Uitleg:
- SPOILER: TOON
De naam Levvel is gebaseerd op “Lely's Erfgoed Veiliggesteld” in palindroom.
Moderator: Moderatoren
Gisteren even een rondje Harlingen-Havens gemaakt. Daarbij de genoemde faciliteit ook even van buitenaf gefotografeerd. Die foto's zijn, tezamen met vele andere, in dit album te vinden:
Niet de eerste blunder van RWS van de laatste paar jaren. Misschien toch wat meer technische kennis weer terug halen. Ik kan mij herinneren dat dit ook de bedoeling was een paar jaar terug, omdat er te weinig technische kennis aanwezig is.Schelpenpaadje schreef: ↑do 05 nov 2020, 21:11 De gevolgen voor het verkeer zijn officieel nog onduidelijk, maar extra hinder kan haast niet uitblijven.
Iets meer context: https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fry ... 74125.html
De minister ging eerder dit najaar nog uit van "wat vertraging". De financiële tegenvaller wordt afgewenteld op andere projecten. Nog onbekend is welke.
Protest:Schelpenpaadje schreef: ↑do 19 nov 2020, 17:01 Fietsen en wandelen over de Afsluitdijk blijft nog drie jaar onmogelijk:
(..)
We staan hier om op een ludieke wijze te protesteren tegen het langer dicht blijven van de Afsluitdijk. Dat zou eerst duren tot 2022", zegt organisator van het protest Rens Muller, die ook voor het fietsblad Bicycling werkt. "Maar de minister heeft nu besloten dat het tot 2025 gaat duren. Ja, en dat pikken we natuurlijk niet."
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/277002/f ... n-het-niet(..) Vóór de afsluiting fietste de 80-jarige Peter Koomen een keer in de twee weken over de dijk.
Ik moet zeggen, de fietsbus die je naar de andere kant brengt is top, maar je moet ook weer aangeven wanneer je terug wilt. Ja, dat werkt niet. (..)
Ik heb op 2e kerstdag (sinds lange tijd) de Afsluitdijk weer eens bereden. Dus ook de waterafvoer kunnen beoordelen.. Nou, ik vind dat niet best op dat nieuwe stukje. Voor mij een prima voorbeeld dat vooruitgang niet altijd een verbetering is. Op dat LEAB asfalt blijft een hoop water staan (logisch, de middenberm is verdwenen).. t.o.v. het oude asfalt wat gewoon nauwelijks spray achterlaat.ibodejoode schreef: ↑zo 20 sep 2020, 10:39Ik dacht dat ik ergens iets gelezen had over het asfalt. Gevonden bij 1 van de nieuwsitems van de website De Nieuwe Afsluitdijk, LEAB. (..)Schelpenpaadje schreef:Terechte nuancering.ibodejoode schreef: ↑vr 18 sep 2020, 14:14(..)Schelpenpaadje schreef:Dan nog is het nuttig tegen aquaplaning, spray en spoorvorming.
(..)
Al zou de naar verluid betere afwatering van de vernieuwde weg wel iets kunnen schelen.
Ik dacht vooral aan de keren dat het zicht slecht is door regen en/of donker.
Of na een lange dag tegen het eind van een lange autorit.
(..)
Hier: https://www.baminfra.nl/asfalt-wegen/leab meer over LEAB
Uit het nieuwsitem:
De middenberm, die regenwater (hemelwater) opvangt en afvoert, verdwijnt. In plaats daarvan krijgt de dijk één dakprofiel van rijbanen. Overtollig regenwater wordt straks via een waterafvoersysteem langs het fietspad afgevoerd naar het IJsselmeer.
De ruimte van de middenberm gebruiken we om de vluchtstroken breder te maken. Er komt ook nieuw asfalt: Laag Energie Asfalt Beton (LEAB). Dit type asfalt wordt geproduceerd op een temperatuur, die maar liefst 30 procent lager ligt dan traditioneel geproduceerd asfalt. Dit levert energiebesparing en CO2-reductie op. (..)
Dat zijn deze molens, volgens mij. De funderingspalen staken boven het water uit ja. 'Alleen nog' de mast, rotor en wieken plaatsen..
En wegenfoto's van de Afsluitdijk.
De A7 is van alle snelwegen tussen Hoorn en Heerenveen het vaakst en het meest zwaar in capaciteit beperkt geweest vanwege diverse werkzaamheden. Ik vind de term 'druk' dan ook wel een klein beetje misplaatst...Volgens de NOS is A7 tussen Hoorn en Heerenveen (op de Afsluitdijk) zelfs aanvoerder van de top-10 drukste wegen:
De NOS had zich moeten beperken tot de tekst die de ANWB gebruikt voor dit overzicht: de file top 10. Tussen file(zwaarte) en drukte bestaat hooguit een indirecte relatie.Schelpenpaadje schreef: ↑wo 30 dec 2020, 11:03 Volgens de NOS is A7 tussen Hoorn en Heerenveen (op de Afsluitdijk) zelfs aanvoerder van de top-10 drukste wegen:
https://nos.nl/artikel/2362493-anwb-fil ... erken.html
Opmerkelijk. Wat voor werkzaamheden zouden er zijn waarbij je wel over het viaduct kan, maar niet via een simpele rechtsafstrook?
Ze waren vrijdagmiddag de laatste strepen aan het trekken op de zuidelijke rijbaan.
Noordelijke rijbaan bedoel je denk ik? Bij de sluizen gaat het in ieder geval via de noordelijke rijbaan.