DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- verkeersader
Re: DRIPs - Variable Message Signs - Algemeen
Deze Drip boven de A12 bij Duiven richting Arnhem (thv Vd Valk Hotel, 136,9 Li) is afgelopen week vervangen voor een vierkante berm-Drip.
Deze hangt nog wel aan het portaal, echter nu rechts. Zelf vind ik het wel jammer dat deze weg is.

Deze hangt nog wel aan het portaal, echter nu rechts. Zelf vind ik het wel jammer dat deze weg is.

-
- woonerf
Dat is dan redelijk laat. Betere tekst zou zijn: 'zomertijd = zonnebril en geen mobiel"Chris schreef: ↑zo 22 apr 2018, 16:13 Elke VMS rond Amsterdam staat vol met deze spam:
zomerbanden spam by European Roads, on Flickr
- SPOILER: TOON
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- woonerf
Nee, maar hopelijk zijn ze tegen die tijd eraan gewend dat het niet hoeft.
-
- 2x3 autosnelweg
Later vanmiddag stond er iets verderop ‘P Keukenhof vol’. Op zich een zinvolle boodschap, maar ik weet niet of die boodschap nou zoveel nut heeft daar en op dat tijdstip.Chris schreef: ↑zo 22 apr 2018, 16:13 Elke VMS rond Amsterdam staat vol met deze spam:
zomerbanden spam by European Roads, on Flickr
- SPOILER: TOON
-
- 2x2 autosnelweg
Ook bij Hoevelaken zag ik die berichten
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Rond Rotterdam ook.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Forumbeheerder
Er gaan in die regio de komende tijd voor zover ik begrepen heb nog meer DRIPS sneuvelen en vervangen worden door bermDRIPs.
-
- autoweg
Gisteren zag ik tussen Etten-Leur en Breda een omrijadvies voor Maastricht: via Antwerpen i.v.m. werkzaamheden na Kerensheide.
Op een veel grotere afstand dan dit zie je ze niet denk ik
Op een veel grotere afstand dan dit zie je ze niet denk ik

-
- expressweg

-
- Moderator
De DRIPS op de A4 door Rijswijk en Den Haag meldden gisteren dat de parkeerplaats van de Keukenhof vol was. 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- expressweg
Iemand een idee wie er een buitengewone interesse (elke minuut) on deze drip zou kunnen hebben?

Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
-
- Hoofdmoderator
Ik kom er elke ochtend onderdoor rijden, dus ik geloof het ondertussen wel 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x5 autosnelweg
Het zou wel een leuk idee zijn om een app te hebben, die op basis van je actuele locatie en rijrichting een DRIP die 4-5 km verderop staat al te tonen. Dan heb je veel meer tijd om op basis van de informatie na te denken over een alternatieve route.
Plus wellicht in die app virtuele DRIPs op plaatsen waar nu geen DRIP staat. Kan wellicht via een 'pro-versie' waarvoor dan betaald moet worden. Zit er nog een verdienmodel aan ook...
-
- Forumbeheerder
Inmiddels gezien dat de klassieke DRIP op de A15 voor Valburg en op de A50 net na Ewijk zijn verdwenen en vervangen door bermDRIPs die men op het DRIP portaal aan de rechterzijde heeft gemonteerd. Zo verdwijnen de klassieke DRIPs in rap tempo in de regio Arnhem-Nijmegen.
-
- expressweg
Rene schreef: ↑zo 06 mei 2018, 20:29
Het zou wel een leuk idee zijn om een app te hebben, die op basis van je actuele locatie en rijrichting een DRIP die 4-5 km verderop staat al te tonen. Dan heb je veel meer tijd om op basis van de informatie na te denken over een alternatieve route.
Plus wellicht in die app virtuele DRIPs op plaatsen waar nu geen DRIP staat. Kan wellicht via een 'pro-versie' waarvoor dan betaald moet worden. Zit er nog een verdienmodel aan ook...
Die virtual drips heeft het bedrijf waaf ik werk in 2011 al eens voor RWS gemaakt. Maar daar viel toen niets mee te verdienen.
En nog meer op dat schermpje staren achter het stuur vind ik niks.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
-
- autoweg
Langs de A12, re, hmp 117,5, staat sinds enkele weken een bermDRIP.
Wat mij opviel was dat er een aggregaat van van Breedenoord ernaast stond. Aannemelijk dat die voor de stroomvoorziening zorgt?
Dan denk ik: ligt er dan geen stroomkabel langs dat traject? Of is die te dun om nog meer slurpers daarop te kunnen handelen?
Er is immers signalisering op dat stuk... iets verder terug is er een tankstation..
Of is e.e.a van een tijdelijke aard en daarom dat aggregaat?
Ik heb al gezien:
"Check elke 2 maanden je banden op: spanning, profiel(diepte?) en schade.
Gisteren zag ik, toevallig, de toevoeging "Bel altijd veilig!" op een DRIP staan bij de tekst: vragen over de weg, bel RWS
Wat mij opviel was dat er een aggregaat van van Breedenoord ernaast stond. Aannemelijk dat die voor de stroomvoorziening zorgt?
Dan denk ik: ligt er dan geen stroomkabel langs dat traject? Of is die te dun om nog meer slurpers daarop te kunnen handelen?
Er is immers signalisering op dat stuk... iets verder terug is er een tankstation..
Of is e.e.a van een tijdelijke aard en daarom dat aggregaat?
Oh, dat is nog een korte tekst.Cris schreef:Elke VMS rond Amsterdam staat vol met deze spam:(...)

Ik heb al gezien:
"Check elke 2 maanden je banden op: spanning, profiel(diepte?) en schade.
Gisteren zag ik, toevallig, de toevoeging "Bel altijd veilig!" op een DRIP staan bij de tekst: vragen over de weg, bel RWS
-
- autoweg
Verder heb ik nog wel een algemene vraag over de bermDRIP's. Vooral die de verstoppingen op ringwegen tonen. Naar mijn ervaring staan enkele daarvan, voor dat doel, op een volstrekt verkeerde plaats.. naar mijn mening te laat om nog een keuze te kunnen maken.
Voorbeeld: die op (ook) de A12, li, hmp 65 (ongeveer). Die staat dus enkele meters nádat de verplichte rijrichting voor de parallelbaan / A27 afritten al begonnen is..
Is het druk op de parallelbaan en iets minder druk op de hoofdrijbaan, dan mag verkeer, formeel, niet van rijstroken naar links veranderen. Andersom mag dat nog wel.. indien mogelijk vanwege de verkeersdrukt.
Als in de spits de file bij Bunnik begint.. stromen alle rijstroken al vol.. zonder dat er zicht is op de situatie op de ring.. Ik heb het weleens gehad dat ik op Lage Weide in Utrecht moest zijn.. en graag bij het begin van de file al zicht zou willen hebben op de doorstroming van ring Utrecht. Mogelijk dat het lonend was om bovenlangs (via N230) te rijden.. Als de bermDRIP dan ongeveer t.o.v. de Vrumonafabriek zou staan, heeft deze meer nut m.i.
Er is dan tijd om een keuze te maken en, legaal, van rijstroken te wisselen.
Voorbeeld: die op (ook) de A12, li, hmp 65 (ongeveer). Die staat dus enkele meters nádat de verplichte rijrichting voor de parallelbaan / A27 afritten al begonnen is..

Als in de spits de file bij Bunnik begint.. stromen alle rijstroken al vol.. zonder dat er zicht is op de situatie op de ring.. Ik heb het weleens gehad dat ik op Lage Weide in Utrecht moest zijn.. en graag bij het begin van de file al zicht zou willen hebben op de doorstroming van ring Utrecht. Mogelijk dat het lonend was om bovenlangs (via N230) te rijden.. Als de bermDRIP dan ongeveer t.o.v. de Vrumonafabriek zou staan, heeft deze meer nut m.i.
Er is dan tijd om een keuze te maken en, legaal, van rijstroken te wisselen.
-
- 2x4 autosnelweg
En wat is nu je algemene vraag?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- autoweg
Ja, die staat er inderdaad niet tussen.. dank voor de herinnering.
Algemene vraag is: heeft iemand al eens onderzoek gedaan / een lijstje gemaakt met bermDRIPS die op een niet logische plaats staan?

Algemene vraag is: heeft iemand al eens onderzoek gedaan / een lijstje gemaakt met bermDRIPS die op een niet logische plaats staan?
-
- Moderator
Ik zag vorig weekend een nieuwe boodschap op de drip op de A29 tussen de tunnel het Vaanplein, iets in de trant van "langer dan 10 seconden niet inhalen? Dan rechts houden!". Vond het wel een verrassende, op zich heel goed dat ze ook dat probleem eens aankaarten maar ik betwijfel of de formulering wel zo duidelijk is.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Voorzitter

-
- Moderator
Na een inhaalactie: ja. Tussen twee vrachtwagens: valt wel mee.
-
- Hoofdmoderator
Klopt, het is maar net hoe je het interpreteert. Desalniettemin vind ik het een prima actie, welke overigens is geïnitieerd door de Politie Rotterdam, omdat ze van burgers dagelijks veel vragen krijgen of ze erop willen handhaven. Dat doen ze dan ook met veel boetes tot gevolg. In overleg met Rijkswaterstaat hebben ze deze boodschap op DRIPs rond Rotterdam laten plaatsen.
-
- 4x5 autosnelweg
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Hoofdmoderator
Ik verbaas me al een hele tijd over de reistijden die op de DRIP op de A9-Re voor Kooimeer getoond worden. Volgens dat apparaat is het vanaf de A9 tot aan de N242xN508 (Omval/Heerhugowaard-Zuid) zowel via de N242 als via de N9/N245 beide 10 minuten reistijd. Dat staat los van vertragingen, die komen er nog bij. Nou was dat voor mijn gevoel altijd al pure onzin, maar dat blijkt via Google Maps ook wel: via de N242 is het 5 minuten reistijd en via de N9/N245 al 13 minuten reistijd, exclusief vertragingen. Op de N242 heb je vaak vertraging, maar op de N9/N245 ook altijd. De vertraging op de N242 moet dus wel héél groot zijn wil de N9/N245 echt een alternatief zijn. Beetje jammer dat de reistijden niet eerlijk worden getoond, al snap ik wel waarom men het doet.
-
- 2x5 autosnelweg
Nee, dat staat niet op die DRIP. Er staat:Snelwegfreak schreef: ↑za 14 jul 2018, 20:58Volgens dat apparaat is het vanaf de A9 tot aan de N242xN508 (Omval/Heerhugowaard-Zuid) zowel via de N242 als via de N9/N245 beide 10 minuten reistijd.

Er wordt geen eindpunt genoemd, maar de rijtijden suggereren dat de aansluiting N245/N508 het eindpunt is.