Den Haag wil meer verkeersmanagementsystemen

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

Den Haag wil meer verkeersmanagementsystemen

Bericht door Rene » ma 17 sep 2007, 9:30

AD Haagsche Courant (17-9-2007) schreef:Auto's sneller door de stad
Nieuw systeem moet verkeer langs rustige punten leiden
MAARTEN BRAKEMA

DEN HAAG - Automobilisten worden in de toekomst sneller door Den Haag geloodst door een zogemd 'dynamisch verkeersmanagement'. Dat bestaat onder meer uit camera's boven de wegen en detectielussen onder het wegdek, zodat kan worden gemeten waar het druk is in de stad. Via het afstemmen van verkeerslichten op de verkeersintensiteit en verwijzingsborden worden auto's vervolgens via de minst drukke routes geleid.
Op dit moment bestaat dat systeem al voorde routes richting Scheveningen. Maar wethouder Peter Smit (VVD, verkeer) streeft ernaar dat het ook wordt ingevoerd op de Centrumring. „Zo wordt de capaciteit van de wegen in Den Haag veel beter benut." Smit verwacht dat het verkeersmanagement binnen twee jaar kan worden ingevoerd, zei hij gisteren
De vraag is alleen: waar zijn in de spits de "rustige" punten ? Zijn die er überhaupt nog wel ??
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Wouter N14
Moderator

Re: Den Haag wil meer verkeersmanagementsystemen

Bericht door Wouter N14 » ma 17 sep 2007, 9:55

Dé toegangsroute naar het centrum vanaf de A12 loopt nu via afrit Centrum en dan linksaf het Prins Bernhardviaduct op. Wat hebben ze nu onlangs gedaan: de tweede rijstrook van dat viaduct opgeheven. Resultaat: een regelmatige blokkade van het kruispunt Prins Clauslaan / Juliana van Stolberglaan (bovenaan de afrit) omdat de capacteit van het viaduct nu veel te klein is. Wat gaat DVM dan veranderen als ze dit soort domme maatregelen treffen? :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Paixao
autoweg

Re: Den Haag wil meer verkeersmanagementsystemen

Bericht door Paixao » wo 19 sep 2007, 12:00

Ik stond gisteren te kijken vanaf het Haagse Malieveld richting het kruispunt aan (volgens mij) het einde van de A12. Ik heb me kapot gelachen om hoe vaak dat kruispunt geblokkeerd werd door auto's die oprijden door een groen licht en dan nog op het kruispunt aansluiten in de file voor de volgende VRI, met als gevolg dat het halve kruispunt vast staat. Kan natuurlijk iets te maken hebben gehad met Prinsjesdag, maar ik kreeg wel een beetje de indruk dat het daar altijd zo druk is. Ik kan me dus best voorstellen dat ze daar iets dergelijks als DVM willen invoeren, zodat het hele zaakje netjes op elkaar afgestemd wordt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill