Palance schreef: ma 17 jan 2022, 19:09
Terecht die milieuzones. De lucht op de Maasvlakte is namelijk al brandschoon.
Zonder cynisch te zijn is de lucht op de Maasvlakte van prima kwaliteit: meestal waait de wind uit het (zuid-)westen. Op de Maasvlakte zelf komt de lucht daardoor vanaf de Noordzee en is daarom vrij schoon.
Alle uitstoot van de Maasvlakte (en Europoort) zelf waait met diezelfde zuidwestelijke wind over de Nieuwe Waterweg richting Maassluis en Vlaardingen. Die plaatsen hebben daardoor een zeer slechte luchtkwaliteit.
Dit maakt dat de stranden van de Maasvlakte vrij populair zijn: alle schoorstenen zijn verborgen achter de duinen. Op een zomerse dag kun je dus genieten van een rustig en schoon strand (zowel op de grond als in de lucht) met een leuk uitzicht op de Zuid-Hollandse en, bij helder zicht, Zeeuwse eilanden.
Laatst op de Maasvlakte,ik vond het wel grappig dat er op de Maasvlakte een kolencentrale staat maar denk maar niet dat je met je oude diesel vrachtwagen hier mag rijden
Die milieuzone geldt volgens mij alleen voor de Tweede Maasvlakte. De kolencentrales zijn op de Eerste Maasvlakte gebouwd, maar inderdaad een betere tegenstrijdigheid kun je niet krijgen.
Die geldt voor de hele Maasvlakte. Hier hangen camera's teneinde te controleren of inderdaad die euro6+ voertuigen er op komen. zo niet betekend boete voor transportbedrijf.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
Thom schreef: vr 03 feb 2023, 0:26 ik denk dat hij de Beerweg bedoelt; de Mississippihaven-Zuidzijde wat net buiten de Millieuzone valt maar wel tot de Maasvlakte behoort.
En ook de Noordzeeboulevard bij Slufter valt deels buiten de milieuzone.
Het viel mij op dat vlak voor de Botlekbrug de DRIP een boodschap toonde " tunnel, Europoort via Botlekbrug"
Heb deze boodschap nu al een paar keer gezien deze week.
Die heb ik nog niet gezien, andersom wel, dus Botlekbrug
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
Willekeurige foto van vandaag vanaf het Groenedijkviaduct kijkrichting westen. In het westen kwam de zon ondanks de warme dag er niet helemaal lekker door. Op moment van opname stroomde het verkeer richting de A4 Beneluxtunnel eigenlijk net weer goed door, nadat er urenlang filevorming was. Ook op de Van Brienenoordbrug stroopte het verkeer op richting het noorden.
Er zijn bordjes 80 geplaatst, geleiderails weggehaald, pijl van het UIT-bord is veranderd, er zijn bochtschilden geplaatst, fluoriserende , de verlichting is veranderd, er is een aankondiging voor de aansluiting Oostvoorne geplaatst, daarachter een bruine bestemming op een bord, en de halve raffinaderij staat nu in de steigers.
harry schreef: za 13 apr 2024, 21:24 Ik realiseer me niet vaak genoeg dat, op plekken waar ik een paar keer per jaar kom, sommige anderen eens in de 17 jaar komen.
Niet iedereen rijdt 80.000 kilometer per jaar door Nederland
Ik ben er wel vaker geweest dan eens in de 17 jaar, maar het is niet een plek waar ik elk jaar kom.
Jeff schreef: za 13 apr 2024, 21:49
Die wordt heel vaak straal genegeerd, ondanks dat het best een scherpe bocht is.
Met 100 op de cruise control kan op zich wel. De rijbaan richting Maasvlakte is wel iets verlegd met de nieuwe Suurhoffbrug, waardoor de bocht iets scherper is geworden. De rechterrijstrook komt nu uit op waar voorheen de linker rijstrook lag, toen daar een vluchtstrook vrij kwam.
waldo79 schreef: zo 14 apr 2024, 12:06
Zo ver westelijk ben ik nog niet geweest op de A15.
Ongeveer een half jaar jaar geleden ben ik naar FutureLand gegaan op de Maasvlakte, met een rondvaart. Dat is een leuk uitstapje, als je geïnteresseerd bent in havens en industriële ontwikkeling. Dat is het verst 'westelijk' dat ik gekomen ben op de N 15.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.