[A012][N421] aansluiting Houten-Oost
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [A012] Houten krijgt tweede aansluiting
Ook een oplossing: Vanaf het moment dat je inescapabel onontkoombaar op de snelweg uitkomt een bordjemavas schreef:Ik vind het meer bizar dat zo'n nieuwe provinciale weg zonder kruispunten en andere verkeersremmende zaken en met een vloeiende aansluiting niet een 100-km-weg wordt. Het wegbeeld roept dit al op. Groene streep in de middenas en klaar.

Laatst gewijzigd door Vinny op wo 13 feb 2013, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Na lang nadenken een echt goed Nederlands woord gevonden :)
Reden: Na lang nadenken een echt goed Nederlands woord gevonden :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ja, ik had een echte SABRE-term in mijn hoofd. Op dat forum wordt bij regelmaat gegoocheld met dat soort oplossingen 

-
- stadsweg
Het blijft jammer dat er geen oplossing komt voor het verkeer richting Arnhem. Die zullen gewoon door de polder moeten blijven rijden over wegen (N410) die daar niet voor bedoeld zijn.
-
- 2x2 autosnelweg
^ Of gewoon via de A27. Die route zal rustiger worden als dit ding gereed is.
-
- expressweg
Kan je als ervaringsdeskundige (bewoner) vertellen dat drukte niet het probleem is met de A27. De route over de oostromsdijk en N229 is gewoon veel korter als je naar Arnhem moet. Dit zou ook zo blijven als deze aansluiting naar het oosten zou gaan denk ik.
-
- Moderator
Ik vraag me af of de N421 straks de enige N-weg is die feitelijk één lange toe/afrit van een snelweg is. Tussen de Rondweg Houten en de A12 zijn geen mogelijkheden meer om de weg te verlaten.
-
- expressweg
Aansluiting op de rondweg zou met 2 vrije rechtsaf verbindingen gerealiseerd kunnen worden. Is dit met een VRI dan veiliger?
-
- 2x2 autosnelweg
In dat geval is het beter om gewoon blij te zijn dat het verkeer verspreid wordt: verkeer naar de A27 rijdt nu niet meer over die polderwegen waardoor het toch flink rustiger wordt. Misschien kunnen die gekke snelheidsremmende sluisjes ook worden verwijderd omdat er minder verkeersaanbod zal zijn, dan hebben beide richtingen profijt van de nieuwe weghoevenpe schreef:Kan je als ervaringsdeskundige (bewoner) vertellen dat drukte niet het probleem is met de A27. De route over de oostromsdijk en N229 is gewoon veel korter als je naar Arnhem moet. Dit zou ook zo blijven als deze aansluiting naar het oosten zou gaan denk ik.

-
- expressweg

Oostromsdijk heeft nog geen snelheidsremmende maatregelen.
Het is een 60 weg maar ik denk dat de v85 ergens rond de 80-90 ligt.

-
- 2x2 autosnelweg
Overigens denk ik dat het met de weefbewegingen wel mee gaat vallen, omdat het meeste verkeer richting de A27 noord en A28 zal rijden vanaf de nieuwe weg. Verkeer van Houten naar de A12 richting den Haag kan toch al via de N409 rijden? Die route is gewoon goed uitgebouwd...
In die zin vraag ik me ook af waarom er niet gewoon een oprit van de N409 richting de A27 is gebouwd. Te dicht op het knooppunt?
In die zin vraag ik me ook af waarom er niet gewoon een oprit van de N409 richting de A27 is gebouwd. Te dicht op het knooppunt?
-
- expressweg
N409 is geen optie voor al het verkeer aan de zuid- en oostkant van de rondweg.
Verkeer richting Den Haag pakt nu voor het grootste deel 'De Staart' en 'De Rede'. Ik vraag me dan ook wel af in hoeverre de nieuwe verbinding sneller gaat worden dan de huidige route.
Verkeer richting Den Haag pakt nu voor het grootste deel 'De Staart' en 'De Rede'. Ik vraag me dan ook wel af in hoeverre de nieuwe verbinding sneller gaat worden dan de huidige route.
-
- Moderator
De N408 op het bedrijventerrein van Nieuwegein staat vaak muurvast. De wachttijden bij de toeritdosering naar de A27 bij de huidige aansluiting Houten kunnen ook fiks oplopen als ik de verhalen van Frits hoor. Houten heeft de reputatie van een geweldige fietsstad, maar in werkelijkheid gaat bijna iedereen per auto naar werklocaties in de regio Utrecht. De screenline intensiteit op de invalswegen van Houten is 70.000 voertuigen per etmaal, erg veel voor een plaats van de omvang van Houten. Een tweede ontsluiting naar de A12 is hard nodig. Het is op zich jammer dat het geen volledige ontsluiting is, maar je mag aannemen dat de bulk van het verkeer toch richting Utrecht / Amsterdam / Den Haag gaat en niet Arnhem.
-
- Moderator
Re: [A012][N421] Houten krijgt tweede aansluiting
Omdat de nieuwe N421 alleen aansluit op de A12 richting Utrecht, zal verkeer tussen Houten en Arnhem van de N410 gebruik blijven maken. Er is echter getracht de N410 verkeersluw in te richten, het lijkt meer op een afgewaardeerde erftoegangsweg dan een provinciale weg met een hoog verkeersaanbod. De N229 wordt gereconstrueerd en langs de N410 wordt op termijn een vrijliggend fietspad aangelegd. Hopelijk verdwijnen dan ook alle versmallingen en steile drempels.
http://www.provincie-utrecht.nl/actueel ... er-rijden/
http://www.provincie-utrecht.nl/actueel ... er-rijden/
-
- 2x5 autosnelweg
Ik reed gisteren over de A12 richting Utrecht en aan de kant van Bunnik waren er (voorbereidende) grondwerkzaamheden t.b.v. de nieuwe toerit. Volgens een nieuwsbericht van de Provincie Utrecht gaan de werkzaamheden snel beginnen.
Provincie Utrecht schreef:Tussen 5 en 23 augustus 2013 voert Dura Vermeer voorbereidende werkzaamheden uit aan de west- en oostzijde van de Rondweg Houten.
Na inspectie van de bomen op de aanwezigheid van broedvogels worden elf bomen gekapt en struiken verwijderd. Daarna wordt aan de oostzijde van de Rondweg de grondwal ontgraven voor de doorsteek naar het toekomstige tracé van de N421.
Tussen 26 augustus en 29 september 2013 gaat de aannemer van de nutsbedrijven de kabels en leidingen verleggen.
De Rondweg en de Binnenweg blijven open voor het verkeer. Omwille van de veiligheid voor de verkeersdeelnemers en de wegwerkers worden wel tijdelijke verkeersmaatregelen getroffen op de Rondweg. Tijdens het kappen van de bomen worden verkeersregelaars ingezet om het verkeer op de Binnenweg te begeleiden.
Op 1 oktober 2013 start de daadwerkelijke aanleg van de weg.
-
- Forumbeheerder

-
- 2x5 autosnelweg
Wat dacht Rijkswaterstaat? Beter te vroeg dan te laat? Er is nog geen millimeter van de weg aangelegd, maar de borden hangen er al.
Afslag 18a
Houten-Oost
N421
Voor zover ik weet de eerste keer dat in de provincie Utrecht een wegnummer boven de 400 op de snelweg is te vinden.

Afslag 18a
Houten-Oost
N421
Voor zover ik weet de eerste keer dat in de provincie Utrecht een wegnummer boven de 400 op de snelweg is te vinden.

-
- 2x5 autosnelweg
Ik begrijp ook het nut niet van het aangeven van zulke korte N-wegen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x2 autosnelweg
Waarom zijn ze zo vroeg met dit bord? Werd het portaal toevallig onderhouden ofzo?
-
- 4x5 autosnelweg
Alle wegen met een wegnummer dienen te worden aangegeven. Dat komt de geloofwaardigheid van de bewegwijzering en de voorspelbaarheid van de navigatie ernstig ten goede. Mijn grootste frustratie is dat er allerlei wegnummers op wegenkaarten vermeld staan terwijl je ze nergens in het terrein kunt waarnemen...mavas schreef:Ik begrijp ook het nut niet van het aangeven van zulke korte N-wegen.

-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Kaartenmakers en navigatiesoftwareontwikkelers kunnen niet in het koppie van de wegbeheerder kijken. Dat is een misverstand dat me bijna boos maakt. Ik heb een jaar lang tegen deze bureaucratische onzin lopen vechten. Ik wil dat er in Europa éénduidig beleid komt met wegnummering. Maar goed, voorlopig ben ik de enige. Wat dat betreft kunnen ze wegnummers overal wel gewoon weglaten 

-
- 2x2 autosnelweg
^Nou nounou. Rustig aan, zet een kop thee en ga effe zitten. Denk om je bloeddruk.
Ik vind het juist logisch dat onbenullige weggetjes niet per se hoeven te worden aangegeven. En vaak zijn de <400 wegnummers toch een stuk belangrijker dan >400. En bij die paar uitzonderingen (zoals de N470 kruithuisweg) die wel belangrijk zijn, zie je al gauw dat het nummer wél op de borden verschijnt.
De nummering helemaal schrappen lijkt me een slecht idee i.v.m. hulpdiensten.

Ik vind het juist logisch dat onbenullige weggetjes niet per se hoeven te worden aangegeven. En vaak zijn de <400 wegnummers toch een stuk belangrijker dan >400. En bij die paar uitzonderingen (zoals de N470 kruithuisweg) die wel belangrijk zijn, zie je al gauw dat het nummer wél op de borden verschijnt.
De nummering helemaal schrappen lijkt me een slecht idee i.v.m. hulpdiensten.
-
- 4x5 autosnelweg
Ja sorry hoor. Je wilt niet weten hoeveel uurtjes ik heb doorgebracht met Streetview op zoek naar "verborgen" N wegen in België. En Nederland is hard hollend die kant uit aan het rennen. Van het ooit éénduidige beleid, alle N wegen (in het pré 1993-tijdperk) op kaarten en op de begwegwijzering aangeven, is niets meer over. Als een weg te kort is voor een wegnummer, decentraliseer het naar een gemeente en geef het een straatnaam ofzo.
-
- 2x2 autosnelweg
Je ziet de laatste jaren juist steeds meer dat de +400 wegen worden aangegeven. Ik zie de ontwikkeling die jij schetst totaal niet. Zo wordt de N444 tegenwoordig ook op een aantal borden aangegeven !
En ja, in België is de nummering één grote chaos. Maar dat mag toch geen verbazing opwekken?
En ja, in België is de nummering één grote chaos. Maar dat mag toch geen verbazing opwekken?
-
- 4x5 autosnelweg
Dit topic is bedoeld voor discussie over de aansluiting Houten-Oost.
Een nut-en-noodzaak-van-wegnummers-discussie kun je beter elders voeren.
Een nut-en-noodzaak-van-wegnummers-discussie kun je beter elders voeren.

-
- expressweg
Deze discussie is best relevant: waarom ze hier nu dit stompje (wat in het buitenland gewoon een 'zubringer' zou zijn) een heel apart nummer? Vanuit Houten zou ik eerder A12 op de borden zetten dan een vaag N nummer en vanaf de A12 voegt het niets toe.
Offtopic: op zich valt het toch mee met dat offtopic zijn?
Zolang het woord Zierikzee nog niet in dit draadje voorkomt...
Dat is tenslotte de Godwin van het wegenforum.
Offtopic: op zich valt het toch mee met dat offtopic zijn?
Zolang het woord Zierikzee nog niet in dit draadje voorkomt...
Dat is tenslotte de Godwin van het wegenforum.

-
- 2x2 autosnelweg
^ Wat natuurlijk een handig hoofddoel is voor de A27 richting zuid 

-
- 4x5 autosnelweg
Dab blijft wel de vraag staan waarom er een bord klaar hangt voor een aansluiting waarvan nog geen hoopje zand voor is verplaatst.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net