Wat ik toch niet begrijp aan het volgende is dit: niet gesproken over de wegwerkzaamheden maar eventjes over de rijstroken.
Toen het complex van de E40 met de aansluting van E314, over enkele jaren maar over 3 rijstroken beschikte, waren de files korter. Nu enkele jaren later en 4 rijstroken daar in gebruik zijn de files langer. Dit heeft natuurlijk weeral te maken met rijstrookwisseling en soms ook de onvoorzichtigheid van de mensen. Ik denk ook dat hierdoor meer mensen gebruiken maken van deze weg omdat ze denken dat normaal gezien 4 rijstroken minder file creert dan 3 rijstroken, maar dat was niet het geval.
Nu het verkeer terug over 3 rijstroken moet, zoals vroeger ... verwachten ze dat de files nog langer zullen zijn. Vergeten ze dan dat ze hier vroeger altijd over 3 rijstroken moesten gaan? Eigenlijk zouden de files normaal moeten blijven logisch gezien ...
Wat ik persoonlijk in gedachte had voor deze weg om de files te verkorten: Waarom wordt hier geen keep-your-lane systeem ingevoerd?

zoals men duidelijk kan zien om de Antwerpse ring, en voor de eerste X aantal kilometers een witte lijn doortrekken voor de 2 wegdelen die daar samenkomen, en dan pas beginnen te veranderen van rijstrook. Op sommige wegen lukt dit, maar enkel door te proberen kan men zien of het hier misschien ook wel lukt.