DRIP A67 Venlo by Sven Engelen, on FlickrDRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Moderator: Moderatoren
-
sven_engelen
- expressweg
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
DRIP A67 Venlo by Sven Engelen, on FlickrSvenlo
https://svene.nl/
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
verfmeer95
- expressweg
-
Stefanuzz
- verkeersader
Vanwege een zeer grote brand in de binnenstad van Arnhem zijn een aantal wegen rondom het centrum afgesloten. Zowel op de snelwegen als op het OWN zijn veel DRIPs voorzien van een duidelijke boodschap:

📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit teksten in zowel witte als gele letters tegelijkertijd heb gezien.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
IQ[]
- expressweg
Lekker aangegeven omleiding voor de A12, ga je de A50 op, zoek het dan maar uit. Maar wel een mooi bericht over een rood kruis... 
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
De Spijkenisserbrug zou dit weekend gestremd zijn vanwege werkzaamheden, maar dat bleek uitgesteld te zijn. Ik zag dat pas op de DRIP vlak voor KP Benelux. Daar stond trouwens wel heel cryptisch dat de S102 open is: (terwijl er bij de recente afsluitingen staat dat de Spijkenisserbrug gestremd is)

Ik vind dat wel een verwarrende tekst, want de naam van de brug is toch bekender. Of is men bang voor verwarring als er zou staan "Spijkenisserbrug open"?
Daarnaast loopt de S102 niet over de brug (die eindigt in Hoogvliet op het kruispunt met de Aveling). Vanuit de kant van Spijkenisse (Schenkelweg) staat dezelfde boodschap, alleen wordt die S102 nergens in Spijkenisse aangegeven.

Ik vind dat wel een verwarrende tekst, want de naam van de brug is toch bekender. Of is men bang voor verwarring als er zou staan "Spijkenisserbrug open"?
Daarnaast loopt de S102 niet over de brug (die eindigt in Hoogvliet op het kruispunt met de Aveling). Vanuit de kant van Spijkenisse (Schenkelweg) staat dezelfde boodschap, alleen wordt die S102 nergens in Spijkenisse aangegeven.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
De vraag is, wie je publiek is en het is óók maar de vraag of degene die de inhoud bepaalt op de hoogte is van wat er in de regio bekend is.Palance schreef: zo 31 aug 2025, 12:31 Ik vind dat wel een verwarrende tekst, want de naam van de brug is toch bekender.
Ik heb eens een omleiding in Schagen moeten plaatsen. Niemand in Schagen kent de N245, iedereen noemt het van oudsher de S3. Maar je kunt niet een niet-(meer-)bestaand wegnummers gebruiken. Toen heb ik er maar van gemaakt: N245 volg S3, waarbij ik dus routeborden met S3 heb laten plaatsen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Het is ook altijd stoeien met de ruimte op een DRIP; aantal karakters en aantal regels is beperkt, en voor de duidelijkheid wil je het liefst witregels of grote tussenruimte tussen stukken tekst hebben.
Dan is zo'n tekst "Spijkenisserbrug open" toch echt heel lang, ik vraag me af of allen "Spijkenisserbrug" zelfs op 1 regel past, anders wil je die ook weer afkorten.
Daarom heeft men mogelijk voor iets heel simpels als S102 gekozen, omdat dat gewoon heerlijk kort is.
Dan is zo'n tekst "Spijkenisserbrug open" toch echt heel lang, ik vraag me af of allen "Spijkenisserbrug" zelfs op 1 regel past, anders wil je die ook weer afkorten.
Daarom heeft men mogelijk voor iets heel simpels als S102 gekozen, omdat dat gewoon heerlijk kort is.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Tijdens de sluitingen heeft er wel een afgekorte versie van “Spijkenisserbrug” gestaan, ik weet niet meer precies hoe het er stond,
-
Bart217
- verkeersader
Als het goed is: Spijkenisserbr
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Dat zou prima kunnen inderdaad.

Alhoewel...

Alhoewel...

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Nee, het was iets als S’nisserbrug.
-
Wouter N14
- Moderator
Spijk.brug is toch veel duidelijker 
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
-
verfmeer95
- expressweg
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
In deze regio is de brug bekend als ‘die kutbrug’. Ziedaar je korte notatie op een DRIP
-
Durashift
- expressweg
Dit najaar start de campagne Denk vooruit. Over voorbereid zijn op een noodsituatie.
Nu staat er op de N225, nét buiten de bebouwde kom van Amerongen, na de rotonde bij de Burgwal, in de rijrichting van Elst, een tekstkar met flink wat tekst erop, te veel om op snelheid (acceleratie naar 60 km/h) te kunnen lezen. Het begint met de vraag of u 72 uur zonder stroom kan, of water
etc. Dat we ons moeten voorbereiden en voor meer informatie de website denkvooruit.nl moeten bezoeken.
Hij staat er sinds midden vorige week, volgens mij. Begin van het weekend was ie uit maar zondagavond deed ie het weer. Het was rustig dus ik liet mijn snelheid van de auto zakken om de tekst te lezen.. nou, ik kwam bijna tot stilstand.. voordat ik alle beeldstanden gelezen had.
Voor wie er, beroepsmatig, ook mee aan de slag wil .. er is een toolkit.
https://www.denkvooruit.nl/toolkit
https://www.denkvooruit.nl/service/over-de-campagne(..)n het najaar van 2025 start de Denk vooruit-campagne. Deze campagne wordt ontwikkeld en gecoördineerd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).
Waarom een Denk vooruit-campagne?
We kunnen allemaal te maken krijgen met noodsituaties. Door ongelukken, storingen en menselijke fouten, maar ook door aanvallen van andere landen. De gevolgen van noodsituaties zijn groot en duren vaak lang. Daarom is het belangrijk dat we ons goed voorbereiden. Juist nu. Niet omdat we bang zijn, maar om samen sterk te staan. (..)
De Denk vooruit-campagne wordt ontwikkeld en gecoördineerd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in samenwerking met Rijkspartners en maatschappelijke partners. Zij helpen ook bij het uitdragen van de boodschap. (..)
Nu staat er op de N225, nét buiten de bebouwde kom van Amerongen, na de rotonde bij de Burgwal, in de rijrichting van Elst, een tekstkar met flink wat tekst erop, te veel om op snelheid (acceleratie naar 60 km/h) te kunnen lezen. Het begint met de vraag of u 72 uur zonder stroom kan, of water
etc. Dat we ons moeten voorbereiden en voor meer informatie de website denkvooruit.nl moeten bezoeken.
Hij staat er sinds midden vorige week, volgens mij. Begin van het weekend was ie uit maar zondagavond deed ie het weer. Het was rustig dus ik liet mijn snelheid van de auto zakken om de tekst te lezen.. nou, ik kwam bijna tot stilstand.. voordat ik alle beeldstanden gelezen had.
Voor wie er, beroepsmatig, ook mee aan de slag wil .. er is een toolkit.
https://www.denkvooruit.nl/toolkit
-
Wouter N14
- Moderator
Iemand bij de verkeerscentrale Brabant zat ook te slapen. Deze DRIP gaf het advies "Antwerpen volg Roosendaal", maar bij het komende knooppunt St. Annabosch staat mooi geen Roosendaal...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
RdG
- dorpsstraat
Dan vallen we terug op wat ons tijdens de rijlessen is geleerd:
Als er niks wordt gezegd ga je rechtdoor
Als er niks wordt gezegd ga je rechtdoor
Volg mijn werk als monteur DVM systemen op X/Twitter!
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Soms is de info bij RWS ronduit slecht.
Vandaag moest ik naar Papendrecht en Gilze. Op de A28 bij Zwolle wordt geïnformeerd dat de weg bij Amersfoort dicht is. Een snelle kijk op Google maps blijkt dat tussen Nijkerk en Hoevelaken. Ik rij om via de Flevopolder. Dan blijkt ook de A27 dicht te zijn tussen Everdingen en Gorkum. No deal, ik rij om.
Terugweg. Vanwege de afgesloten A27 rij ik om via de A/N 65 en A2. Dan de A27 op. Daar is GEEN INFO dat de A28 tussen Hoevelaken en Nijkerk dicht is, dus ga er van uit dat die richting open is. NOT!!!!
Als dat op de A27 was aangegeven had ik wederom via de Flevopolder omgereden. Nu kon ik via de karrespoor N301 gaan rijden.
Vandaag moest ik naar Papendrecht en Gilze. Op de A28 bij Zwolle wordt geïnformeerd dat de weg bij Amersfoort dicht is. Een snelle kijk op Google maps blijkt dat tussen Nijkerk en Hoevelaken. Ik rij om via de Flevopolder. Dan blijkt ook de A27 dicht te zijn tussen Everdingen en Gorkum. No deal, ik rij om.
Terugweg. Vanwege de afgesloten A27 rij ik om via de A/N 65 en A2. Dan de A27 op. Daar is GEEN INFO dat de A28 tussen Hoevelaken en Nijkerk dicht is, dus ga er van uit dat die richting open is. NOT!!!!
Als dat op de A27 was aangegeven had ik wederom via de Flevopolder omgereden. Nu kon ik via de karrespoor N301 gaan rijden.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
sven_engelen
- expressweg
Svenlo
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.