[A027] KP Lunetten - KP Hooipolder • de bouw is gestart
Moderator: Moderatoren
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Re: A27 KP Lunetten - KP Hooipolder
Ik denk niet dat deze spoorlijn nu nog nodig is. Met weinig moeite kan een IC Utrecht - 's Hertogenbosch - Breda worden ingelegd (tot vorig jaar reed daadwerkelijk 1x per dag een dergelijke trein in de roemruchte 3500-serie, waarin de meest exotische IC-treinen zijn ingelegd. Wie kan zich Harderwijk - Maastricht nog herinnerenEen spoorlijn Utrecht, Raamsdonksveer/Geertruidenberg, Oosterhout, Breda, Turnhout, Brussel zou best een welkome aanvulling zijn. Europa betaalt zelfs mee aan dit soort spoorlijnen en als je dat integraal met de uitbouw van de A27 kan realiseren is dat een heel goede deal.
Een eventueel goede uitbreiding van het OV zou de as 's Hertogenbosch - Waalwijk - Lage Zwaluwe kunnen zijn, aangezien op deze as het OV behoorlijk miserabel is. Wanneer de HSL indienst komt zou de dienstregeling met een Zonetrein (intercity Rotterdam - Dordrecht, daarna stoptrein naar 's Hertogenbosch) best zinvol kunnen zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
orionpax
- verkeersader
Met de Q en Interliner sta je praktisch in de zelfde file als de auto. Dat is werkelijk waar geen alternatief. Ik heb 9 maanden met de interliner van Breda naar Vianen morgen reizen. Een grote ramp. Die speciale Intercity Roosendaal-Amsterdam via Den Bosch was een goede verbinding die helaas 1 keer heen en terug reed. Flexibiliteit nul.Vinny schreef:Ik denk niet dat deze spoorlijn nu nog nodig is. Met weinig moeite kan een IC Utrecht - 's Hertogenbosch - Breda worden ingelegd (tot vorig jaar reed daadwerkelijk 1x per dag een dergelijke trein in de roemruchte 3500-serie, waarin de meest exotische IC-treinen zijn ingelegd. Wie kan zich Harderwijk - Maastricht nog herinnerenEen spoorlijn Utrecht, Raamsdonksveer/Geertruidenberg, Oosterhout, Breda, Turnhout, Brussel zou best een welkome aanvulling zijn. Europa betaalt zelfs mee aan dit soort spoorlijnen en als je dat integraal met de uitbouw van de A27 kan realiseren is dat een heel goede deal.) Bovendien rijdt er een Q-liner.
Een eventueel goede uitbreiding van het OV zou de as 's Hertogenbosch - Waalwijk - Lage Zwaluwe kunnen zijn, aangezien op deze as het OV behoorlijk miserabel is. Wanneer de HSL indienst komt zou de dienstregeling met een Zonetrein (intercity Rotterdam - Dordrecht, daarna stoptrein naar 's Hertogenbosch) best zinvol kunnen zijn.
De spoorlijn 's Hertogenbosch-Lage Zwaluwe heeft er vroeger wel gelegen. Het was een enkel spoors goederlijntje. Het restant daarvan loopt nog naar Oosterhout. Het stuk Geertruidenberg- 's Hertogenbosch is gesloopt en gedeelte gebruikt voor de A59 en als fietspad.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Op de startnotitie is door 305 personen en organisaties gereageerd middels in totaal 244 verschillende inspraakreacties. Daarvan zijn er 7 aangemerkt als actie, omdat in deze gevallen 23 mensen geheel gelijke reacties hebben ingestuurd. Ook zijn 16 reacties mede namens in totaal 38 personen ingebracht. Op de 3 openbare hoorzittingen hebben 12 personen ingesproken. 5 insprekers hebben zowel schriftelijk als mondeling hun zienswijze ingebracht.
Exemplaren van de inspraakbundel liggen van 26 november 2007 t/m 21 januari 2008 ter inzage op de locaties waar ook de Startnotitie ter inzage heeft gelegen. Thans wordt een Nota van Antwoord voorbereid.
Exemplaren van de inspraakbundel liggen van 26 november 2007 t/m 21 januari 2008 ter inzage op de locaties waar ook de Startnotitie ter inzage heeft gelegen. Thans wordt een Nota van Antwoord voorbereid.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
De discussie over wegen op spoortracés is afgesplitst naar deze draad.
-
Chris
- Moderator
Voor SSC heb ik eens een kaartje gemaakt met de zogenaamde "commuter belt" ten zuiden van Utrecht.

-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Die 330.000 komen natuurlijk nooit tegelijkertijd in beweging naar Utrecht. Feit blijft dat Utrecht het meeste verkeer aanzuigt en je toch de Lek moet oversteken.
Overigens vertrekt er dagelijks ook genoeg verkeer richting:
KAN (filevorming rond knp. Valburg en op de A50)
Rotterdam (filevorming tussen Gorinchem en Sliedrecht)
Den Bosch/Eindhoven (Hedel)
Breda (brug Gorinchem)
en gelukkig absorberen de N233 en de veerponten tussen de A27 en die N233 ook nog enig verkeer.
Overigens vertrekt er dagelijks ook genoeg verkeer richting:
KAN (filevorming rond knp. Valburg en op de A50)
Rotterdam (filevorming tussen Gorinchem en Sliedrecht)
Den Bosch/Eindhoven (Hedel)
Breda (brug Gorinchem)
en gelukkig absorberen de N233 en de veerponten tussen de A27 en die N233 ook nog enig verkeer.
-
Chris
- Moderator
Uiteraard, maar ik probeer duidelijk te maken dat de schijn van een plattelandsgebied makkelijk kan bedriegen. Wat zo groot is dit getekende gebied namelijk niet, en er wonen wel 330.000 mensen.waldo79 schreef:Die 330.000 komen natuurlijk nooit tegelijkertijd in beweging naar Utrecht.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Nou ja, het gebied wat jij gemarkeerd hebt is zo'n 40 bij 30 kilometer met een aantal steden en grotere dorpskernen.
-
Wouter N14
- Moderator
[url=http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/3040695/Actiegroep_A27_eist_nu_aanpak.html]www.ad.nl[/url] (2-3-2009) schreef: Actiegroep A27 eist nu aanpak
GORINCHEM/WERKENDAM ‘Het is nu gewoon hoog tijd dat de knoop wordt doorgehakt, zodat de A27 zo snel mogelijk wordt aangepakt.’’ Op deze manier verwoordt Ad de Graaf van het CDA in Woudrichem kort en bondig wat hij met zijn Werkendamse collega Otto van Breugel met de Actiegroep A27 wil bereiken. ,,Het praten heeft echt lang genoeg geduurd.’’ In 1997 werd begonnen aan de startnotitie voor de A27. Vervolgens werd ook de Stichting A27 in het leven geroepen met vertegenwoordigers uit de politiek. ,,Met deze actiegroep willen we in Den Haag de stem van de inwoners laten horen,’’ zegt Van Breugel. De twee willen onder andere een handtekeningenactie houden. ,,We hopen dat we die straks aan minister Eurlings kunnen overhandigen.’’ Op deze manier willen de twee Den Haag laten inzien dat er snel iets moet gebeuren. ,,Dit kost de economie elk jaar geld,’’ zegt De Graaf. ,,Het is ook belangrijk dat de politiek stopt met het bedenken van alle variaties. Dat stelt het allemaal uit. We moeten nu kiezen voor de tunnel-variant vanaf Meerkerk tot voorbij knooppunt Hooipolder.’’ De twee vinden het nu nog niet interessant om te weten wat dat plan moet kosten. ,,Het is veel belangrijker dat er een goede oplossing komt. De A27 moet opgenomen worden in het Meerjaren Investerings Plan van de regering. Als het daar niet instaat komt er geen cent deze kant op,’’ zegt De Graaf. ,,Dat moeten gaan lukken door ook de stem van de inwoners van het Land van Heusden en Altena te laten horen.’’
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Chris
- Moderator
Hoe moet je dat lezen? Een wegtracé waar een tunnel in komt, of willen ze dat hele stuk ondertunnelen?We moeten nu kiezen voor de tunnel-variant vanaf Meerkerk tot voorbij knooppunt Hooipolder.
-
Wouter N14
- Moderator
-
Dennis1994
- woonerf
Nou dat gaat nog leuk worden hierWe moeten nu kiezen voor de tunnel-variant vanaf Meerkerk tot voorbij knooppunt Hooipolder.
-
CborG
- verkeersader
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Werkelijk prachtig met die nevelslierten. Dat zwart-wit maakt het helemaal af 
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
Ik heb thuis een nieuwsbrief ontvangen van RWS waarin de 4 mogelijke varianten nog eens worden uitgelegd. "De minister streeft ernaar om in 2013 te starten met de uitvoering." 2013 pas...
De autogordel: een band voor het leven.
-
Chris
- Moderator
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
orionpax
- verkeersader
Volgens een bericht in BN de Stem zijn er deze week gegevens gepubliceerd door RWS. Ik vermoed dat het om de MER deel 1 gaat. Iemand dit document al online beschikbaar gezien?
-
rd1985
- zandpaadje
Als deze MER 1 is geplubiceerd, kan daar iemand dan aankomen?
Of is dat niet toegestaan om die openbaar te publiceren?
Of is dat niet toegestaan om die openbaar te publiceren?
-
Kaaiman
- Secretaris
Meestal staan ze een klein poosje na de uitgave gewoon in PDF op internet.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
RWS heeft niets gepubliceerd. Er heeft wel een informatiebijeenkomst plaatsgevonden voor bestuurders van gemeenten, provincies en waterschappen. Zij hebben hun mening kunnen geven over de voorgestelde varianten. In februari zal de MER 1e fase worden uitgebracht waarin zal zijn aangegeven welk alternatief uitgewerkt moet worden in de 2e fase.orionpax schreef:Volgens een bericht in BN de Stem zijn er deze week gegevens gepubliceerd door RWS. Ik vermoed dat het om de MER deel 1 gaat. Iemand dit document al online beschikbaar gezien?
-
rd1985
- zandpaadje
Hebben jullie nog tips of sites, die ik kan gebruiken voor mijn afstuderen?
Ik ben pas begonnen met het afstudeeronderwerp knooppunt Hooipolder te herstructureren.
Ik ben op zoek naar gegevens en informatie over de omgeving van dit knooppunt en tevens over het knooppunt zelf.
Ik ben pas begonnen met het afstudeeronderwerp knooppunt Hooipolder te herstructureren.
Ik ben op zoek naar gegevens en informatie over de omgeving van dit knooppunt en tevens over het knooppunt zelf.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Wellicht kun je in een of ander archief meer informatie vinden.
Voor data van de openstelling van het 'knooppunt' in zijn huidige vorm kun je op autosnelwegen.nl kijken onder de dossiers van de A27 en de A59
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Die schetsen waren leuke ideetjes van medeforummers, maar volgens mij geen officieel plan. Daarvoor is het wachten op het (O)TB van de verbreding van de A 27. Ik had hem eerlijk gezegd al verwacht...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Koesj
- verkeersader
Een concept-MER doet de ronde bij de betrokken partijen dus ik denk dat de publicatie inderdaad niet lang op zich laat wachten. Vaak kun je uit dit soort documenten de gekozen knooppunt-configuraties e.d.. wel opmaken dus heb nog even geduld. Het Centrum Publieksparticipatie zal het een en ander tzt wel beschikbaar stellen.
-
orionpax
- verkeersader
Ik ben regelmatig passant geweest van knooppunt hooipolder. De onderdoorgangen van de A59 zijn gebaseerd op 2*2 inclusief rangeerbanen hetgeen genoeg is voor het geval van een echt KP. De breedte van de viaducten vanuit het oogpunt van de A27 lijken mij echter nogal smal om daar 2*2 inclusief rangeerbanen over te laten rijden. Dit lijkt me gezien de drukte op de A27 wel nodig. Waarom zijn destijds de viaducten van de A27 ook niet breeder uitgevoerd?
-
Wouter N14
- Moderator
De A27-viaducten hebben wel degelijk ruimte voor parallelbanen: Google Maps.