[N310] Elburg - Nunspeet - Stroe - Grijsoord

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg

Re: [N310] Elburg - Nunspeet - Stroe - Grijsoord

Bericht door verfmeer95 » ma 13 apr 2020, 21:40

Ik vraag me alleen af waarom er niet direct voor gekozen is om de spoorwegovergang op te heffen. Je had dan de nieuwe randweg direct aan de N795 kunnen koppelen, en ten noorden van het spoor een kruispunt bouwen voor de Eperweg richting het centrum.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 13 apr 2020, 21:49

Op het verloop van de rondweg valt weinig af te dingen.

Het nummer had ik tussen beide aansluitingen over de A28 laten lopen. De snelste en meest logische route voor doorgaand verkeer.

Cheese
zandpaadje

Bericht door Cheese » do 25 mar 2021, 9:55

Bericht verwijderd vanwege het noemen van namen, de zeer onduidelijke context en het vermoeden dat het bericht niet voor dit forum is bedoeld.
Wouter N14, moderator

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 25 mar 2021, 12:35

Cheese schreef: do 25 mar 2021, 9:55 Zou u dit kunnen aanpassen?
Ik denk niet dat wij op dit wegenforum zoiets kunnen, dus dat je bericht aan de verkeerde mensen is gericht.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 10 feb 2023, 16:16

In Nunspeet komt een onderdoorgang onder het spoor bij het station:
ProRail schreef:Gunning onderdoorgangen Nunspeet rond

De twee onderdoorgangen in de Nunspeetse stationsomgeving worden aangelegd door Van Hattum en Blankevoort. In opdracht van ProRail en de gemeente Nunspeet bouwt de aannemer onder meer een onderdoorgang voor langzaam én een onderdoorgang voor autoverkeer.

Samenwerken aan nieuwe stationsomgeving

Het stationsgebied rond Nunspeet wordt flink onder handen genomen. Van Hattum en Blankevoort is verantwoordelijk voor de aanleg van twee onderdoorgangen: één op de Elspeterweg voor autoverkeer en één voor voetgangers en fietsers bij het perron, met trapopgangen en een lift. De gemeente Nunspeet werkt samen met de BAM om de rest van de stationsomgeving opnieuw in te richten.

Wethouder Mark van de Bunte is blij met de keuze voor dit bedrijf: “Wij hebben er het volste vertrouwen in dat Van Hattum en Blankevoort samen met aannemer BAM dit megaproject goed gaat uitvoeren. We werken eraan dat de grootste ergernis voor inwoners en gasten het mooiste visitekaartje in de regio wordt. Het stationsgebied is over enkele jaren een groene, veilige en aantrekkelijke entree voor iedereen.”

Toegankelijk en veilig

“De beste overweg is geen overweg”, zo laat regiodirecteur Danou Veenhof weten. “Met de twee onderdoorgangen in Nunspeet kan iedereen straks veilig doorrijden, -fietsen en -lopen. Daar wordt Nunspeet beter bereikbaar van, maar het stationsgebied ook aantrekkelijker.” Door de overwegen te vervangen door onderdoorgangen, verbetert de doorstroming van het wegverkeer en de toegang tot het dorp. Het station is straks vanaf twee kanten bereikbaar.

Aan het werk

De aanleg van de onderdoorgang start in het tweede kwartaal van 2024. Tot die tijd werkt Van Hattum en Blankevoort het ontwerp verder uit. De werkzaamheden duren naar verwachting twee jaar. Directeur integrale projecten Alexander Heeren heeft zin in de klus: “Door een goede samenwerking en afstemming met ProRail, BAM en de gemeente Nunspeet gaan we een mooi project uitvoeren waar heel Nunspeet de vruchten van zal plukken. We zullen proberen de overlastperiodes zo kort mogelijk houden, en actief communiceren wat we waarom en wanneer doen.”

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 10 feb 2023, 17:09

Mooi, een project wat jij kunt volgen ;)

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » za 11 feb 2023, 16:53

Eerder ik, want 2 keer per week heb ik op nog geen 50 meter mijn hardlooptraining. Tot half mei wordt eerst een lokale weg verlegd, om ruimte voor de fietstunnel te maken. Overigens ligt het grondwater niveau enkele meters onder het maaiveld, waardoor het bouwen niet super complex is.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 19 feb 2023, 12:02

Er staat overigens een 30 meter hoge uitkijktoren bijna direct naast de overweg, van daaruit kan je het project misschien wel goed volgen.

Ik ben er in 2015 geweest. De foto's bekijkende moeten ze wel de bomen kappen om het goed te kunnen zien.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » zo 19 feb 2023, 19:18

Er nog diverse bomen sneuvelen. Het fietspad wordt volledig verlegd en het gebied vanuit de uitkijktoren richting het station gaat volledig veranderd worden.

De meeste bomen zullen verwijderd moesten worden ivm de aanleg van de fietstunnel. Overigens is het zeer goed mogelijk dat het een soort verdiepte ligging, zonder afsluiting tegen het grondwater. Het spoor ligt hier gedeeltelijk verhoogd en het grondwater zit volgens mij enkele meters onder het maaiveld.