DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Moderator: Moderatoren
-
Thom
- verkeersader
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
- Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Ik snap de verandering wel. Op de eerste foto met twee regels staat dat de Willemsbrug open is terwijl ze de Koninginnebrug bedoelen.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24148
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Ik ben in tijden niet over de geopende wisselstrook A1-A6 naar Almere geweest. Ik had deze DRIP nog nooit in werking gezien.
Ook bijzonder dat een drive-by foto van een DRIP zomaar gelukt is.

Ook bijzonder dat een drive-by foto van een DRIP zomaar gelukt is.

wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3704
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Is de wisselbaan van A1 naar A6 open of dicht?
Als jij de wisselbaan kiest.. rijdt je dan (verplicht) naar de N702?
Ik vind het niet duidelijk, eigenlijk.
-
verfmeer95
- expressweg
- Berichten: 4384
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Eigenlijk zou er bovenaan nog een extra pijltje moeten om te laten zien dat je hem ook kan verlaten naar de A1.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
De doelgroep begrijpt het bord. Waarmee ik wil zeggen dat je gelijk hebt: het kost iedere bestuurder (aanname) een keer of 2 passeren voordat ze het begrijpen. Maar als je het eenmaal doorhebt, is het heel duidelijk en logisch.Durashift schreef: ma 15 aug 2022, 22:50Wat zegt die DRIP nu eigenlijk?
Is de wisselbaan van A1 naar A6 open of dicht?
Als jij de wisselbaan kiest.. rijdt je dan (verplicht) naar de N702?
Ik vind het niet duidelijk, eigenlijk.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een weergave van de werkelijkheid.verfmeer95 schreef: ma 15 aug 2022, 23:28Eigenlijk zou er bovenaan nog een extra pijltje moeten om te laten zien dat je hem ook kan verlaten naar de A1.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3704
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Dat kon vroeger.. (in de tijd van Hanja Maij Weggen...verfmeer95 schreef: ma 15 aug 2022, 23:28 (..)
Eigenlijk zou er bovenaan nog een extra pijltje moeten om te laten zien dat je hem ook kan verlaten naar de A1.
https://bezoekerscentrum.rijkswaterstaa ... isselbaan/
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24148
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Of er files zijn op de wisselbaan.
Open, uiteraard.
Nee, je kunt kiezen uit A6 en N702. Dat geven die pijlen op de afbeelding aan.Durashift schreef: ma 15 aug 2022, 22:50 Als jij de wisselbaan kiest.. rijdt je dan (verplicht) naar de N702?
Het is vrij logisch als je het vaker ziet.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24148
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Die route is alleen open in noodgevallen, als U-99:verfmeer95 schreef: ma 15 aug 2022, 23:28 Eigenlijk zou er bovenaan nog een extra pijltje moeten om te laten zien dat je hem ook kan verlaten naar de A1.

wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
verfmeer95
- expressweg
- Berichten: 4384
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Het is duidelijk te zien dat ik al te lang niet meer bij Muiderberg ben geweest. 
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Ik wist het ook niet, maar kom er ook al jaren niet meer
-
NSDaniel
- woonerf
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za 20 dec 2014, 21:50
- Locatie: Utrecht
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Wat is eigenlijk de reden dat die U99 / uitrit naar de A1 niet regulier open is?
-
-
- TOEVOEGING
- Al gevonden: normale rijstroken hebben voldoende capaciteit ri A1 Amersfoort.
-
Stefanuzz
- verkeersader
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
- Locatie: Wezep
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Mocht er iemand deze week nog in Arnhem komen en een plaatje kunnen maken, ik ben heel benieuwd hoe dit er buiten op de DRIPs er uit ziet:

Een van de eerste keren dat ik echt een afbeelding (uitgezonderd pictogrammen) heb gezien op een DRIP.

Een van de eerste keren dat ik echt een afbeelding (uitgezonderd pictogrammen) heb gezien op een DRIP.
📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
-
Stefanuzz
- verkeersader
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
- Locatie: Wezep
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Om te voorkomen dat we te veel off-topic gaan in het topic over de matrixborden, hier een update m.b.t. DRIPs. N.a.v. contact met een wegbeheerder ben ik er achter gekomen dat er ruim 100 DRIPs in LocatietabelDRIPS.xml (opendata.ndw.nu) staan waarbij geen locatie verder beschikbaar is. Ik ga eens kijken of ik die handmatig kan gaan voorzien van de juiste locatie. Dat wordt even flink zoeken bij sommige. Maar ik zie zo ook al een aantal DRIPs die langs snelwegen staan die eerder al genoemd waren als 'ontbrekend'.
📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Deze DRIP bij knooppunt Zaarderheiken is lekker vies. Zo vies dat de tekst erop helemaal niet meer te lezen is.


Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
tompie
- autoweg
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
- Locatie: zwevegem
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Er zal niets anders opzitten dan deze te vervangen.
belgie is zo slecht nog niet
-
JB81
- autoweg
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
- Locatie: Breda / Utrecht
-
RdG
- dorpsstraat
- Berichten: 210
- Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:25
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Volg mijn werk als monteur DVM systemen op X/Twitter!
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Op de A2 Eindhoven - ‘s-Hertogenbosch vind ik het wat dat betreft nog meevallen. Op de A16 zijn ze er erger aan toe.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Thom
- verkeersader
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
- Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
-
Mikhail
- expressweg
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18
- Locatie: Deinze en omstreken
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Misschien is mijn vraag hier niet in het juiste onderwerp gesteld, maar ik zou graag weten of je zoals in Vlaanderen via het Verkeerscentrum, ook voor Nederland een website kan terugvinden met live informatie van welke teksten en boodschappen er op de DRIP's en bermDRIPS afgebeeld staan? Via de website van Rijkswaterstaat en online zoekwerk kom ik er niet uit.
****
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Ja dat kan. In Nederland wordt dit soort informatie als open data beschikbaar gesteld en de overheid vindt het vaak niet haar taak om dit soort informatie gebruiksvriendelijk te ontsluiten, dus dat wordt overgelaten aan derde partijen.
Bijvoorbeeld als je genoeg inzoomt op deze site kan je de DRIPs bekijken: https://mxbord.nl/
Bijvoorbeeld als je genoeg inzoomt op deze site kan je de DRIPs bekijken: https://mxbord.nl/
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Alternatief: wegstatus.nl/dashboardnl
Heeft ook een BE weergave
Kaart is op basis van Openstreetmaps
Heeft ook een BE weergave
Kaart is op basis van Openstreetmaps
-
Mikhail
- expressweg
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18
- Locatie: Deinze en omstreken
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Bedankt voor deze informatie!
Ik heb de indruk dat de teksten op de VMS en RVMS panelen in Vlaanderen zelfs niet kloppen met wat er op de website van het verkeerscentrum wordt weergeven en wat deze in de realiteit tonen, van performantie gesproken...
Ik heb de indruk dat de teksten op de VMS en RVMS panelen in Vlaanderen zelfs niet kloppen met wat er op de website van het verkeerscentrum wordt weergeven en wat deze in de realiteit tonen, van performantie gesproken...
****
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Aparte niet kloppende DRIP info bij knooppunt Zaarderheiken vandaag. Er stond op de DRIP dat richting Knooppunt Leenderheide 28 minuten +18 zou duren. Echter was er helemaal geen file. Nu staat er zelfs op dat richting Knooppunt Leenderheide >60 minuten is. Volgens mij is er iets kapot... Overigens is dat alleen vanuit het zuiden. Vanuit het Noorden staan er wel juiste reistijden.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Die vertragingstijd is ook zichtbaar op de DRIP vanuit Nijmegen maar daar is die gekoppeld aan de route richting Het Vonderen i.p.v. de route richting Leenderheide. De DRIP vanuit Duisburg geeft voor de route richting Leenderheide wel de juiste rijtijd aan.
Zuidkant Zaarderheiken (vanuit Roermond)

Noordkant Zaarderheiken (vanuit Nijmegen)

Zuidkant Zaarderheiken (vanuit Roermond)

Noordkant Zaarderheiken (vanuit Nijmegen)

-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
- Locatie: Halsteren
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Die +31 voor Het Vonderen is wel realistisch aangezien er een vrachtwagen in brand stond op de A2 net ten zuiden van Het Vonderen. (nu is weg weer vrij en is er nog een minuut of 5 vertraging)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Inderdaad. Interessante bug dus aangezien de rijtijd van het Vonderen gekoppeld wordt aan Leenderheide... verwarrend voor de weggebruiker ook. Ik heb zelf ook Waze 10 keer gecheckt voordat ik besloot de afslag te nemen naar de A67.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Vandaag een nieuwe kleine bermDRIP gespot op de A67 tussen Venlo-Noordwest en Helden in westelijke richting. Ben benieuwd wat erop komt te staan en waarom ervoor gekozen is om het juist daar te plaatsen. Kan er snel googelend niets over vinden.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
RdG
- dorpsstraat
- Berichten: 210
- Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:25
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
In de wandelgangen begrepen dat dit voor een systeem is wat de bandenspanning van vrachtwagens meet en aangeeft als deze niet goed is.
Een zelfde systeem staat op de N279 bij Keldonk.
Volg mijn werk als monteur DVM systemen op X/Twitter!