Volgens het artikel was door een constructiefout de Botlekbrug te stijf geworden, waardoor er onder druk van treinen en autoverkeer scheuren in de brug zouden kunnen ontstaan. De brug is vorig jaar flexibeler gemaakt, maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. De kostenoverschrijding bedraagt intussen 318 miljoen euro waarvan het grootste deel voor rekening komt van het A-lanes bouwconsortium (217 miljoen euro).
Onderdoorgang Voordijk net ten zuiden van het Vaanplein
Portaalbewegwijzering
Je kan een stuk langs de A29 lopen tot aan het Vaanplein...
.. en de andere kant op tot aan de Middeldijk), vlak voor afrit Barendrecht
Er komt wel eens hangjeugd
Je kan hier nog wat verder naar het knooppunt lopen en er is nog een bruggetje over een sloot
Betonwerk
In de verte popt er wat portaalbewegwijzering uit boven het talud
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
N15 Rotterdam > Maasvlakte: Slurfter hangt er.
De N15 gaat nu richting Havens 9900.
Rechtdoor richting havens 8500 'nummerloos' al staan de HM paaltjes er nog wel.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
Het komende weekeinde wordt een nieuwe spoorbrug geplaatst over de A15/N15 bij de Thomassentunnel. In de video een animatie van en een toelichting op de plaatsing.
De inrijdoperatie zal te volgen zijn op de website van het havenbedrijf: https://www.portofrotterdam.com/nl/onze ... wegtrace#/
Een brugopening van de Botlekbrug, versneld aangezien de hele cyclus wel even duurt. Alleen het eerste stukje van het omlaag gaan van het dek heb in real-time gedaan.
Eigenlijk waren degenen die op rijstrook 2 stonden te wachten formeel in overtreding aangezien eerder een rood kruis boven die rijstrook stond in verband met een stilstaand voertuig die afgesleept moest worden. En eigenlijk ik ook bij het wegrijden. Aan de F9 voorbij de brug te zien stond het kruis er nog op toen de slagbomen weer open waren.
Leuk fimpje. Ook een keer helemaal vooraan gestaan, maar ik blijf het vreemd vinden dat de slagbomen niet allemaal tegelijk omhoog komen. Dat eerst de slagbomen aan het einde omhoog komen en dan pas aan het begin. In het tracebesluit stond aangegeven dat de brug zo snel mogelijk open en dicht moet kunnen om de hinder te voorkomen. Waarom deze splitsing in het openen. Bij oudere bruginstallaties werden slagbomen ook allemaal tegelijk geopend.
Stel dat de achterste slagbomen weigeren open te gaan door een storing. Dan zou het kunnnen zijn dat het verkeer vast komt te staan op de brug. Dat lijkt mij niet wenselijk.
Veiligheid is wel een groot ding bij bruggen, zeker nadat het een paar keer mis is gegaan zoals de Ketelbrug enkele jaren terug waarbij een automobiliste met auto en al het Ketelmeer in was getuimeld. Of in Zaandam waar een vrouw om het leven is gekomen nadat de brugklep opende terwijl zij er nog op stond. De brugwachter is daar toen nog voor veroordeeld.
Vooral bij bruggen waar de slagbomen op geruime afstand van elkaar staan kost het iets meer tijd om zeker te weten dat er niemand meer zich binnen het gebied van de slagbomen bevindt. De Botlekbrug heeft ook een langzaam verkeervoorziening. Dus je wil niet dat er iemand zich nog op het hefdeel bevindt of opgesloten raakt tussen de gesloten bomen. Zal ook een reden zijn dat er tussen het sluiten van de bomen en het in beweging komen van het hefdeel een korte periode zit. En vanwege het feit dat bij begin van een openingscyclus vaak nog verkeer er snel doorheen glipt, mag niet maar het gebeurt, is het wel veiliger dat de op- en afrijbomen niet tegelijk naar beneden komen.
Bij de Botlekbrug wordt trouwens alleen het westelijke hefdeel gebruikt zeker? In ieder geval, de keren dat ik er een brugopening heb gezien was het steeds alleen dat deel wat opende. Kan ook toeval zijn.
Ik geloof dat in alle gevallen tekortkomingen in het ontwerp / procedure aan het licht is gekomen. Een brugwachter moet de brug pas open doen als hij op de camerabeelden ziet of kan zien dat er niets of niemand meer tussen de slagbomen is. Bij Zaanstad was volgens mij de camera zodanig geplaatst dat hij niet eens het hele fietspad kon zien. En het brugwaarschuwingslicht was wat weggemoffeld in de brugleuning zodat de fietser ook verrast kon zijn door de slagbomen die ineens dicht gingen. Dat soort dingen is redelijk eenvoudig te voorkomen door voordat een nieuwe beweegbare brug in dienst wordt genomen even alles nog door bevoegd personeel na te lopen in de praktijk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Rijdend in de richting van de Maasvlakte zijn tussen de Dintel(haven)brug en afrit 9 nieuwe en grotere borden geplaatst met oog op de Euro6 norm voor de Maasvlakte
Dweep schreef: ↑wo 29 dec 2021, 19:21
Rijdend in de richting van de Maasvlakte zijn tussen de Dintel(haven)brug en afrit 9 nieuwe en grotere borden geplaatst met oog op de Euro6 norm voor de Maasvlakte
Ik kon er maar één ontdekken:
Op deze plek hing eerst het vorkbord dat nu op de achtergrond te zien is.
Laatst gewijzigd door harry op wo 01 feb 2023, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Terecht die milieuzones. De lucht op de Maasvlakte is namelijk al brandschoon.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk