Kaaiman schreef: ↑di 19 nov 2019, 7:34
In navolging van het knooppunt bij Barneveld maar een topic maken specifiek voor verbeterde ontwerpen voor knooppunt Hooipolder?

Of een ontwerpwedstrijd?
Bij deze dan maar vast mijn inzendingen voor een knooppunt Hooiklaverpoldermolen:
T.a.v. boogstralen: Bij het teken heb ik

Kreuz Bonn-Siegburg als referentie gebruikt en de bogen (met name de klaverlussen) nog een stuk vergroot.
Ik vind zelf de eerste het meest geslaagd: de kwadranten noordwest en zuidoost passen binnen de bestaande bebouwing en hiervan zijn de lussen vergelijkbaar met

Badhoevedorp en ze kunnen eventueel nog worden vergroot met een groter ruimtebeslag.
Beide varianten vereisen een uitbreiding van het bestaande kunstwerk en het toevoegen van twee extra kunstwerken, maar dan heb je wel een volledig ongelijkvloers knooppunt, zonder weefvakken, met acceptabele ontwerpkenmerken.
De

Raamsdonk op de A59
behoeft wel een aanpassing. Deze heeft in de huidige situatie al een erg korte in- en uitvoegstrook en hier zou wel een erg korte weefstrook ontstaan. Je zou de oostelijke op- en afrit kunnen laten vervallen (=halve aansluiting), of deze alleen laten aansluiten op de verbindingsbogen (=via de aansluiting geen verkeer van en naar Waalwijk mogelijk). Een acceptabele concessie of investering behoeft verdere uitwerking. gaat ook in het huidige plan van RWS dicht zie ik. Dus dit is geen beperking. Sterker nog, het kan aan die kant allemaal nog net wat vloeiender dan ik heb getekend.