De werken staan gepland begin 2019 nadat de brug verhoging over het Albertkanaal achter de rug is. Mijn excuses voor de eerdere foute info

Moderator: Moderatoren
De werken staan gepland begin 2019 nadat de brug verhoging over het Albertkanaal achter de rug is. Mijn excuses voor de eerdere foute info
Vandaag ook in de pers met een mogelijke uitbreiding tot Genk!
Ik ben hier donderdag en vrijdag gepasseerd, ik heb er speciaal op gelet maar ik heb hier echt niets van gemerkt hoor...Cartman schreef: ↑wo 31 jan 2018, 23:51 Nope, het lijkt er op dat er onderbrekingen zijn gemaakt in de reeds bestaande wegmarkeringen door oude stukken te oververven/verwijderen.
Het is een typische spitsstrookmarkering van ongeveer 10m wit + 10m niets. Vorige week stond hier nog een doorlopende witte lijn...
vynkce schreef: ↑ma 16 okt 2017, 11:50 Ter info:Ik denk dat we wel kunnen besluiten dat 2019 niet meer gehaald zal worden...Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) is reeds volop bezig met de voorbereiding van de spitsstrook tussen Wilsele en Aarschot. De nodige studies en voorbereidingen van de nodige procedures zijn lopende. In 2018 wordt het viaduct van Wilsele richting E40 gerenoveerd. Vervolgens dient het viaduct richting Lummen te worden gerenoveerd, samen met een gedeeltelijke verbreding van het viaduct voor de aanleg van de spitsstrook, de aanleg van een auto-fietsdoorgang en het plaatsen van geluidsschermen. Tenslotte zal de rijwegverharding volledig worden heraangelegd en kan de spitsstrook worden gerealiseerd.
Er wordt gestreefd naar een afronding in 2019, maar deze timing is wel afhankelijk van heel wat factoren en de nodige procedures die nog moeten worden doorlopen. Het budget bedraagt 24 miljoen euro voor fase 2 (viaduct Wilsele) en 18 miljoen euro voor fase 3 (spitsstrook zelf).![]()
Prentje erbij:Lambo19 schreef: ↑vr 30 mar 2018, 20:12 Op 9 april starten de grootschalige renovatiewerken aan het viaduct van Wilsele. In een eerste fase wordt het viaduct in de rijrichting Brussel aangepakt. Deze fase duurt tot begin september. Het verkeer wordt in beide richtingen over 2 versmalde rijstroken geleid. Weggebruikers houden best rekening met ernstige verkeershinder tijdens de avondspits. De oprit Vuntcomplex richting Brussel wordt afgesloten tot het einde van de werken.
http://wegenenverkeer.be/werken/e314-aa ... ct-wilsele