De verbreding van de Expressway 12 is eind 2008 begonnen en moet eind 2015 gereed zijn. Door het bergachtige landschap moeten nogal wat extra tunnelbuizen worden aangelegd. De intensiteiten zijn met 6.000 - 9.000 voertuigen op dit stuk niet hoog.
Moderator: Moderatoren
Apart als deze borden eruit zien, ik heb het nut toch ervaren. Vrijwel alle borden met dit soort stickers zijn verboden om linksaf te slaan. Dat verbod bestaat niet omdat de weg in kwestie eenrichtingsverkeer heeft, maar puur om de doorstroming op het kruispunt zelf te verbeteren. Even verderop is dan meestal wel een mogelijkheid voorhanden om een U-bocht te maken; teruggekomen op het kruispunt sla je vervolgens rechtsaf in de richting waar je eigenlijk heen had gewild. Een voorbeeld hier.Matthijs schreef:Een grappige 'feature' van Koreaans wegwijzers: ook van richtingen waar je NIET in mag wordt vrolijk aangegeven waar ze heen leiden. Zo dus:
Nou zou het op basis van één bord nog kunnen dat het hier om een nieuwe situatie gaat, en men het bord zo simpel mogelijk heeft aangepast. Maar nee, het lijkt consequent op deze manier gedaan te worden. Mij ontgaat het nut enigszins, ik neem aan dat hier toch betere manieren voor zijn...
Dat voorbeeld heb je vast uitgekozen omwille van het linksafdoel...Pino schreef:Een voorbeeld hier.
herstel: heel Zuid-Korea. Ik denk dat het bewind in Pyongyang dergelijke niet-Juche uitingen niet zal toestaan...Pino schreef:Maar goed, dat lied was in heel Korea al niet te vermijden ...
Wat me opvalt aan dit bord zijn de Hanja ("Chinese") tekens. Wordt dat veel gedaan en is dat om de Chinezen te faciliteren?
Ik kwam onderstaand overzicht tegen van oude snelweg-bewegwijzering naast de nieuwe.Ikzelf schreef:Inmiddels lees ik wel over een lopende wijziging op het OWN. Nota bene ontworpen door het Nederlandse bedrijf Studio Dumbar, dat ook al de nieuwste bewegwijzering op de Zuid-Koreaanse snelwegen (en het bijbehorende lettertype) ontwierp.