[A028] Knooppunt Hoogeveen
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
Re: A28 Knooppunt Hoogeveen
K hobbel er elke dag 2x langs... Kleine update: zag gisteren dat inmiddels de werkvakverlichting geplaatst is en dat er in een aantal lussen van het knooppunt ook al borden met een max. snelheid van 70km/h zijn geplaatst.
-
- autoweg
Van Rijkswaterstaat een antwoord gekregen op de rangeerbaan...
Citaat:

Citaat:
En uiteraard bijbehorende principeschets... De plaatjes van Hattemerbroek hebben we zelf wel ergens rondslingerenNaar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:
Onze excuses voor de late beantwoording van uw melding.
Van de rangeerbaan is alleen een ontwerptekening beschikbaar. In de bijlage is een principeschets aangegeven met maten.
Dit is niet de definitieve situatie, maar geeft wel een beeld.
Ook zijn enkele plaatjes toegevoegd van een principeschets van een rangeerbaan, en een voorbeeld van een rangeerbaan bij Hattemerbroek.
Met betrekking tot de beperkte ruimte het volgende:
Er wordt extra ruimte gecreëerd door een deel van het talud onder het bestaande viaduct te verwijderen en hier een grond kering aan te brengen.

-
- Forumbeheerder
Vanmiddag ben ik er nog langsgereden en zag ik dat de bewegwijzering is weggehaald en is vervangen door tijdelijke gele borden. Voor de rest lijkt er nog vrij weinig veranderd te zijn sinds de foto die een paar posts terug is geplaatst.
-
- zandpaadje
nou rijd ik ook elke dag over dit kp vanaf de A37 richting meppel en omgekeerd. en zag met enige verbazing dat er een tijdje geleden gekapt werd. dacht eerst zal voor meer overzicht zijn. meer ruimte wil ook nog wel eens een hoop doen bij mensen. maar nu ze de portalen aan het demonteren zijn en er nood bebording is geplaatst. werd ik benieuwd wat de plannen zijn op internet kan ik echter niks vinden ook de lokale media is er stil over. toen kwam ik op dit forum uit en dat maakt een klein beetje duidelijk maar geeft ook een nieuwe vraag als ik de schets van Djidee zie die hij gekregen heeft. zie ik het nou goed dat ze met 2 stroken naar de A37 gaan dan een harde geleider dan twee wissel stroken en een vluchtstrook dan wordt het een knap drukke bedoening onder het viaduct. we zullen het wel zien in de komende weken waarschijnlijk.
-
- Secretaris
Als ik het zo zie dan wordt het onder het viaduct één lap asfalt met daarop een barrier.
De hoofdrijbaan kent 2 rijstroken en een vluchtstrook.
De rangeerbaan kent 1 rijstrook, 1 weefstrook en een vluchtstrook.
Dat is alleszins beter dan direct op de hoofdrijbaan te weven.
De hoofdrijbaan kent 2 rijstroken en een vluchtstrook.
De rangeerbaan kent 1 rijstrook, 1 weefstrook en een vluchtstrook.
Dat is alleszins beter dan direct op de hoofdrijbaan te weven.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- Forumbeheerder
Het viel me op de terugweg op dat de a28 richting Hoogeveen ook niet meer bepaald rustig was. Het stond er in ieder geval goed vast. Is dat een dagelijkse file op dat stuk?
-
- Voorzitter
A28 richting Hoogeveen zegt niet zoveel, dat kan nog steeds vanaf Assen of vanaf Meppel zijn...captain007 schreef:Het viel me op de terugweg op dat de a28 richting Hoogeveen
Ik ben gisteren ook over de A28 geweest, ochtendspits van Zwolle naar Assen, avondspits van Assen naar Zwolle, maar geen noemenswaardige problemen gehad. Het reed goed door.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel
Coen Tunnel
-
- Forumbeheerder

-
- zandpaadje
Goedemorgen,
In de lus vanaf de A28 vanuit de ri. Hoogeveen naar de A28 ri Assen, en volgens mij ook vanaf de A28/N48 richting A37, staan nu ook betonnen barriers om de vluchtstrook te scheiden van de hoofdrijbaan. Vermoedelijk wordt dit de invoegstrook voor werkverkeer vanaf/naar beneden. Tevens staan er zoals genoemd gele borden die een splitsing maken in 3 rijstroken, met bijbehorende snelheden 90-90-70. De nieuwe weggedeelten staan al ruim uitgezet met piketjes. Ik zal wederom nog eens even proberen vandaag of morgen wat foto's te maken en te posten.
En om terug te komen op de files... het lijkt er de laatste maanden inderdaad op dat het steeds drukker wordt vanaf Nieuwleusen/Lankhorst/Meppel richting Hoogeveen. Echt file wil ik het nog niet noemen maar het wordt wel steeds drukker daar. Ik ga zelf daarom nog wel eens regelmatig via de afrit Zuidwolde naar m'n huisadres...
In de lus vanaf de A28 vanuit de ri. Hoogeveen naar de A28 ri Assen, en volgens mij ook vanaf de A28/N48 richting A37, staan nu ook betonnen barriers om de vluchtstrook te scheiden van de hoofdrijbaan. Vermoedelijk wordt dit de invoegstrook voor werkverkeer vanaf/naar beneden. Tevens staan er zoals genoemd gele borden die een splitsing maken in 3 rijstroken, met bijbehorende snelheden 90-90-70. De nieuwe weggedeelten staan al ruim uitgezet met piketjes. Ik zal wederom nog eens even proberen vandaag of morgen wat foto's te maken en te posten.
En om terug te komen op de files... het lijkt er de laatste maanden inderdaad op dat het steeds drukker wordt vanaf Nieuwleusen/Lankhorst/Meppel richting Hoogeveen. Echt file wil ik het nog niet noemen maar het wordt wel steeds drukker daar. Ik ga zelf daarom nog wel eens regelmatig via de afrit Zuidwolde naar m'n huisadres...
-
- autoweg
Ik denk dat dat het gevolg is van het feit dat de buffer/file tussen Zwolle en Lankhorst weg is sinds de 3e strook open is..
-
- Moderator
Dat denk ik ook, normaal werd de doorstroming door de files bij Zwolle enorm beperkt, waardoor de afstroom richting Hoogeveen (of Meppel) niet erg goed was. Nu is dit knelpunt opgelost. Ik verwacht geen structurele files richting Hoogeveen overigens, de verkeersintensiteiten liggen op circa 50.000 voertuigen tussen Meppel en Hoogeveen. Wel is het een typische forenzensnelweg wanneer 's ochtends half Drenthe naar Zwolle (en verder) rijdt, en 's avonds terug. Overdag is het vrij rustig.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
19% in 2006, of ongeveer 9.500 vrachtwagens. Dat is wel aardig wat, maar niet echt een groot probleem.
-
- woonerf
Daaraan toegevoegd: er is ook verlichting voor de werkzaamheden geplaatst in de zijbermen. En ik zag dat zelfs de volledige portalen met bewegwijzering zijn verwijderd. Zal wel nodig zijn geweest dat die helemaal weg moesten danAndre02 schreef:Goedemorgen,
-
- Moderator
Rijkswaterstaat schreef:A28: start werkzaamheden uitbreiding knooppunt Hoogeveen; medio januari tot en met medio mei 2011
Rijkswaterstaat is gestart met werkzaamheden voor een extra rijstrook in de vorm van een rangeerbaan op knooppunt Hoogeveen. De werkzaamheden bestaan ondermeer uit verleggen van kabels en leidingen en aanbrengen van fundering. De werkzaamheden aan knooppunt Hoogeveen maken deel uit van het project N48.
Verkeershinder
Voor verkeer vanuit Meppel (A28) richting Duitsland (A37) betekenen de werkzaamheden een snelheidsbeperking van 70 km/uur. De vluchtstroken voor verkeer vanuit Meppel richting Assen en Assen richting Emmen zijn afgezet met een barrier. Voor verkeer vanuit Meppel richting Assen en Assen richting Emmen geldt in de lussen van het knooppunt ook een snelheidsbeperking van 50km/uur.
Tijdens de werkzaamheden moet het verkeer rekening houden met een langere reistijd.
-
- expressweg
-
- autoweg
90 is echt wel de max met de Fiesta zo ongeveer, maar 70 is goed te doen hoor... Met een auto met mindere wegligging, of als je passagiers hebt, zware bestelwagen of vrachtwagen is het een ander verhaal...Groningen schreef:Alsof je veel harder dan 50 km/u door die lus Zwolle -> Assen kan...
-
- Moderator
Wat foto's van vanmiddag:
- SPOILER: TOON
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op za 05 feb 2011, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's in spoiler geplaatst
Reden: Foto's in spoiler geplaatst
-
- Voorzitter
Wat is dat geel eigenlijk verbleekt in zo'n korte tijd - dat bord staat er nu een jaar of 10, iets langer misschien?Chris schreef:Wat foto's van vanmiddag:
1. Het beroemde vorkbord.by Chriszwolle, on Flickr
Die Vmax 70 in de lus Meppel -> Assen is natuurlijk ook lachwekkend - alsof je daar fatsoenlijk harder kán rijden dan 70...
Coen Tunnel
Coen Tunnel
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [A028] Knooppunt Hoogeveen
Volgens mij is dat bord minstens 15 jaar oud al.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Wegnummerfotograaf
Dat kan ook aan de foto liggen (zulk heel erg mooi weer was het niet). Op deze foto van Frits ziet het er nog vrij normaal uit, en dat is bijna 4 jaar geleden:Coen Tunnel schreef:Wat is dat geel eigenlijk verbleekt in zo'n korte tijd
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry (sinds 23 mei officieel bejaard).
-
- verkeersader
Problematische foto van het betreffende bord, genomen op 15 oktober 2008, zo ongeveer halverwege de Frits- en Chris-momenten dus.

-
- 2x5 autosnelweg
Is er al meer nieuws over de aanleg van de rangeerbaan? Hoe ver is men nu?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- zandpaadje
Maar even aangemeld ivm kunnen reageren. Kom hier bijna dagelijks langs.
Status momenteel: uitvoegstrook ri. Ommen is bijna vzv de ondergrond. Viaducttalud is afgegraven en men is aan het verstevigen. Verder weinig zichtbare grote veranderingen t.o.v. de geposte foto's. Zal morgen eens opletten, maar zit dan niet zo hoog als met de vrachtauto
. Ben wel blij dat ze eindelijk dit rotpunt aanpakken. Rij dagelijks 400-600 km en de vestiging zit in Hoogeveen. Denk altijd op de terugweg na Meppel......zoooo nu knppunt Hoogeveen nog overleven.....
Status momenteel: uitvoegstrook ri. Ommen is bijna vzv de ondergrond. Viaducttalud is afgegraven en men is aan het verstevigen. Verder weinig zichtbare grote veranderingen t.o.v. de geposte foto's. Zal morgen eens opletten, maar zit dan niet zo hoog als met de vrachtauto

-
- Secretaris
Welkom op het Wegenforum, Tento (volgens mij heb ik wel eens bijdragen van je gezien op het forum van flitsservice).
400-600 km per dag, dat is dan zeker dagelijks tanken, of anders toch tenminste om de dag... ?
400-600 km per dag, dat is dan zeker dagelijks tanken, of anders toch tenminste om de dag... ?
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- Wegnummerfotograaf
Met een diesel kun je de 1000 km wel halen.Rene schreef:400-600 km per dag, dat is dan zeker dagelijks tanken

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
-
- Voorzitter
Tento heeft het ook over een vrachtauto, dus ik neem aan dat dat vooral vrachtautokilometers zijn.Rene schreef:Welkom op het Wegenforum, Tento (volgens mij heb ik wel eens bijdragen van je gezien op het forum van flitsservice).

Coen Tunnel
Coen Tunnel
-
- zandpaadje
Klopt, vrachtauto en incidenteel bus-km's. Elke dag tanken, al rijden we maar 100 km. Never know what happens ;-)!
@ Rene, klopt, same account

-
- woonerf
[offtopic] Nog een bekende van FSTento schreef:Klopt, vrachtauto en incidenteel bus-km's. Elke dag tanken, al rijden we maar 100 km. Never know what happens ;-)!

-
- autoweg