A15-racer schreef:Laatst zag ik op de Aldi-wegenkaart 2004-2005 iets opmerkelijks. Een deel van de Belgische expresweg N49 stond dubbelgenummerd als A11 en als E34. Bestaat er in België inderdaad een A11 en loopt de E34 na Antwerpen verder door in de richting van Knokke-Heist? Helaas heb ik geen kaartje van het traject, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

hierover het volgende
N49 : Antwerpen - Zelzate - Maldegem - Knokke
momenteel in twee delen :
N49 : Zelzate - Maldegem - Knokke
N49a : Antwerpen-linkeroever - Zwijndrecht (A11) = reststukje van de N49 die niet is omgevormd tot de A11
A11 : Antwerpen - Zelzate : oorspronkelijk voorzien en na jaren omvormen gerealiseerd : heeft de N49 vervangen
voorziene verlenging door verdere omvorming van de N49 : Zelzate - Knokke
E34 : Bad Oeynhausen - Kamen - Eindhoven - Antwerpen - Zeebrugge. Het traject Antwerpen - Zeebrugge is ingevoerd in 1995 met de bedoeling de haven van Zeebrugge te ontsluiten met 3 Europawegen (de E34, E313 (is tussen Brugge en Zeebrugge nog een expressweg) en de E404 (Jabbeke - Zeebrugge, zal nooit gerealiseerd worden). Hoe die E34 tussen Knokke en Zeebrugge (omgeving Westkapelle) zal verlopen is koffiedik kijken.