Bah, wat een akelig verhaal. Je zou er toch niet aan moeten denken dat er daadwerkelijk iemand 30 jaar onder die weg heeft gelegen.Brabants Dagblad schreef:Heijmans gaat op zoek naar stoffelijk overschot meisje
ROSMALEN - Wegenbouwer Heijmans uit Rosmalen begint in de derde week van oktober met het zoeken naar een sinds dertig jaar vermist meisje. De wegenbouwer breekt in die week de Streekweg in het Midden-Limburgse Reuver open. Mogelijk ligt daaronder de vermiste Marjo Winkens uit Schimmert begraven.
De weg werd medio jaren zeventig aangelegd. De toen 17-jarige Marjo Winkens kwam op 1 september 1975 niet thuis na een bezoek aan de kermis in Sittard. Kledingstukken en een bromfietshelm van het meisje werden niet veel later gevonden tussen Swalmen en Reuver. De politie vermoedt dat ze vermoord is, maar de zaak is nooit opgelost.
[A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Bizar nieuws over de A73:
-
- 4x5 autosnelweg
Dat roept bij mij beelden op van het einde van de film "Schatjes"ViaHaaren schreef:Bizar nieuws over de A73:
Bah, wat een akelig verhaal. Je zou er toch niet aan moeten denken dat er daadwerkelijk iemand 30 jaar onder die weg heeft gelegen.Brabants Dagblad schreef:Heijmans gaat op zoek naar stoffelijk overschot meisje
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Alleen is het niet om te lachen... De beide ouders van Marjo Winkens zijn inmiddels overleden zonder ooit te weten te komen wat er met hun enigst kind is gebeurd.
De zaak is intussen al lang en breed verjaard. Onlangs werd er daarom door een familielid nog een oproep gedaan aan de daders om (eventueel anoniem) de zaak tot een oplossing te brengen.

De zaak is intussen al lang en breed verjaard. Onlangs werd er daarom door een familielid nog een oproep gedaan aan de daders om (eventueel anoniem) de zaak tot een oplossing te brengen.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...
-
- Voorzitter
Knooppunt Heerenveen is één van de oudste knooppuntnamen die er is.Charles schreef:Als dat inderdaad een regel is, wordt er blijkbaar wel vaker een uitzondering op gemaakt en zouden knooppuntnamen als Diemen, Vught, Gorinchem, Hoogeveen en Heerenveen dus ook niet kunnen. Laatstgenoemde is zelfs nog een zeer nieuw geval. Waarom zou híer ten behoeve van de herkenbaarheid (met name voor regelmatig passerende automobilisten) dan opeens geen uitzondering meer van kunnen worden gemaakt?Vinny schreef:Formeel is er echter de regel dat een knooppunt naam niet overéén mag komen met die van een op één van de kruisende wegen. Dus als knp. St. Joost zo wordt genoemd moet de afrit een andere naam krijgen.
-
- 4x5 autosnelweg
@ ViaHaaren: Ja ik ken het verhaal. In de jaren '90 leefden de ouders nog en die deden toen een dramatische oproep om zo snel mogelijk te beginnen met graven. Een theorie is dat zij door de dader expres is begraven onder het tracé van de huidige streekweg. Die is namelijk aangelegd twee weken na haar dood 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Voorzitter
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
Het is zo goed als zeker dat het meisje niet onder de weg ligt. Rijkswaterstaat heeft al regelmatig metingen op deze weg verricht (infrarood, defectie, rontgen.) en hierbij zijn geen onregelmatigheden gevonden.Vinny schreef:@ ViaHaaren: Ja ik ken het verhaal. In de jaren '90 leefden de ouders nog en die deden toen een dramatische oproep om zo snel mogelijk te beginnen met graven. Een theorie is dat zij door de dader expres is begraven onder het tracé van de huidige streekweg. Die is namelijk aangelegd twee weken na haar dood
Hopelijk vindt men het stoffelijk overschot van het meisje uiteindelijk een keer.
MvG
Rogier de Groot
-
- 4x5 autosnelweg
@ Boe: In mijn stratenboek van 1988 staat maar 1 ongelijkvloerse kruising bij Heerenveen op de N 32, namelijk De Knipe/ Het meer. Er staat geen naam bij, dus ik weet niet hoe hij heet. Wel dat ongelijkvloerse kruisingen op N wegen geen officiele afritstatus hebben en ik ben er trouwens ook vrij zeker van dat de richting Heerenveen vanaf de rotonde gewoon direct de stad in ging (De Schans). Me dunkt dat er dus niet officieel sprake was van afrit Heerenveen...
Maar OK er zijn uitzonderingen; dat weet ik ook wel, alleen formeel klopt dat dus niet. En knooppunten Hoevelaken en Gorinchem zijn weer een beetje anders: Daarbij zijn de afritten op de parralelbanen van het knooppunt waarbij je kunt beargumenteren dat deze geintegreerd zijn met het knooppunt; vergelijkbaar met bijvoorbeeld Knooppunt (en afrit
) Ridderkerk.
Maar OK er zijn uitzonderingen; dat weet ik ook wel, alleen formeel klopt dat dus niet. En knooppunten Hoevelaken en Gorinchem zijn weer een beetje anders: Daarbij zijn de afritten op de parralelbanen van het knooppunt waarbij je kunt beargumenteren dat deze geintegreerd zijn met het knooppunt; vergelijkbaar met bijvoorbeeld Knooppunt (en afrit

-
- 4x5 autosnelweg
@ Rogier: Ik heb het verhaal jaren geleden eens in de krant gelezen.
[lugubermodus aan]
Als het waar is dat het stoffelijk overschot vlak voor de aanleg van de Streekweg is begraven dan kan het best zijn dat in de graaf- en bulldozer werkzaamheden het lichaam zodanig uitelkaar gegraven is dat het uberhaupt niet meer mogelijk is om er ooit nog iets van terug te vinden.[einde lugubermodus]
[lugubermodus aan]
Als het waar is dat het stoffelijk overschot vlak voor de aanleg van de Streekweg is begraven dan kan het best zijn dat in de graaf- en bulldozer werkzaamheden het lichaam zodanig uitelkaar gegraven is dat het uberhaupt niet meer mogelijk is om er ooit nog iets van terug te vinden.[einde lugubermodus]
Laatst gewijzigd door Vinny op wo 21 sep 2005, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg
Wat betreft het (on)gelijkvloerse heb je gelijk. De afrit Heerenveen-Centrum lag aan de andere kant van het Abe Lenstra stadion, de rest waren idd afslagen. Heerenveen Centrum op de N32 kon overigens niet gelijkvloers worden aangelegd omdat er een watergang in de weg ligt.Vinny schreef:@ Boe: In mijn stratenboek van 1988 staat maar 1 ongelijkvloerse kruising bij Heerenveen op de N 32, namelijk De Knipe/ Het meer. Er staat geen naam bij, dus ik weet niet hoe hij heet. Wel dat ongelijkvloerse kruisingen op N wegen geen officiele afritstatus hebben en ik ben er trouwens ook vrij zeker van dat de richting Heerenveen vanaf de rotonde gewoon direct de stad in ging (De Schans). Me dunkt dat er dus niet officieel sprake was van afrit Heerenveen...
Maar OK er zijn uitzonderingen; dat weet ik ook wel, alleen formeel klopt dat dus niet. En knooppunten Hoevelaken en Gorinchem zijn weer een beetje anders: Daarbij zijn de afritten op de parralelbanen van het knooppunt waarbij je kunt beargumenteren dat deze geintegreerd zijn met het knooppunt; vergelijkbaar met bijvoorbeeld Knooppunt (en afrit) Ridderkerk.
-
- 4x5 autosnelweg
Sterker nog: Er bestáát geen afrit Ridderkerk, ook niet op de A15 (die heet Hendrik-Ido-Ambacht).Mark schreef:Er is geen afrit op KP Ridderkerk. Het is een knooppunt tussen de A15, A16 en A38 :PVinny schreef:vergelijkbaar met bijvoorbeeld Knooppunt (en afrit) Ridderkerk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Een update:
Op de site http://www.vialimburg.nl staat een klok waarop ze aftellen tot dat alle Via Limburg wegen gereed zijn. De teller staat vandaag vrijdag 7 oktober op nog 815 dagen te gaan.
Verder:
http://www.vialimburg.nl/upload/3_NML%2 ... 2005_i.pdf
Tot zo ver mijn update. Ik kan overigens nog zeggen, dat het echt zichtbaar begint te worden. Ik kom er namelijk meerdere keren per week langs.
Op de site http://www.vialimburg.nl staat een klok waarop ze aftellen tot dat alle Via Limburg wegen gereed zijn. De teller staat vandaag vrijdag 7 oktober op nog 815 dagen te gaan.
Verder:
En op deze kaart zijn de vele werkzaamheden voor deze maand te zien:Aannemer Combinatie Besix Strukton start dinsdagmorgen 18 oktober om 6.00 uur met het storten van onderwaterbeton voor de onderwaterbetonvloer van 4 tunnelmoten. De werkzaamheden duren voort tot woensdagmorgen 19 oktober 6.00 uur, zodat 24 uur achter elkaar gestort wordt.
Het storten van onderwaterbeton is niet eenvoudig.Op het moment dat beton in aanraking komt met veel water, spoelt het n.l. uiteen in de componenten zand, cement en grind. Onderwaterbeton wijkt in samenstelling niet af van het beton dat op het droge wordt gebruikt, maar om het onder water te kunnen storten is het van belang dat het beton als één solide massa de bodem bereikt, om pas daar te kunnen uitvloeien. Zo wordt het contactopppervlak met het water zo klein mogelijk gehouden en wordt uitspoelen voorkomen. Het is dus van groot belang dat het storten onafgebroken door kan gaan, vandaar de benodigde 24 uur.
http://www.vialimburg.nl/upload/3_NML%2 ... 2005_i.pdf
Tot zo ver mijn update. Ik kan overigens nog zeggen, dat het echt zichtbaar begint te worden. Ik kom er namelijk meerdere keren per week langs.
-
- stadsweg
Dat lijkt me goed mogelijk tussen Venlo en Roermond aangezien de weg nogsteeds een belangrijke regionale verbinding blijft, alleen vraag ik me af of de oude rijksweg bij completering van het laatste stukje Streekweg in 2002 aan de gemeentes of aan de provincie is overgedragen, de Streekweg komt immers grotendeels te vervallen.bas1984 schreef:Er blijft namelijk wel een weg bestaan naast de A73-zuid, dus dat zal dan wel de N271 blijven.
Zuidelijk van Roermond betwijfel ik me echter de toekomst van een provinciale weg, zowel bij Linne als bij Herten komt namelijk een aansluiting op de A73. Dit gedeelte zal dus waarschijnlijk (net als de voormalige N265 tussen Eindhoven en St. Oedenrode) gemeentelijk worden en dus tevens worden ontnummerd. De route door Roermond is al gemeentelijk en draagt al jarenlang geen wegnummer meer waardoor er sowieso al een ‘gat’ in de N271 zit.
Groet, Charles
-
- Wegnummerfotograaf
Nou ja, een half gat dan. Soms heeft de weg wel een nummer, soms niet. (Op 1 kruispunt in 1 richting wel, in de andere niet. Sommige forummers weten welk kruispunt ik bedoel.Charles schreef:De route door Roermond is al gemeentelijk en draagt al jarenlang geen wegnummer meer waardoor er sowieso al een ‘gat’ in de N271 zit.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
Toen ik gisteren in de trein van Roermond naar Venlo zat zag ik bij station Swalmen een diepe geul (zo'n 10 meter) naast het spoor liggen.
Enkele foto's:
http://img210.imageshack.us/img210/7249/pa1400302vs.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/2521/pa1400311vw.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/2825/pa1400335ym.jpg
Het lijkt niet hard te gaan.
Enkele foto's:
http://img210.imageshack.us/img210/7249/pa1400302vs.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/2521/pa1400311vw.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/2825/pa1400335ym.jpg
Het lijkt niet hard te gaan.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- woonerf
Bij de tunnelbak in Tegelen gebeurt helemaal niets, er staat nu een kantoortje en das eigenlijk alles.
Verder gaat de afslag bij Belfeld met rappe schreden vooruit (lantaarnpalen staan er al).
Wat ik erg leuk vind om te zien is hoe creatief men om gaat met asfalt, soms niet meer dan een paar weken in gebruik en in eens ga je over een andere omleiding.
Maar het kan mij niet snel genoeg gaan.
Verder gaat de afslag bij Belfeld met rappe schreden vooruit (lantaarnpalen staan er al).
Wat ik erg leuk vind om te zien is hoe creatief men om gaat met asfalt, soms niet meer dan een paar weken in gebruik en in eens ga je over een andere omleiding.
Maar het kan mij niet snel genoeg gaan.
-
- autoweg
-
- 2x5 autosnelweg