Missing links in Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Missing links in Duitsland
In mijn atlas van Duitsland staat de A20 tussen Bad Segeberg en Kreuz Lübeck ingetekend met de opening in 2008.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
De grote ADAC 2007/2008 atlas gaat voor 2008 tussen Kreuz Lübeck en Geschendorf. Vanaf Geschendorf is het dan de bestaande Gelbe Autobahn B206 naar Bad Segeberg.
Tegelijkertijd moet dit jaar nog de A21 Kiel - Bargteheide afgebouwd worden tussen Bornhöved en Negernbötel.
Aan de A20 komt nog een nieuwe afslag, namelijk Lübeck-Süd, een weg ernaartoe is ook in aanbouw.
In de B75 in Lübeck zit trouwens een toltunnel, nooit geweten, een tunnel onder de Trave.
Tegelijkertijd moet dit jaar nog de A21 Kiel - Bargteheide afgebouwd worden tussen Bornhöved en Negernbötel.
Aan de A20 komt nog een nieuwe afslag, namelijk Lübeck-Süd, een weg ernaartoe is ook in aanbouw.
In de B75 in Lübeck zit trouwens een toltunnel, nooit geweten, een tunnel onder de Trave.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- zandpaadje
Pino schreef:Doortrekken van de A8 door het Pfälzer Wald zal in ieder geval de nodige kunstwerken vergen. Een erg lastig project waarschijnlijk. Mede gezien de ecologische waarde van het gebied (vind het werkelijk erg mooi daar), geef ik de voorkeur aan de huidige route via de A6. Eventueel kun je denken aan een een upgrade van de A65. Die zou moeten bestaan uit enerzijds een verbinding tussen de A6 bij Grünstadt en de A65 bij Neustadt/Weinstraße, en anderzijds uit de aanleg van een goede route rondom Karlsruhe, bij voorkeur met directe aansluiting op Dreieck Karlsruhe. Daarmee creëer je een kortere route tussen het Saarland en de A5/A8 bij Karlsruhe, en kun je het verkeer enigszins om de drukke Rhein-Neckarregio heen leiden. Maar als gezegd, met de verkeersvraag valt het volgens mij wel mee, dus of er enig nut in deze upgrade zit ...
Een upgrade van de B9 tussen de Franse grens en de A65 lijkt me positief. In combinatie met de A65 creëert zij voor veel weggebruikers een goed alternatief voor de A5 richting Basel, zeker wanneer het ontbrekende gedeelte in de A35 bij Strasbourg wordt weggenomen. Maar ja, dat laatste stukje B9 loopt door een bos, dus dat zal wel gevoelig liggen.
Een westelijke en noordelijke rondgang rond Karlsruhe is inderdaad niet overbodig. De B10 doorheen de stad is druk en redelijk chaotisch...
Wat betreft de 'ausbau' van de B10 doorheen de Pfalz (Pirmasens-Landau): dat gaat naar mijn idee redelijk traag, ik zie daar al sinds '97 werken (oa de tunnels ter hoogte van Annweiler) maar pas de laatste jaren komen er stukken 2x2 opgengesteld. In andere stukken is men er helemaal nog niet aan begonnen. Wanneer hoopt men klaar te zijn? Naar mijn schatting zou dat zo rond 2020 moeten zijn?
-
- 2x2 autosnelweg
Komt er ook nog een snelweg, ''de A22'' tussen Lubeck en de A28 bij Oldenburg
zoja wanneer komt hij?
zoja wanneer komt hij?

-
- 2x2 autosnelweg
Veel informatie over de A22 is te vinden op de site http://www.a22-jetzt.de
-
- dorpsstraat
A28 bij Oldenburg? Die ligt er allang! Waarschijnlijk bedoel je de aansluiting A28 met A1 (Dreieck Stuhr die bij Delmenhorst uit de richting Leer op de borden ook als Delmenhorster Dreieck wordt genoemd) bij Delmenhorst en die is nog niet gereed, wanneer dat wel zo is weet ik niet. Trouwens zijn ze ook jaren bezig en elke keer als ik daar langs rijd dan is de wegverloop altijd weer aangepast.Snelwegenkenner schreef:Komt er ook nog een snelweg, ''de A22'' tussen Lubeck en de A28 bij Oldenburg
zoja wanneer komt hij?
-
- Moderator

-
- dorpsstraat
Is zeker een alternatief voor het noordelijke verkeer naar Scandinavie zeker die normaal via A28, A1, A291, A7 naar Scandinavie gaat?Chris schreef:Hij bedoelt de A22 van Westerstede naar Lübeck, ten westen en noorden van Hamburg langs.
-
- autoweg
A291 moet A261 zijn, maar inderdaad, voor verkeer naar Scandinavië is het natuurlijk een oplossing. Zowel richting Flensburg/Kolding als richting Puttgarden. Het lijkt me dan ook verstandig dat op de A22 meteen al (dus op de A28 bij Westerstede) Flensburg wordt aangegeven. Veel mensen zullen namelijk nog gericht zijn op Hamburg als hun eerste tussendoel richting Jutland.brandsrus schreef:Is zeker een alternatief voor het noordelijke verkeer naar Scandinavie zeker die normaal via A28, A1, A291, A7 naar Scandinavie gaat?Chris schreef:Hij bedoelt de A22 van Westerstede naar Lübeck, ten westen en noorden van Hamburg langs.
*11-08-2017 L.M.
-
- 2x2 autosnelweg
als de brug tussen Puttgarden en Rodbyhavn af is dan zou het helemaal geweldig zijn. :P
-
- dorpsstraat
Daar kun je nog wel een aantal jaren op wachten!Snelwegenkenner schreef:als de brug tussen Puttgarden en Rodbyhavn af is dan zou het helemaal geweldig zijn. :P
-
- autoweg
Ik denk dat de A22 dan ook de aangewezen route zal zijn naar Hamburg zelf.N342 schreef:Het lijkt me dan ook verstandig dat op de A22 meteen al (dus op de A28 bij Westerstede) Flensburg wordt aangegeven. Veel mensen zullen namelijk nog gericht zijn op Hamburg als hun eerste tussendoel richting Jutland.
-
- 2x3 autosnelweg
Zou doortrekken van de de BAB6 tussen Ebermanssdorf en Schwarzenfeld dan zin hebben zodat deze rechtstreeks op de BAB93 aansluit? Dat is niet zo'n heel lang stuk, en dan kan je via Nürnberg vrij makkelijk over de BAB6, BAB93, BAB6 en D5 via Plzen naar Praag. Volgens google maps is de D5 af, maar zowel via Regensburg als via Hof (BAB9, BAB72, BAB93) is volgens mij niet handig en een eind om. Andere optie is aan het eind van de A6 een stuk binnendoor, maar of dat zo ideaal is, zeker voor vrachtverkeer...Pino schreef:Denk je? Het grootste gedeelte van het verkeer op de A9 en op de Ring München komt van (of moet naar) de A8 of de A9. Niederbayern en haar achterland trekken niet zo enorm veel verkeer. Hoogstens in de doorvoer naar Tsjechië, maar dat verkeer zal meestal niet langs München komen. Uit het noorden, westen, noordwesten en zuidwesten neem je de A6 bij Nürnberg (en daar kun je komen zonder langs München te hoeven) en uit het zuiden en oosten rijd je door Oostenrijk.
De verlengde A93 staat op Patrick's Autobahn Atlas dan ook als verworfen, zij het dat er wel een vierbaans Bundesstrasse in planning schijnt te zijn.
edit:
Ik zat nog eens op MAPS te kijken in satteliet modus, volgens mij zijn ze bezig met aanleggen van de bestaande westelijke BAB6 rechtstreeks naar de oostelijke BAB6 en het kreuz met de BAB93. Had ik nog niet gezien, mijn fout.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
Even voor moderator spelen: is het te doen om dit topic te mengen met deze oudere draad over Lückenschlüssen? Draden hebben precies hetzelfde onderwerp ...
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg

Heeft er iemand foto's van de Duitse A57 tussen Kamp Lintfort en de grens in westelijke richting?
Ik heb ze heel hard nodig.

-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Die had Snelwegenkenner al via PB bij mij opgevraagd dus die heeft ie al. Andere foto's van dit stuk heb ik niet, maar dat hiaat wordt binnenkort weggewerkt.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik kom daar binnenkort wel weer langs, misschien maak ik dan wel wat foto's.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, maar dat waren er net iets te weinig.Die had Snelwegenkenner al via PB bij mij opgevraagd dus die heeft ie al. Andere foto's van dit stuk heb ik niet, maar dat hiaat wordt binnenkort weggewerkt.

Hoe lang gaat dat hiaat nog duren, ik heb de foto´s hard nodig.

Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op vr 08 aug 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik ga niet op commando voor Jan en alleman foto's maken. Zo werkt het niet. Heb even geduld graag.Snelwegenkenner schreef:Hoe lang gaat dat hiaat nog duren, ik heb de foto´s hard nodig.
Laatst gewijzigd door Frits op zo 06 jan 2008, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 4x5 autosnelweg
Wie foto's wil hebben, make ze zelf.
Wie zelf geen foto's kan of wil maken, vrage het vriendelijk aan een ander en wacht geduldig af.
Wie niet geduldig is, betaalt een commercieel bedrijf.
Wie niet kan of wil betalen en ongeduldig blijft, beseft nog niet dat voor niets alleen de zon opgaat.
Nog een keer zo'n opmerking richting Frits en je hebt een officiële waarschuwing van mijn kant te pakken, Snelwegenkenner
Wie zelf geen foto's kan of wil maken, vrage het vriendelijk aan een ander en wacht geduldig af.
Wie niet geduldig is, betaalt een commercieel bedrijf.
Wie niet kan of wil betalen en ongeduldig blijft, beseft nog niet dat voor niets alleen de zon opgaat.
Nog een keer zo'n opmerking richting Frits en je hebt een officiële waarschuwing van mijn kant te pakken, Snelwegenkenner

-
- 2x2 autosnelweg
ZUCHT, daar ging ik weer. 

Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 17 feb 2008, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Voorzitter
Dreieck Stuhr en Delmenhorster Dreieck zijn niet hetzelfde. Het Delmenhorster Dreieck is de splitsing van de B75 en de B322 (straks dus de A28 en de B75), Dreieck Stuhr is de aansluiting van de A28 op de A1.brandsrus schreef:Waarschijnlijk bedoel je de aansluiting A28 met A1 (Dreieck Stuhr die bij Delmenhorst uit de richting Leer op de borden ook als Delmenhorster Dreieck wordt genoemd) bij Delmenhorst en die is nog niet gereed, wanneer dat wel zo is weet ik niet. Trouwens zijn ze ook jaren bezig en elke keer als ik daar langs rijd dan is de wegverloop altijd weer aangepast.