[A032] slecht wegdek

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

Re: [A032] slecht wegdek

Bericht door Vinny » di 25 jan 2022, 16:56

Ik zie het vaker gebruikt worden op internet, maar het lijkt geen officieel woord te zijn.
Waarschijnlijk om te benadrukken dat het overblijfselen (restafval) is. Ik neem aan dat het een woordgrapje is (geweest).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

hdegroot
zandpaadje

Bericht door hdegroot » wo 23 mar 2022, 9:53

Is er al een definitieve datum voor het juiste herstel? Inmiddels is het gewoon weer superslecht met hoge bulten B(

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 28 mar 2022, 13:33

^^ De spoedreparaties van begin dit jaar hebben inderdaad weinig tot geen merkbare verbetering opgeleverd.

Aangezien ook ik niet heb kunnen vinden wat de actuele planning is voor het vervangen van rijbaan en fundering, heb ik dit even nagevraagd bij RWS. Dit was het antwoord dat ik hierop kreeg:
RWS schreef:In 2022 staat er groot onderhoud gepland voor de A32 tussen Heerenveen en Grou. De werkzaamheden tussen Grou en Heerenveen starten in mei van dit jaar en duren tot half juni. Aansluitend vinden er van half juni tot eind juli onderhoudswerkzaamheden plaats tussen Heerenveen en Grou. In beide richtingen worden zowel de fundering, het asfalt, de hemelwaterafvoer en de geleiderails vervangen.