de A60 tussen Wittlich en Bingen(voor doorstroming Liege, Brussel, Luxemburg-Frankfurt om die drukke Koln te ontlasten)
en de A8 tussen Pirmasens en Karlsruhe(voor doorstroming Brussel, Luxemburg, agglomeratie Saarbrucken-Munchen, oostenrijk)
en de A48 tussen Koblenz en Giessen.(voor doorstroming Luxenburg-Dresden)

deze wegen zijn nou goede voorbeelden van missing links.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 11 mei 2008, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg

Re: Missing links in Duitsland

Bericht door Pino » ma 20 aug 2007, 18:08

Deze zogenaamde missing links geven maar weer eens het relatieve karakter van wegnummering aan. Er is een weg Aachen - Olpe en er is een weg Bad Hersfeld - Polen. Alleen door het nummer A4 gaan mensen die ineens als een weg zien met een missing link. In de praktijk zijn het echter twee wegen en is de verkeerskundige noodzaak van completering voorlopig niet aanwezig. De bestaande verbindingen doen hun werk voorlopig prima.

- A4: bestaande route via A45 en A5 volstaat.
- A60 : doortrekken tot aan de A1, verder niet nodig. Met de A61 en de A3 lopen er prima noord-zuidroutes die naast Belgisch verkeer ook verkeer uit de regio Rhein-Ruhr kunnen opvangen. Een doorgetrokken A60 zal dat nooit kunnen doen. Waar nodig de bestaande routes verbreden.
- A8: verkeer tussen Luxemburg en München pakt de A6 zonder dat dat al te veel problemen oplevert. Daarnaast de beschermde natuur in het Pfälzer Wald sparen, scheelt je meteen de kosten van het moeten aanleggen van dure kunstwerken in dit gebied met steile heuvels en diepe dalen.
- A48: Luxemburg - Dresden is een wel erg kunstmatige corridor. Zoveel verkeer zit daar niet, en met de huidige routes A48-A3-A5 en A6-A67-A5 liggen er prima routes.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » ma 20 aug 2007, 20:51

Pino schreef:In de praktijk zijn het echter twee wegen en is de verkeerskundige noodzaak van completering voorlopig niet aanwezig.
Eigenlijk zou je bijvoorbeeld van de A4 twee wegnummers moeten maken (voor het westelijk deel en het oostelijke deel). Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de A44, met veel ontbrekende stukken en een onlogisch verloop.
De autogordel: een band voor het leven.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 20:57

Niks wegnummers veranderen, maar gewoon die wegen aanleggen

Omdat je dan sneller van stad tot stad kan reizen
en minder files. als er een historische waarde aan de natuur ligt dan kun je ook ecoducten aanleggen
Ik vind echt dat ze in zo,n groot land die natuur wel mogen kappen, daar hebben ze toch al genoeg van. :yes:

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » ma 20 aug 2007, 20:58

Afwerking van de A1 van Keulen naar Daun en de A52 en A46 richting Nederland, ook zie ik wel wat in een extra oost-westverbinding in het Zuiden van Duitsland.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » ma 20 aug 2007, 21:01

Het is de bedoeling dat de A98 nog verder doorgetrokken wordt, maar dat is een langdurige kwestie.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 21:12

Mij lijkt de A98 vooral goed bij de bodensee, ik snap niet waarom dat daar nog geen snelweg ligt.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 20 aug 2007, 21:14

Snelwegenkenner schreef:Niks wegnummers veranderen, maar gewoon die wegen aanleggen. Omdat je dan sneller van stad tot stad kan reizen en minder files. Als er een historische waarde aan de natuur ligt dan kun je ook ecoducten aanleggen
Op die punten waar een missing link zou moeten worden aangelegd is nou niet direct sprake van een hoge filedruk die zou moeten worden weggenomen. Nog even los van het feit dat je een eventueel bestaande filedruk natuurlijk ook punt wegnemen door bestaande wegen te verbreden. Als je sneller wilt reizen van stad naar stad, moet er wel voldoende vraag zijn voor de bewuste verbinding. Er ligt tenslotte ook geen snelweg tussen Nulde en Een. Het heeft geen zin om lukraak twee grote plaatsen van de kaart te pakken (bijvoorbeeld Dresden en Luxemburg, of de noordkant van de Bodensee) en dan te constateren dat het idioot is dat er nog geen directe snelwegverbinding tussen beide steden ligt. Eerst de verkeersvraag maar eens aantonen.

En je mening over de rol van de natuur, daar ga ik niet eens aan beginnen. Natuurgebieden opofferen, omdat Duitsland er al genoeg zou hebben, laat me toch niet lachen. In principe ontzien, de natuur, en als het echt niet anders kan de impact minimaliseren. Dat is pas waar ecoducten om de hoek komen kijken. De eerste horde overkom je bij de genoemde missing links al niet, nog los van het feit dat ik de substantiële kosten van kunstwerken als ecoducten liever besteed zou zien aan iets zinnigs.

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » ma 20 aug 2007, 21:15

Snelwegenkenner schreef:Niks wegnummers veranderen, maar gewoon die wegen aanleggen

Omdat je dan sneller van stad tot stad kan reizen
en minder files. als er een historische waarde aan de natuur ligt dan kun je ook ecoducten aanleggen
Ik vind echt dat ze in zo,n groot land die natuur wel mogen kappen, daar hebben ze toch al genoeg van. :yes:
Historische waarde van natuur wordt ook verpest mét ecoducten hoor...En daarnaast vind ik je argumenten niet echt goed, verkeersnoodzaak gaat boven een doorlopend wegnummer. Dan pas je het nummer maar aan.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 21:19

En daarnaast vind ik je argumenten niet echt goed
ZAL HET GAAN JA?
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op za 01 sep 2007, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » ma 20 aug 2007, 21:22

Kan het een beetje kalmer, Snelwegenkenner? Zo reageren is nergens voor nodig!
mvg
Vynkce
BE-moderator

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 21:25

Mag ik niet boos zijn?
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op do 27 dec 2007, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » ma 20 aug 2007, 21:30

Je mag natuurlijk boos zijn, alleen moet je het niet op die manier duidelijk maken. Geroep is nergens nodig voor en lost het probleem zeker niet op. Geef argumenten in plaats van gewoon simpele commentaar als je kan. ;)

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 aug 2007, 21:33

Ik werd gewoon boos van die opmerking van ViaHaaren . :booooos:
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op do 27 dec 2007, 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 20 aug 2007, 21:37

^^ Even tot 10 tellen i.p.v. direct een reactie geven. Hoofdlettergebruik en onvolledige zinnen komen anders erg dwingend over.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » ma 20 aug 2007, 22:02

Pino schreef:- A60 : doortrekken tot aan de A1, verder niet nodig. Met de A61 en de A3 lopen er prima noord-zuidroutes die naast Belgisch verkeer ook verkeer uit de regio Rhein-Ruhr kunnen opvangen. Een doorgetrokken A60 zal dat nooit kunnen doen. Waar nodig de bestaande routes verbreden.
Je kan ook over de B50, die over een aardige lengte een soort van Gelbe Autobahn is.

R4
expressweg

Bericht door R4 » di 21 aug 2007, 0:39

Ik heb nog steeds een stille hoop dat men alsnog de A93 zou vervolledigen tussen Rosenheim en Regensburg. Dat zou een flink pak schelen op de A9 tussen Nürnberg en München en op de ring rond München.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » di 21 aug 2007, 8:32

Denk je? Het grootste gedeelte van het verkeer op de A9 en op de Ring München komt van (of moet naar) de A8 of de A9. Niederbayern en haar achterland trekken niet zo enorm veel verkeer. Hoogstens in de doorvoer naar Tsjechië, maar dat verkeer zal meestal niet langs München komen. Uit het noorden, westen, noordwesten en zuidwesten neem je de A6 bij Nürnberg (en daar kun je komen zonder langs München te hoeven) en uit het zuiden en oosten rijd je door Oostenrijk.

De verlengde A93 staat op Patrick's Autobahn Atlas dan ook als verworfen, zij het dat er wel een vierbaans Bundesstrasse in planning schijnt te zijn.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » di 21 aug 2007, 11:11

Pino schreef:De verlengde A93 staat op Patrick's Autobahn Atlas dan ook als verworfen, zij het dat er wel een vierbaans Bundesstrasse in planning schijnt te zijn.
Voor de mensen die het Duits niet machtig zijn: verworfen is in het Nederlands verworpen en dus niet verworven. Een wereld van verschil. :idea:

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » di 21 aug 2007, 11:19

Ik heb nog eens nagedacht en vind een doorgetrokken A8 tussen Saarbrucken en Karlsruhe wel iets hebben, ook een aansluiting van de Franse A35 op het Duitse snelwegennet (A65bv) is nuttig denk ik.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » di 21 aug 2007, 11:40

Doortrekken van de A8 door het Pfälzer Wald zal in ieder geval de nodige kunstwerken vergen. Een erg lastig project waarschijnlijk. Mede gezien de ecologische waarde van het gebied (vind het werkelijk erg mooi daar), geef ik de voorkeur aan de huidige route via de A6. Eventueel kun je denken aan een een upgrade van de A65. Die zou moeten bestaan uit enerzijds een verbinding tussen de A6 bij Grünstadt en de A65 bij Neustadt/Weinstraße, en anderzijds uit de aanleg van een goede route rondom Karlsruhe, bij voorkeur met directe aansluiting op Dreieck Karlsruhe. Daarmee creëer je een kortere route tussen het Saarland en de A5/A8 bij Karlsruhe, en kun je het verkeer enigszins om de drukke Rhein-Neckarregio heen leiden. Maar als gezegd, met de verkeersvraag valt het volgens mij wel mee, dus of er enig nut in deze upgrade zit ...

Een upgrade van de B9 tussen de Franse grens en de A65 lijkt me positief. In combinatie met de A65 creëert zij voor veel weggebruikers een goed alternatief voor de A5 richting Basel, zeker wanneer het ontbrekende gedeelte in de A35 bij Strasbourg wordt weggenomen. Maar ja, dat laatste stukje B9 loopt door een bos, dus dat zal wel gevoelig liggen.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 21 aug 2007, 13:17

Pino schreef:Doortrekken van de A8 door het Pfälzer Wald zal in ieder geval de nodige kunstwerken vergen. Een erg lastig project waarschijnlijk. Mede gezien de ecologische waarde van het gebied (vind het werkelijk erg mooi daar), geef ik de voorkeur aan de huidige route via de A6.
Dit zal nooit gebeuren. De B10 wordt er wel omgebouwd naar 2x2 rijstroken over de gehele lengte.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 21 aug 2007, 15:36

Mark schreef:
Pino schreef:- A60 : doortrekken tot aan de A1, verder niet nodig. Met de A61 en de A3 lopen er prima noord-zuidroutes die naast Belgisch verkeer ook verkeer uit de regio Rhein-Ruhr kunnen opvangen. Een doorgetrokken A60 zal dat nooit kunnen doen. Waar nodig de bestaande routes verbreden.
Je kan ook over de B50, die over een aardige lengte een soort van Gelbe Autobahn is.
En de A60 eindigt nu bij Wittlich op de A1.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 21 aug 2007, 16:41

^^ Even tot 10 tellen i.p.v. direct een reactie geven. Hoofdlettergebruik en onvolledige zinnen komen anders erg dwingend over
Voor hem wordt het dan wel duidelijk dat ik het niet leuk vind,
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op vr 08 aug 2008, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 21 aug 2007, 16:48

waldo79 schreef:En de A60 eindigt nu bij Wittlich op de A1.
Nog wel. Ze zijn daar al een tijdje voorbereidend bezig.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 23 aug 2007, 13:35

Er is daar echter sinds juli niets meer gebeurd.

Hij staat op een aantal kaarten al in planning/bouw als doorgetrokken.

Edit:
Duitse wikipedia schreef:Die Strecke von Sankt Vith (Staatsgrenze) bis nach Wittlich wird auch als Eifel-Autobahn bezeichnet. Die geplante Verlängerung der A 60 vom Autobahnkreuz Wittlich in Richtung Süd-Ost über die Mosel zur Bundesstraße 50 verzögert sich aufgrund von Verfahrensfehlern.
Het is dus vertraagd wegens vormfouten?

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » do 23 aug 2007, 18:10

In mijn Duitsland atlas staat de A60 gestippeld tot de B50 net onder Kommen. Zo te zien niet als autosnelweg. Jammer dat dit in de vertraging zit.

henmar
polderweggetje

Bericht door henmar » vr 24 aug 2007, 17:06

Vom Autobahnkreuz Wittlich (A1) bis zum Anschluss an die alte B50 bei Platten wird die B50neu gerade gebaut (4-spurig, Eröffnung 2008/09), da gibt es keine Probleme. Rechtliche Probleme gibt es noch bei der neuen Hochbrücke über die Mosel (1700 m lang, 160 m hoch).

Bilder unter http://www.b50neu.de/html/projekt/visualisierungen.html

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » vr 24 aug 2007, 17:17

Snelwegenkenner schreef:Ik vind echt dat ze in zo,n groot land die natuur wel mogen kappen, daar hebben ze toch al genoeg van.
Gelukkig denken ze daar in Duitsland anders over...

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » za 25 aug 2007, 12:53

Ik zag laatst bij een Duits tankstation een kaart met daarop een BAB20 ingepland/in aanleg vanaf de BAB28 bij Westerstede, noordelijk van Hamburg en daar aansluitend op de reeds bestaande BAB20. :computypen: Ah, hij staat ook op Autobahn Atlas.

Op zich een erg handige verbinding voor naar Denemarken. Een stuk korter, minder wegnummers, maar vooral omzeil je er Hamburg mee. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon