Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België
Moderator: Moderatoren
-
Steyn_E
- autoweg
Bericht
door Steyn_E » ma 16 okt 2023, 18:06
Het maakt voor wat betreft het rolgeluid ook behoorlijk uit hoe hard de rubbersamenstelling van je banden is. En ook vierseizoenenbanden en winterbanden zullen veel meer geluid maken dan zomerbanden omwille van de vorm van het profiel.
Merken die in mijn beleving goed scoren qua bandengeluid zijn Michelin en Continental. De Dunlops en Vredesteins waar ik mee gereden heb maken vaak veel meer geluid (maar gaan langer mee door de hardere compound).
Continentals hebben momenteel mijn voorkeur doordat ze ook niet snel verouderen in zonlicht; ik heb er twee van zo’n 10 jaar oud in gebruik die nog geen enkele droogtescheur vertonen (licht autootje, niet al te veel kilometers). Michelins van die leeftijd zijn dan echt al uitgedroogd. Als je echter meer rijdt dan ik kunnen de Michelins ook prima uit; je moet ze gewoon verslijten voordat ze droog worden. En dan gaat er niks boven een setje Pilot Sport qua comfort en grip (ook bij nat wegdek).
[/offtopic]
-
Joshua
- dorpsstraat
Bericht
door Joshua » vr 27 okt 2023, 9:02
Wimpie25 schreef: ↑zo 28 mar 2021, 22:44
Om de twee terug samen te brengen, een betonbaan in een Zuiders aandoend kader met wijnranken in voortuinen.
Dat hier in de streek zo'n locatie beton ligt is eerder zeldzaam.
45 Franseliniestraat
https://maps.app.goo.gl/LgYXEnqccTdcsu8aA
Beetje verder in die straat nog iets zeldzaams, daar staan er namelijk Duitse Leitplanken.
https://www.google.com/maps/@50.9907283 ... ?entry=ttu
-
Joshua
- dorpsstraat
Bericht
door Joshua » vr 27 okt 2023, 12:15
In Lochristi werden en worden er nog steeds nieuwe wijken met betonwegen aangelegd.
Samen met Chièvres in Henegouwen heeft die de meeste betonwegen in mijn verzameling.
Lochristi: 131
Chièvres: 37
-
Archeopendra1234
- verkeersader
Bericht
door Archeopendra1234 » di 31 okt 2023, 0:38
Waar is de tijd dat op het knooppunt Ranst, exact waar de zelfs huidige laatste splitsingsborden staan, de E313 op z'n zachtst gezegd "pokkedalig" werd

*insert sarcasm here*