TGV-projecten in Frankrijk

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Egbert
expressweg

Re: TGV-projecten in Frankrijk

Bericht door Egbert »

En dus? Moet je het maar niet doen? Of wat probeer je te zeggen.
Rome is niet in een dag gebouwd. Ja, er missen nog heel wat stukken HSL in Duitsland, maar ze zijn ook druk bezig om die stukken in te vullen. Halle - Nürnberg is net een paar jaar in dienst en Stuttgart - Ulm duurt niet lang meer.

Duitsland is alleen wat dichter bebouwd en tunnels zijn duur.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Laat inderdaad Duitsland maar door bouwen aan meer HSL. Het land heeft wel een meer samenhangend railnet in vergelijking met Frankrijk waarover veel frequenter treinen rijden.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Ik probeerde vooral te zeggen dat Frankrijk hier een potentiële slag slaat op de Italiaanse markt, door Parijs in rijtijd heel dichtbij de Noord-Italiaanse centra te brengen. Waar dat (i) van oudsher niet zo was en (ii) het land dat traditioneel betere verbindingen met Italië heeft nog lang bezig zal zijn om dat punt te bereiken. Dat is verder geen waardeoordeel over hoe Duitsland nu bouwt in hun specifieke situatie; eerder een constatering over Frankrijk.
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

^^ Ik las hier eerder dat er 80 vliegtuigen per dag gaan, dus anders dan een ander vervoersmiddel zou ik weinig schokkende economische effecten verwachten.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen