Actuele grote projecten
Moderator: Moderatoren
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Seat Ibiza » zo 21 dec 2008, 11:11
waldo79 schreef:Aix-la-Chapelle kan ik me niet herinneren van de snelweg: het moet al vergezeld zijn geweest van Aachen

Chris schreef:Aix-la-Chapelle heb ik wel eens op afstandsborden langs de E40 gezien in Oost België. En op het onderliggend wegennet.
Kan me inderdaad wel herinneren uit recente verleden dat op de E42 tussen Charleroi en Luik op de afstandsborden "Aix-la-Chapelle
(Aachen)" stond. Maandje terug zag ik dat er nieuwe bordjes overheen gepopnageld waren met alleen "Aachen".
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » zo 21 dec 2008, 12:06
LOL opvoeding van de weggebruiker

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Frits » zo 21 dec 2008, 15:56
De autogordel: een band voor het leven.
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door vynkce » zo 21 dec 2008, 17:22
Saarbrücken is nu eenmaal de eerste echt grote stad die er is als je dat traject volgt. Zolang de A60 niet doorgetrokken is over de Moezel heen is Frankfurt niet echt aangewezen als doel.
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Ds79m » zo 21 dec 2008, 18:46
Bij afslag Bitburg, lijkt me zo
Trier leek mij als doel toch wel heel logisch op dit punt. Die plaats wordt ook redelijk veel gebruikt uit alle richtingen in zowel Duitsland als Luxemburg en Frankrijk. Misschien dat het meegespeeld heeft, wat ik uit de foto's begrijp, dat men in Duitsland bij Bitburg de Nederlandse ziekte heeft, en Trier via de snelweg stuurt (60 km) in plaats van via de B51 (37 km). Hoe dan ook, de combinatie van een doel direct aan de afslag (Verviers) en een doel diep in Duitsland vind ik niet echt een gelukkige manier om de route van de A27-E42 aan te geven.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Mikhail
- expressweg
Bericht
door Mikhail » ma 22 dec 2008, 13:20
Ik had ook liever Trier gezien i.p.v. Saarbrucken, dat is daar gewoon nog veel te weg van verwijderd. Trier op de borden zetten was beter geweest, door naar die control city te wijzen weet men toch wel dat men vanaf verder kan rijden naar bv. Saarbrucken...
Misschien Off Topic:
Wat mij opvalt, is dat men nu vorkborden of portaalborden wijzigt in Wallonie, Brussel of Vlaanderen, het gebeurt de dag van vandaag nog altijd op dezelfde manier, met hetzelfde lettertype en ook hoe men het aanbrengt. Is het daar dan nog altijd dezelfde borden boer die de borden vervangt? Nazareth-callier zijn degene met hun lichtbakken op de snelwegen
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door vynkce » ma 09 feb 2009, 19:55
Ik heb het knooppunt afgelopen dinsdag nog bereden en vond vooral deze nieuwe borden verwarrend:
Men had beter geopteerd voor één bord in plaats van twee verschillende voor dezelfde bestemming. Ik las het linkse eerst en sorteerde dus voor op de linkerrijstrook toen ik zag dat ik ook rechts mocht blijven rijden...
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » ma 09 feb 2009, 21:09
-
IQ[]
- expressweg
Bericht
door IQ[] » ma 09 feb 2009, 21:56
Vroeger wel. Bord is niet vervangen. Hopelijk gebeurt dat binnenkort, want nu is het lekker inconsistent met Treves en Saarbrücken.
Op de middelste staat Battice erbij. Alleen is die klaverbladlus nog niet af, vandaar dat Battice in een omleiding zit.
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door vynkce » ma 09 feb 2009, 23:50
Dat viaduct ligt al enkele jaren klaar hoor

-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » di 10 feb 2009, 8:51
Dat lijkt mij ook. Ik reed er in 2006 al onderdoor.
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Seat Ibiza » di 10 feb 2009, 10:50
IQ[] schreef:Een paneel is toch goedkoper dan twee?
Op de middelste staat Battice erbij. Alleen is die klaverbladlus nog niet af, vandaar dat Battice in een omleiding zit.
Zou toch handiger zijn om dan alleen Battice af te plakken op dat bord ipv het gehele bord?
-
Mikhail
- expressweg
Bericht
door Mikhail » di 10 feb 2009, 10:55
vynkce schreef:Ik heb het knooppunt afgelopen dinsdag nog bereden en vond vooral deze nieuwe borden verwarrend:
Men had beter geopteerd voor één bord in plaats van twee verschillende voor dezelfde bestemming. Ik las het linkse eerst en sorteerde dus voor op de linkerrijstrook toen ik zag dat ik ook rechts mocht blijven rijden...
Het was inderdaad logischer geweest om van die 2 borden 1 bord te maken... maar ik moet wel zeggen ze zijn prima geslaagd! Niet te klein en alles mooi uitgelijnd! Ik vraag me toch nog altijd af waarom (zelfs als men nieuwe lichtbakken plaatst) altijd een strook vrijlaat boven of onderaan...
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door Pino » di 10 feb 2009, 13:38
IQ[] schreef:nu is het lekker inconsistent met Treves en Saarbrücken.
Over inconsistent gesproken: waarom wel het exoniem Treves (in een aantal gevallen ook nog eens vermeld zonder endoniem Trier), maar niet het even gangbare exoniem Sarrebruck?
Om verder de oude discussie maar weer eens wat nieuw leven in te blazen: de keuze voor Saarbrücken vind ik weinig geslaagd. Van een rit van april 2008 herinner ik me ook nog dat Saarbrücken vervolgens ook nergens meer op de borden wordt vermeld in België. Of is dat inmiddels ook veranderd?
-
IQ[]
- expressweg
Bericht
door IQ[] » di 10 feb 2009, 13:56
Nee. Is nergens veranderd. Saarbrücken verschijnt pas weer in Duitsland op de borden.
-
Dexy
- verkeersader
Bericht
door Dexy » di 10 feb 2009, 15:41
De nieuwe lichtbakken bij knooppunt Battice zien er wel een stuk netter uit dan die (antieke) lichtbakken die er eerst hingen.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » di 10 feb 2009, 17:50
Over inconsistent gesproken: waarom wel het exoniem Treves (in een aantal gevallen ook nog eens vermeld zonder endoniem Trier), maar niet het even gangbare exoniem Sarrebruck?
Dat is logisch omdat de borden met 'Treves' uit de tijd dateerden dat het Waals gewest nog exoniemen vermelde, terwijl ze daar tegenwoordig van af gestapt zijn en slechts endoniemen vermelden. Vandaar dat je buiten de Voerstreek Aachen en Maastricht ziet aangegeven. 10 jaar geleden was dat nog Aix-la-Chapelle en Maestricht.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Dexy
- verkeersader
Bericht
door Dexy » di 10 feb 2009, 18:50
Vinny schreef:
Dat is logisch omdat de borden met 'Treves' uit de tijd dateerden dat het Waals gewest nog exoniemen vermelde, terwijl ze daar tegenwoordig van af gestapt zijn en slechts endoniemen vermelden. Vandaar dat je buiten de Voerstreek Aachen en Maastricht ziet aangegeven. 10 jaar geleden was dat nog Aix-la-Chapelle en Maestricht.
Maestricht staat nog steeds op de borden in de Voerstreek, ergens bij Berneau, geloof ik.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » di 10 feb 2009, 19:28
vynkce schreef:
Dat viaduct ligt al enkele jaren klaar hoor

Ik kon het me niet direct herinneren: wist wel dat er al een tracé langsheen de E40 ligt. Maar kennelijk bij Battice niet gemerkt dat je eronderdoor gaat

-
denne007
- autoweg
Bericht
door denne007 » wo 11 feb 2009, 0:04
Mikhail schreef:vynkce schreef:Ik heb het knooppunt afgelopen dinsdag nog bereden en vond vooral deze nieuwe borden verwarrend:
Het was inderdaad logischer geweest om van die 2 borden 1 bord te maken... maar ik moet wel zeggen ze zijn prima geslaagd! Niet te klein en alles mooi uitgelijnd! Ik vraag me toch nog altijd af waarom (zelfs als men nieuwe lichtbakken plaatst) altijd een strook vrijlaat boven of onderaan...
er moet toch een plaats zijn in de bakken om de voedingen en zo te plaatsen.
-
Mikhail
- expressweg
Bericht
door Mikhail » wo 11 feb 2009, 11:42
Dat heeft daar toch niets mee te maken? Er zijn ook nieuwe lichtbaken waar er geen strook is vrijgehouden...
-
R4
- expressweg
Bericht
door R4 » zo 22 feb 2009, 16:25
Dat komt omdat men plaats wil vrijhouden om eventueel later nog bestemmingen toe te kunnen voegen.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
Hanno
- autoweg
Bericht
door Hanno » di 09 feb 2010, 22:25
IC[] schreef:Nee. Is nergens veranderd. Saarbrücken verschijnt pas weer in Duitsland op de borden.
Ook niet eens. Saarbrücken verschijnt pas bij Bitburg. Ik reed dit weekeinde bij Battice (had deze draad gemist) en moest wel even twee keer kijken toen ik Saarbrücken zag staan. Dat verwacht je daar niet. Bovendien wordt Trier in Duitsland via de BAB60-Wittlich-BAB1 gestuurd, dus Trier zou nog steeds prima als doel voor de E42 kunnen gelden.
Saarbrücken op Battice, ook de rechtdoorbewegwijzering is gewijzigd:

Eerste routebord in Duitsland:

-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » di 09 feb 2010, 23:37
R4 schreef:Dat komt omdat men plaats wil vrijhouden om eventueel later nog bestemmingen toe te kunnen voegen.
De nieuwe lichtbakken zijn ook minder dik, wellicht heeft dit ook iets met die spatie te maken?
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
Cartman
- dorpsstraat
Bericht
door Cartman » wo 10 feb 2010, 5:22
On-topic qua verlichte borden: ik ben ooit eens in dergelijke lichtbakken gekropen toen die ongebruikt gestockeerd stonden op knooppunt R0-E19 (voor de werken aan de HSL begonnen). Er stonden daar toen twee modellen:
- Model zonder die strook vanboven, die zijn inwendig verlicht met klassieke TL-lampen en voedingen over de hele achterwand.
- Het andere model werd verlicht met ronde transparante gaslampen (SON-T of hoe heten die juist), die zaten dan samen met de voeding ingebouwd achter die strook, de achterwand bestond volledig uit reflecterend materiaal. Er stonden meerdere van die borden, sommigen hadden een grijze strook, bij anderen was die strook gewoon blauw zoals de rest van het bord. Ik heb daar nog ergens foto's van, zou die eens moeten zoeken.
N.b.: daar stond zelfs een bord van aan afrit Bilzen/Hoeselt van de E313. Raar eigenlijk hoe dat bord helemaal daar terecht kwam.
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Willem » wo 10 feb 2010, 9:38
Hanno schreef:
Saarbrücken op Battice, ook de rechtdoorbewegwijzering is gewijzigd:
Het staat hier wel op z'n Italiaans: er zijn minder pijlen dan er rijstroken zijn. De linker twee rijstroken gaan naar Aken, de rechter zou de E42 richting Verviers kunnen worden. Maar wat gebeurt er dan met de tweede rijstrook?
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » wo 10 feb 2010, 9:55
Valt die 2e rijstrook niet af vlak na het splitsingspunt?
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » wo 10 feb 2010, 11:11
Cartman schreef:On-topic qua verlichte borden: ik ben ooit eens in dergelijke lichtbakken gekropen toen die ongebruikt gestockeerd stonden op knooppunt R0-E19 (voor de werken aan de HSL begonnen). Er stonden daar toen twee modellen:
- Model zonder die strook vanboven, die zijn inwendig verlicht met klassieke TL-lampen en voedingen over de hele achterwand.
- Het andere model werd verlicht met ronde transparante gaslampen (SON-T of hoe heten die juist), die zaten dan samen met de voeding ingebouwd achter die strook, de achterwand bestond volledig uit reflecterend materiaal. Er stonden meerdere van die borden, sommigen hadden een grijze strook, bij anderen was die strook gewoon blauw zoals de rest van het bord. Ik heb daar nog ergens foto's van, zou die eens moeten zoeken.
N.b.: daar stond zelfs een bord van aan afrit Bilzen/Hoeselt van de E313. Raar eigenlijk hoe dat bord helemaal daar terecht kwam.
Op oude HD satteliet beelden kon je zien dat de Brusselse ring in 2004 nog langs alle kanten bezaaid lag met oude borden in bermen etc.
Maar dat van Bilzen/Hoeselt is inderdaad wel heel raar. Ik vraag me wel af waarom die nieuwe een reflecterende strook hebben en perse met gaslampen verlicht moeten worden, dat is toch helemaal niet duurzaam.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba