[A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43237
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Het verkeer kan nu nog niet de A 24 op. Ergens heb ik het idee dat dat niet echt gaat helpen voor het verkeer door de Thomassentunnel. Het lijkt me wel duidelijk dat de A 218 heel snel moet worden aanglegd 
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Dweep
- verkeersader
- Berichten: 511
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
- Locatie: Ridderkerk-Rijsoord
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
En aansluiten op de A4 Zuid ten zuiden van Spijkenisse…Vinny schreef: di 08 okt 2024, 19:32 Het verkeer kan nu nog niet de A 24 op. Ergens heb ik het idee dat dat niet echt gaat helpen voor het verkeer door de Thomassentunnel. Het lijkt me wel duidelijk dat de A 218 heel snel moet worden aanglegd
Trrrrr en toen ging de wekker
Maar voor Maasvlakte 2 werd opgespoten, waren er al deskundigen welke het opwaarderen van N15 naar A15 (middels MaVa meen ik) te mager was…
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
-
hneel
- autoweg
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
- Locatie: Dinteloord
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
De nieuwe files lijken nu toch wel structureel te worden. Ik werk nu intussen al bijna 10 jaar in Spijkenisse, en kan me niet heugen ooit 's ochtends file te hebben gehad bij het Hartelkruis.
Meestal heeft de brug mijn voorkeur boven de tunnel, maar nu dus in 1 week al 2 keer meegemaakt dat ik hier vast kwam te staan door mensen die de hoofdbaan verlieten om daar rechtsaf te slaan naar de parallelbaan.
Meestal heeft de brug mijn voorkeur boven de tunnel, maar nu dus in 1 week al 2 keer meegemaakt dat ik hier vast kwam te staan door mensen die de hoofdbaan verlieten om daar rechtsaf te slaan naar de parallelbaan.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
hneel
- autoweg
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
- Locatie: Dinteloord
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Ik moet mezelf hier corrigeren. De extra files bij het Hartelkruis lijken te worden veroorzaakt door de tijdelijke sluiting van het Oude Maaspad.
Daardoor moeten klaarblijkelijk inwoners van Spijkenisse die in de Botlek of Maasvlakte werken 's ochtends 2 maal de Botlekbrug over om op hun bestemming te komen.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1906513/ ... t-te-komen

Daardoor moeten klaarblijkelijk inwoners van Spijkenisse die in de Botlek of Maasvlakte werken 's ochtends 2 maal de Botlekbrug over om op hun bestemming te komen.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1906513/ ... t-te-komen

Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Voor bovenstaand plaatje heeft het ook meer nut om door Hoogvliet te gaan
-
hneel
- autoweg
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
- Locatie: Dinteloord
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Alleen gaat de Spijkenissebrug een stuk vaker open dan de Botlekbrug.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Uit ervaring/waarneming: Zit 0 verschil in. Zodra 1 van de 2 bruggen omhoog gaat, gaan de lampen voor de ander aanhneel schreef: ma 21 okt 2024, 12:38 Alleen gaat de Spijkenissebrug een stuk vaker open dan de Botlekbrug.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24141
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Maar de Botlekbrug is toch hoger? Voor lagere schepen hoeft die dan toch niet omhoog?
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
De oude botlekbrug moest voor zo'n beetje elke schip/bootje open, daarvoor is deze nieuwe Botlekbrug wel een verbetering. Echter varen er veel "Coaster" over de Oude maas heen, waardoor die extra vrij ruimte alsnog niet help. Deze schepen zijn alsnog te hoog.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19175
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Deze vraag en nog een aantal andere vragen worden door RWS beantwoord in onderstaande video.hneel schreef: vr 04 okt 2024, 9:09 Waarom werd die spitsstrook eigenlijk nu al weggehaald, en niet pas NA de opening van de nieuwe tunnel?
Link
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24141
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19175
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Vanaf eind september is er op de A15 bij Rozenburg één rijstrook minder beschikbaar.
De derde rijstrook, de zogenoemde spitsstrook, is weggehaald om de nieuwe aansluiting van de
A24 op de A15 mogelijk te maken. Dit zorgt voor hinder op de A15 tot de opening van
de nieuwe Blankenburgverbinding op 7 december. In deze video geven we antwoorden op de meest gestelde vragen.
Jörgen, waarom moest de derde rijstrook verdwijnen?
We staan hier op het punt waar straks de A24 Blankenburgverbinding samenkomt bij de A15.
Er is geen ruimte om de spitsstrook te behouden en dat komt omdat er twee rijstroken straks
vanaf de A24 komen en daarom is er nog maar ruimte over voor twee rijstroken op de A15.
Waarom moest de derde rijstrook twee maanden voordat de A24 open gaat al verdwijnen?
In het weekend waarin we de spitsstrook weg hebben gehaald is ook de aansluiting gemaakt met de A24.
Daarvoor was best veel asfaltwerk nodig en asfaltwerk kun je niet te laat in het jaar doen
omdat het dan te koud is. Daarom hebben we die werkzaamheden eind september gedaan. Dat was het
laatste moment waarop we die werkzaamheden nog konden doen omdat we ook rekening moesten houden
met nog een reserveweekend om gegarandeerd op 7 december open te kunnen met de A24.
Het asfalt ligt er nog, waarom kunnen we er niet overheen?
Op de locatie waar de A24 en de A15 bij elkaar komen heb je ruimte voor twee rijstroken en niet voor drie rijstroken.
Om op het stuk daarvoor en daarna wel drie rijstroken te maken heeft geen zin omdat de versmalling blijft bestaan.
Kan er geen tijdelijke spitsstrook aangelegd worden tot 7 december?
Het terugbrengen van de drie rijstroken voor dan wel na de samenvoeging van de A24 en de A15 is niet mogelijk
dat komt omdat het meer is dan alleen lijnen trekken op de snelweg.
Bij de werkzaamheden die we in september gedaan hebben, hebben we niet alleen de lijnen aangepast maar ook aanpassingen gedaan aan de lussen in de weg en
de signalering boven de weg. Die zaken die zijn allemaal al verwijderd voor de eindsituatie
en daarom kunnen we die op dit moment niet terugbrengen.
Zou het niet veiliger zijn om een inhaalverbod voor vrachtwagens in te voeren op dit stuk A15?
Op de A15 rijdt enorm veel vrachtwagenverkeer dan zou al het vrachtverkeer op de rechterbaan moeten zitten en dan krijg
je kolonnevorming van vrachtwagens en dan is het niet meer veilig om in en uit te voegen.
Zijn twee rijstroken op de A15 voldoende als de A24 opengaat?
De verkeersmodellen laten zien dat twee rijstroken op de A15 voldoende is om het verkeer te laten doorstromen.
Mensen vragen zich af of dat wel klopt aangezien er tol geheven wordt op de A24. In de berekeningen is meegenomen
dat er tol geheven wordt op de A24 en die laten zien dat de doorstroming gewoon goed gaat met
twee rijstroken op de A15 en de rijstroken op de A24.
We verwachten overigens wel dat de mensen nog even moeten wennen aan de nieuwe route na 7 december dus het kan enige tijd duren
voordat ze de nieuwe route gevonden hebben en er weer een stabiele verkeerssituatie is.
-
Mark
- Forumbeheerder
- Berichten: 10462
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
- Locatie: Rotterdam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Groot onderhoud komt eraan voor de A15 MaVa. Men begint in maart met opnieuw asfalteren van de delen in de havens tussen afrit 8 en 12.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Hopelijk staat er een typfout in de planning (gereed eind 2026).
Betekent wel dat de Groene kruisweg (N218) het extra druk gaat krijgen tijdens de afsluiting
Betekent wel dat de Groene kruisweg (N218) het extra druk gaat krijgen tijdens de afsluiting
-
Dweep
- verkeersader
- Berichten: 511
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
- Locatie: Ridderkerk-Rijsoord
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Momenteel is de A15 voor werkzaamheden dicht vanaf afslag Welplaatweg tm knooppunt Rozenburg richting Maasvlakte.
Naast asfalt werkzaamheden zag ik er ook borden voor de prijzing toltraject A24 worden bijgehangen.
Naast asfalt werkzaamheden zag ik er ook borden voor de prijzing toltraject A24 worden bijgehangen.
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85840
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Dit lijkt ook steeds meer de norm te gaan worden: weekendafsluitingen die op donderdagavond al beginnen:


-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15257
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Dus we gooien een snelweg dicht. En op de omleidingsroute gaan we tol heffen? Dat zal toch niet waar zijn??
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9838
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32772
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Het is wel bijzonder, want als de Heinenoordtunnel dicht is, dan is de Kiltunnel voor die richting tolvrij.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4315
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Ja het lijkt er echt op dat er tol geheven gaat worden op de A24 tijdens de afsluiting. Ik weet nu al wat er gaat gebeuren. De N218 gaat last hebben van veel extra verkeer...
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32772
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Ik hoef daar niet heen, maar ik daar wel heen zou moeten en een overbelaste N218 zou zien, zou ik mooi die 151 centen ervoor over hebben om de A24 te pakken. Plus het beetje omrijden.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Bart217
- verkeersader
- Berichten: 557
- Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
- Locatie: Roosendaal
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Ik kwam een post over de vorige werkzaamheden tegen op Linkedin en stelde daar ook de vraag of de tunnel dan tolvrij zou zijn. De reactie was dat de tunnel alleen tolvrij wordt gemaakt als verkeer in geval van calamiteiten (dus niet gepland) gedwongen wordt om van deze tunnel gebruik te maken…
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Maar goed, de info via de radio hoeft niet te kloppen, natuurlijk.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik vind het kaartje wel onduidelijk. De kruis wat het begin van de afsluiting moet voorstellen valt weg in de achtergrond. Een snelle blik op de kaart suggereert, door de rijrichting pijl, dat men gewoon over de A15 kan tussen Rozenburg en Spijkenisse.
Edit: ow, ik zie nu een legenda links onderin. Kennelijk zijn er twee kleuren die de afsluiting en de omleiding moeten weergeven.
Nou, op mijn scherm is dat, voor deze kleurenblinde, gewoon dezelfde tint.
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
In dit geval is de afsluiting nog meer ongelukkig: De Spijkenisserbrug is dit weekend ook afgesloten
En alsof dat nog niet alles was: afsluiting van de Groene Kruisweg (N218) tussen Heenvliet en Geervliet vanaf maandagochtend 7 april (met werkzaamheden waarvan ik zoiets heb: Dat kan ook prima in de zomervakantie)
Wordt een stevige chaos zo op Voorne-Putten
En alsof dat nog niet alles was: afsluiting van de Groene Kruisweg (N218) tussen Heenvliet en Geervliet vanaf maandagochtend 7 april (met werkzaamheden waarvan ik zoiets heb: Dat kan ook prima in de zomervakantie)
Wordt een stevige chaos zo op Voorne-Putten
Laatst gewijzigd door Jeff op do 03 apr 2025, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mark
- Forumbeheerder
- Berichten: 10462
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
- Locatie: Rotterdam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Klopt inderdaad, dat heeft RWS verklaard. Dit was nadat week of 2 geleden (toen de A15 richting de Maasvlakte dicht zat) het verkeer volledig in de soep was gelopen. De afstemming van deze werkzaamheden is ook weer perfect want de Spijkenisserbrug is ook dichtBart217 schreef: do 03 apr 2025, 19:00 Ik kwam een post over de vorige werkzaamheden tegen op Linkedin en stelde daar ook de vraag of de tunnel dan tolvrij zou zijn. De reactie was dat de tunnel alleen tolvrij wordt gemaakt als verkeer in geval van calamiteiten (dus niet gepland) gedwongen wordt om van deze tunnel gebruik te maken…
En het vreemd vinden dat bedrijven de Rotterdamse haven de rug toekeren...
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19175
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Dan zijn de wegwerkers met vakantie.Jeff schreef: do 03 apr 2025, 20:09(met werkzaamheden waarvan ik zoiets heb: Dat kan ook prima in de zomervakantie)
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24141
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Het klopte. Mijn collega moest daar langs en moest tol betalen.Durashift schreef: do 03 apr 2025, 19:42 vorige week hoorde ik op de verkeersinfo, toen met dat 'buizen ongeluk' dat er voor deze nieuwe tunnel tol betaald moest worden.
Maar goed, de info via de radio hoeft niet te kloppen, natuurlijk.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Mark
- Forumbeheerder
- Berichten: 10462
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
- Locatie: Rotterdam
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
Het is een mix van factoren. In de afgelopen jaren heeft de sector meermaals aangegeven dat de bereikbaarheid niet goed in orde is. Via de weg is deze vooral fragiel en de Havenspoorlijn kent ook zo de nodige problemen (zoals meermaals afsluitingen van emplacementen).
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/een ... erg-is-dat