A2-A73: Bewegwijzering knooppunt Sint Joost (Het Vonderen)
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: A2-A73: Bewegwijzering knooppunt Sint Joost
Zou die lege regel op deze foto misschien gereserveerd kunnen zijn voor St. Joost of Maasbracht? Afrit 44 St.Joost (A2) en afrit 22 Maasbracht (A73) zijn allebei zo nauw met knp Vonderen verbonden dat ik mij kan voorstellen dat verkeer even naar de enige van die twee afritten moet worden verwezen die wel vanuit het zuiden toegankelijk is. Op het portaal bij afrit 44 zelf is die lege regel ook weg. Als dit zo is, dan zou ik me alleen afvragen waarom de regel dan nu nog leeg is. Het opvallende an deze lege regel is wel dat deze bovenaan staat, terwijl een lege regel onder de bestemmingen de laatste tijd gebruikelijker is.
-
- verkeersader
Re: A2-A73: Bewegwijzering knooppunt Sint Joost
Ondertussen hangen ook al dit soort borden bij de afrit Echt (richting Eindhoven). De plaatsnamen staan bijna tegen de bies aan. Het geheel ziet er daardoor uit als prutswerk.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...
-
- autoweg
Re: A2-A73: Bewegwijzering knooppunt Sint Joost (Het Vonderen)
Geef mij de Italiaanse manier van afritbewegwijzering maar (niet het hele systeem trouwens). De reguliere borden blijven beperkt tot één, hooguit twee doelen. Op een bord op +/- 300m staan alle overige doelen die via deze afrit te bereiken zijn, inclusief objecten. Alles wat daar niet op staat is rechtdoor. Daarnaast maakt men ook gebruik van invalswegen (je hebt Alcamo-Nord en Alcamo-Sud, niet gewoon Alcamo). In Nederland werkt dit ook prima, zeker bij kleinere plaatsen, waar je toch vanuit noordelijke richting vrijwel altijd voor het hele dorp de noordelijke invalsweg pakt.
Rainier
-
- autoweg
Juist in die gevallen is een verwijzing naar de zuidelijke invalsweg vanaf het noorden of een verwijzing naar de noordelijke invalsweg vanaf het zuiden van zeer geringe waarde. Variatie in de verwijzingen per richting vind ik dan voordehandliggender. Een voorbeeld in de omgeving van Het Vonderen is Stevensweert. Dit ligt als het ware tussen de afritten St. Joost en Echt in, en krijgt dus vanuit het noorden bij St. Joost een vermelding en vanuit het zuiden bij Echt.Riva schreef:(...)In Nederland werkt dit ook prima, zeker bij kleinere plaatsen, waar je toch vanuit noordelijke richting vrijwel altijd voor het hele dorp de noordelijke invalsweg pakt.
-
- Forumbeheerder

(A73 richting KP Het Vonderen)...Aan afritnummers doen we tegenwoordig ook niet meer, of is de N276 ook onderdeel van het KP geworden?
-
- Moderator

- kleine pijl
- enorme ronde hoeken van het witte vlak
- geen spatie tussen de Eindhoven(N2)
- grote blauwregel boven het N-nummer
- en inderdaad het ontbreken van het afritnummer.

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Forumbeheerder
Kan deels door het schuine standpunt komen (genomen vanaf de N271, rijdend), maar het is gewoon sowieso een vreemd bord, zoals meerdere daar. Hoop niet dat dit standaard wordt voor Nederland.
Deze hoort er ook nog een klein beetje bij:

Waarom alles zo dicht op de rand...
Deze hoort er ook nog een klein beetje bij:

Waarom alles zo dicht op de rand...
-
- Moderator
Er is iets ernstigs mis met RWS dat ze dit toelaten 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Afrit 22 dus. De snelweg is nog niet open, misschien komt die ruiter nog.
Palance kan zijn site in ieder geval weer bijwerken.
Palance kan zijn site in ieder geval weer bijwerken.

-
- 2x5 autosnelweg
Bah, wat een borden. En dat terwijl de rest van de A73 wel gewoon normale bewegwijzering heeft gehad. Waarom dit dan afwijkt weet ik ook niet?
-
- 4x5 autosnelweg
boe! schreef:Palance kan zijn site in ieder geval weer bijwerken.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Het hele stuk ten zuiden van de Roertunnel heeft deze borden.ViaHaaren schreef:Bah, wat een borden. En dat terwijl de rest van de A73 wel gewoon normale bewegwijzering heeft gehad. Waarom dit dan afwijkt weet ik ook niet?
Wat me trouwens ook opviel is dat er op datzelfde stuk een betonnen middenbarrier is gemaakt
-
- 2x5 autosnelweg
Hmm, er zit geloof ik ook verschil in aannemer op die stukken. Wat is dan van Heijmans en wat van de BAM?
-
- expressweg
Ik neem aan dat de aannemer contractueel verplicht is borden te leveren zoals die in Nederland gebruikelijk zijn. Weet iemand daar meer van?
-
- Hoofdmoderator
Nieuwe borden moeten gewoon ontworpen worden zoals ze toentertijd zijn ontworpen door de ANWB, en niet nu ineens een ander systeem... Ik ben inderdaad wel benieuwd welke bordenboer deze stijl durft te leveren... 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x3 autosnelweg
Wat bedoel je met "de aannemer"? Is het niet Tebodin dat voor de bewegwijzering moet zorgen in plaats van degene die de wegen bouwt? Of is het de hoofdaannemer van het project die zich mede heeft verplicht om voor bewegwijzering te zorgen. Aan het einde van het liedje zal er hoe dan ook iemand een contractuele plicht hebben tegenover de wegbeheerder om voor de bewegwijzering te zorgen. En die verplichting zal door de rechter gegarandeerd worden uitgelegd als "bewegwijzering conform de richtlijnen bewegwijzering", tenzij de wegbeheerder anders heeft geïnstrueerd. Aannemende dat die andersluidende instructies er niet liggen, zal de staat dan ook wel bij iemand kunnen aankloppen voor die fiasco.Juerd schreef:Ik neem aan dat de aannemer contractueel verplicht is borden te leveren zoals die in Nederland gebruikelijk zijn. Weet iemand daar meer van?
Bij dat alles speelt natuurlijk ook een rol dat zowel Tebodin als hoofdaannemers van projecten van deze omvang gebruik maken van onderaannemers, en dat die onderaannemers misschien nog wel gebruik maken van sub-onderaannemers. Je krijgt dan ook een keten van aansprakelijkheid, waarbij de staat eerst Tebodin (of de hoofdaannemer van het project) aanspreekt, die zich vervolgens verhaalt op de onderaannemer, enz. Totdat je bij iemand terecht komt die echt in de fout is gegaan. Grote vraag is dan ook waar de fout is gemaakt. Scenario A is dat iemand het bord perfect volgens de richtlijnen heeft ontwerpen, maar juist de aannemer er vervolgens een potje van heeft gemaakt. Scenario B is dat juist de ontwerper een creatieve bui had en vervolgens een instructie aan de aannemer heeft gegeven die zich keurig netjes aan die instructie heeft gehouden.
-
- Secretaris
Ze zouden hier een bordje 'proefvak bewegwijzering' moeten plaatsen, net als bij alle komborden van Almelo trouwens... 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- Secretaris
Ik bedoelde het ook sarcastisch. 

-
- Secretaris
In dat geval zie ik een enorm bordenwoud aankomen. Dan moeten we met houten paaltjes de routes door het bordenwoud gaan aangeven, net als Staatsbosbeheer.Pino schreef:@Kaaiman, wat dacht je van een soortgelijk proefvak-bord bij het oprijden van iedere weg waarop in Redesign wordt bewegwijzerd?

-
- 4x5 autosnelweg
Discussie over decentralisatie van wegbeheer en de daaruitvoortvloeiende toenemende chaos in de bewegwijzering is afgesplitst.
M. vr. gr,
Moderator-NL,
Vinny.
Zie http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic ... &sk=t&sd=a
M. vr. gr,
Moderator-NL,
Vinny.
Zie http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
Het ei van Sint-Joost heeft nu ook nieuwe bewegwijzering gekregen, althans alleen de wegwijzers die naar de richting St. Joost/Linne verwijzen. De andere wegwijzers aan de palen zijn gewoon de oude. Op alle borden op het 'ei' staat nu N276 met Sint Joost/Echt 0-2000/Linne in een niet-redesign lettertype (ben helaas leek qua lettertypes), maar het ziet er een beetje gekunsteld uit. Morgen maak ik foto's (als iemand anders niet sneller is :-)).
-
- 2x5 autosnelweg
In het verdwenen deel van deze draad was al aangegeven dat Brunssum van de borden was verdwenen. Foto's van het ei zelf heb ik nog niet gezien.
-
- autoweg
Die zijn dan echt heel nieuw. Vorig weekend stonden daar de oude borden. Toen dus wel Brunssum van de snelwegborden was verdwenen.
-
- autoweg
Klopt, donderdag waren ze me nog niet opgevallen, dus ik denk dat ze vrijdag zijn gemonteerd. Kom er elke dag langs, vandaar :-)
-
- autoweg
De ruitertjes met afritnummer zijn inmiddels geplaatst.Mark schreef:
(A73 richting KP Het Vonderen)...Aan afritnummers doen we tegenwoordig ook niet meer, of is de N276 ook onderdeel van het KP geworden?
Rij met je hart
-
- autoweg
Belofte maakt schuld. Ietsje later dan gepland, foto's van de nieuwe bewegwijzering.
Zie http://picasaweb.google.com/jeroent931/KnpStJoost
Het was slecht weer woensdag, dus de foto's zijn niet geweldig. Eerst de borden van het ei van St. Joost en daarna de samenkomst van A73 en A2, duidelijk geen mogelijkheden voor 2 baans dus.
Zie http://picasaweb.google.com/jeroent931/KnpStJoost
Het was slecht weer woensdag, dus de foto's zijn niet geweldig. Eerst de borden van het ei van St. Joost en daarna de samenkomst van A73 en A2, duidelijk geen mogelijkheden voor 2 baans dus.
-
- 2x5 autosnelweg
http://lh5.google.com/jeroent931/R62FMq ... imgmax=512
Ziet er ook nogal gekunsteld uit zo, vooral die witte arm.
Ziet er ook nogal gekunsteld uit zo, vooral die witte arm.

-
- autoweg
Ik vind het lettertype van die arm heel raar
-
- expressweg
-
- Secretaris